Jimmy Key

Jimmy Key Yönetim Kurulu Üyesi, Günseli Ünlütürk:

"Nebim Çözümleri Firmamızı Güçlü Kılıyor.", 20.02.2012

Spor şıklığa önem veren Jimmy Key Yönetim Kurulu Üyesi Günseli Ünlütürk, genç giyim pazarını, 2012 hedeflerini ve Nebim işbirliğini değerlendirdi. Ünlütürk, koleksiyonları hazırlarken dünya modasını takip edip farklı tasarımlar ortaya çıkarmaya çalıştıklarından, rahat ve şık giyim gibi çok seçenek bulunan, genç kalan bir koleksiyon için beklentinin de ötesinde bir şeyler yapmak istediklerini anlattı

Genç giyimde farklılaşma vizyonuna sahip bir firma olarak bugünkü genç giyim pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Genç nüfusun ağırlıklı olduğu Türkiye'de, genç giyim pazarı her geçen gün büyüyor. Bu yüzden pek çok yabancı markanın da ülkemizde ciddi yatırımları bulunuyor veya yatırım yapmak için fırsat kolluyor. Türkiye genç nüfusu ile pek çok yabancı markanın en önemli pazarlarından biri haline geldi. Biz bu pazarın her geçen gün daha da büyüyeceğini düşünüyoruz.

Bu arada, genç nüfusta son dönemlerde en çok dikkatimizi çeken şey spor giyim ile klasik kıyafetleri kombine etmeye başlamış olmaları. Jimmy Key'de ağırlıklı olarak koleksiyonlarında spor şıklığa önem veren bir marka olduğundan gençler tarafından tercih ediliyor.

Jimmy Key müşteri profilinden bahseder misiniz?

İzmirli bir marka olduğumuz için bize ve hedef kitlemize enerji veren genç bir kimliğimiz ve tarzımız var. Bu nedenle daha çok günün her anında rahat ve şık olmak isteyen,  kendini ve giyinmeyi seven 20-35 yaş arası kadın ve erkekleri hedefledik.  Koleksiyonları hazırlarken dünya modasını takip edip yaratıcı olmaya, gördüklerimizle kendi fikirlerimizi harmanlayarak farklı tasarımlar ortaya çıkarmaya çalıştık.  Spor giyim,  günlük rahat giyim, günlük şık gibi pek çok seçenek bulunan, sürekli genç kalmayı başarabilen bir koleksiyon oluşturmak için beklentinin de ötesinde bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu arada yabancı pazarlarda, bölgesel satışlarda başarılı olmak için glocal marka kimliğimizi ön plana çıkarıyoruz.

Jimmy Key, dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY Destek Programı'na kabul edilen özel markalar arasında yer alıyor. Bu süreç nasıl gerçekleşti?

Yaklaşık 4 sene önce, bizim sektörümüzdeki ilk 8 firma ile beraber TURQUALITY Destek Programı'na dahil olduk. Bu süreçte yapmamız gereken her şeyi büyük bir önem göstererek yaptık. Özellikle AR-GE'mize ciddi yatırımlar yaptık. AR-GE konusunda Türkiye'de en ileri noktada olan markalardan biri olduğumuzu söyleyebilirim.

TURQUALITY Programı desteklerinin özellikle dış pazarlarda büyümemizi, yeni pazarlara girmemizi kolaylaştırdığının altını çizmek gerekir. TURQUALITY Destek Programı bizi özellikle Ukrayna pazarına girmemiz konusunda cesaretlendirdi. Kiev'de bir ofis, showroom ve mağaza açarak, pazara girdik. Daha önceki döneme göre Ukrayna pazarına yaptığımız satışlarda, %300 artış sağladık.

Ayrıca tasarım ve tanıtım desteklerinden de yararlanıyoruz. Bu programın son derece iyi tasarlanmış ve iyi yürütülen, ülkemiz markaları içinde büyük önem kazanmış bir program olduğu kanısındayız.   

Yurtdışı faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

Yurt dışında Kıbrıs ve Ukrayna'da mağazalarımız var. Kıbrıs'da 4 Franchise ve 2010 yılının 2. yarısında kurduğumuz şirket ile Ukrayna'da 1 Shop, 11 Franchise ve 30'u aşkın satış noktasına ulaştık. 2012 yılında başta Rusya, İran, Azerbaycan olmak üzere tüm komşu ülkelerimizde mağaza açmayı, franchise vermeyi istiyoruz. Yani son yıllarda ticari ilişkilerimizin daha da iyiye gittiği komşu ülkelere açılmak istiyoruz. Sizlerin de bildiği üzere komşu ülkelerde hem ciddi ve doymamış bir pazar var, hem de şu an için bir kriz riski yok.

2011 yılı Jimmy Key için nasıl geçti, 2012'deki hedefleriniz nelerdir?

