Kayra

Kayra Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ayhan Akay:

"Nebim V3 ile satın alma, üretim ve fason süreçlerinde hız ve kontrol sağladık."

Nebim V3 öncesi çoğunlukla birbiri ile ayrı ve manuel yürütülen süreçler bugün Nebim V3 üzerinden tam entegrasyonla yürütülmektedir. Bu durum ise verilerin birimler arası güvenilir ve hızlı akışını sağlayarak müşteri memnuniyeti ve karar mekanizmaları adına önemli katkı sağlamaktadır.

1992 yılında hazır giyim sektörüne adım atan KAYRA markasının gelişim sürecinden bahseder misiniz?

Kayra'nın hazır giyim sektöründe güçlü bir marka oluşunun serüveni 1982'de gönül birliği içindeki idealist bir grup öğrenci arkadaşın bir araya gelerek inanç, azim ve heyecanla hayallerini gerçeğe dönüştürmeleriyle başlar.

1992 yılında başlayan manto, kaban ve pardösü üretimi ile konfeksiyon sahasında da çalışmaya başlayan Kayra, kısa sürede Türkiye'nin önemli firmaları arasında yer almıştır. Hızla kazanılan başarıdan güç alan firma yöneticileri 1998'de Sarah Konfeksiyonu kurmuş ve bayan takım, etek, pantolon, ceket, manto, kaban, kap, pardösü ve elbise üretimi ile ürün yelpazesini genişleterek tam bir koleksiyon firması olmuştur. Koleksiyon günün klasik, modern ve spor çizgisini yansıtmakta olup, ürünler tasarım, malzeme, kalıp ve işçilik olarak dünyanın her tarafında geçerli olan standartlara göre yüksek kalitededir.

500.000 adet üretim kapasitesi olan Kayra, yurt içi ve yurt dışında 300 ayrı noktadaki seçkin mağazalarda değerli müşterileri ile buluşmakta olup, üretiminin yaklaşık %30'unu ihraç etmektedir. Bu bağlamda yurt dışında başta Ortadoğu ve Avrupa olmak üzere Avustralya, Kuzey Afrika ve Asya kıtalarında yaklaşık 20 ülkede, 50'ye yakın farklı noktada Kayra ürünleri tüketiciye ulaşmaktadır.

Kayra'nın istikrarlı büyümesinin temelinde; şirket yönetiminin dünyadaki akıl almaz değişim ve dönüşümü iyi okuyarak doğru ve isabetli kararlar alıp uygulamaları, genç-dinamik ve yüksek motivasyonlu çalışanları ile tüm süreçlerde sınırsız müşteri memnuniyeti felsefesini uyguluyor olması, sürekli gelişim ve iyileştirme prensibine göre çalışması yatmaktadır.

Yurt içi ve yurt dışı 300 ayrı noktada müşterileri ile buluşan bir marka olarak Nebim ile buluşmanız hangi noktada oldu?

Globalleşen dünyadaki değişim ve dönüşüme kayıtsız kalmayan, dünya markası olma yolunda emin adımlar ile ilerleyen firmamız, 2012 yılında işi profesyonellere devretme kararı almış ve kurumsallaşma sürecine girmiştir. Bu minvalde firmanın yaptığı ilk işlerden biri; tüm süreçlerde kaliteli veri toplama, bu veriler ile süreçler arasında doğru ve zamanında bilgi akışını sağlama ve tüm süreçleri birbiri ile konuşturarak oto kontrolü sağlamak adına bir ERP programını hayata geçirmek olmuştur.

Kayra olarak yapmış olduğumuz araştırmalar sonucunda, özellikle hazır giyim sektöründe uygulanıyor oluşu ve bu sektördeki önemli tecrübeleri sebebi ile Nebim ile çalışmaya karar verdik. Geçiş projemizin tamamlanması ile geldiğimiz son durumda; Nebim V3 ERP ile satış-pazarlama, üretim, satın alma, hammadde, depo, bitmiş ürün, depo, finans, muhasebe ve sevkiyat süreçlerini başarı ile yönetmekteyiz.

Nebim V3