2011 yılı gerek ülke ihracatımız, gerekse bünyemizdeki Sun Tekstil, Ekoten A.Ş ve perakende markamız olan Jimmy Key için verimli ve başarılı geçen bir yıl oldu.  İhracat müşterilerimizin hızlı alımlarının, toplam alımları içindeki payının yükselişi devam etti. 2011 yılında mağaza yatırımlarımızı ağırlıklı olarak hem var olan AVM'lerde, hem de yeni açılan AVM'lerde mağaza açarak yaptık. Satış noktalarımızın artması da bizi daha fazla tüketici ile buluşturma avantajı sağladı. Yatırımlarınızı doğru yerlerde yapıp, kaliteli bir hizmet sunduğunuzda çalışmanızın da geri dönüşümü olumlu oluyor. Jimmy Key, 2011 yılında özellikle Ukrayna pazarında ciddi bir atılım yaptı.

2011 yılında grup olarak ise, %40 büyüyerek 135 Milyon Euro ciroya ulaştık. Ciromuzun neredeyse yarısına yakınını ihracat oluşturuyor. Bu başarıyı, öncelikle yetişmiş üstün nitelikli insan gücümüze, tüm çalışanlarımızın gece-gündüz çok özverili çalışmalarına ve şirketlerimiz için 2000 yılında ortaya koyduğumuz vizyona uygun iş modelimize borçluyuz.

2012 hedeflerimizi franchise sistemi ile mağaza sayımızı arttırmak, daha fazla noktada daha fazla tüketiciyle buluşmak ve özellikle sınır komşularımızda mağaza açabilmek olarak özetleyebiliriz.

Online satış faaliyetlerinizden söz eder misiniz? Ne zamandan bu yana online satış yapmaktasınız? Konvansiyonel satışa göre karlılık oranları tatmin edici mi?

Kendi sitemizden yaklaşık 4 yıldır, Alışveriş sitelerinden ise iki yıldır online satış yapıyoruz. Türkiye internet kullanım yüzdesinde Avrupa ve Dünya'da üst sıralarda yer alan bir ülke ve bu alanda hala büyük potansiyel var. Sosyal Medyayı da kullanarak bu mecralarda az maliyet ile çok geniş kitlelere ulaşmak mümkün. Birkaç yıl öncesine kadar tüketicinin sanal alışverişe konusunda çekinceleri vardı, şifrelemenin gelişmesi, bankaların sanal kartları kullanıma sokmaları, güvenliğin artması ve ciddi firmaların bu sektöre girerek kaliteli hizmet sunmaları sayesinde online alışveriş yapan müşteri sayısında önemli bir artış oldu. Bu tabii bizlere de yansıdı. Online satış mağaza gideri ve personel masrafı olmadığı için daha karlı. Bunun yanı sıra hızlı kampanya oluşturmak ve uygulamaya sokmak mümkün. Görsel giderinizin düşük olması ve kolay erişebilir olmanız büyük avantaj. Bu ve bunun gibi etkenler online satışı giderek öne çıkartıyor. Şu anda online satışımızın toplam satış içindeki oranı %5 civarı ama bu yıl hedefimiz bunu % 15'in üzerine çıkarmak.

Nebim ile olan işbirliğinizden bahseder misiniz? Ne zamandan bu yana Nebim çözümlerini kullanmaktasınız? Nebim'in hangi ürün ve sistemlerini kullanıyorsunuz? Sağladığınız faydalar nelerdir?

Nebimle yaklaşık yedi yıldır iş birliği içerisindeyiz. Nebim'i mağaza takibi, perakende  & toptan satış, depo, sipariş takip, CRM, ürün yönetim ve muhasebe konularında etkin bir şekilde kullanıyoruz.

Nebim yazılımlarının sağladığı en önemli fayda, entegre bir program üzernde, tüm ekibin, gerekli bilgilere anında ulaşması,  kontrollerin anlık yapılabilmesidir. Bu da tüm günlük işlemlerde ve stratejik konularda doğru karar almayı, ekibin verimliliğini ve müşteri memnuniyetini artırmayı sağlıyor. Ölçülebilir kriterlere dayalı performans sisteminin tüm bölümlerde uygulanabilmesi de Nebim iş zekası çözümleri ile elde ettiğimiz raporlarının esnek ve pratikliği sayesinde gerçekleşiyor. Rekabetin çok yoğun olduğu perakende sektöründe, satışları anlık izlemek, müşteri, lokasyon, satıcı , ürün grubu ,ürün, zaman bazında hızlı bilgi almak , satın alma ,ürün yönetimi ve pazarlama  kararlarında şirketimizi güçlü kılıyor. Kullandığımız programların verimliliğini, periyodik ölçme becerileri, neyi eksik yaptığımızı tespit ederek, öneri ile gelmeleri; şirket çalışanlarının gelişimine, verimliliğe ve karlılığa neden oluyor.

Nebim CRM ve Ürün Dağıtım çözümleri son dönemlerde, üzerinde çok yoğun durduğumuz ve faydalar sağlamaya başladığımız uygulamalardır. Müşteri bilgilerini  çok detaylı  analiz ederek,  spesifik bir bölgeye ve mağazaya ait  müşterilere, özel  aktiviteler  planlayıp, hızla uygulayabiliyoruz. Bu şekilde sadık müşteri portföyümüzde ciddi artışlar sağladık.

Nebim'in  Ege Bölgesi  Gold Çözüm Ortağı  Giltaş'ın da, ekibimizle olan yapıcı ilişkileri,  yenilikçi ve müşteri odaklı yaklaşımı, sektördeki deneyimi ve yeni proje çalışmalarındaki öncülüğü işbirliğimizi  güçlendiriyor.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.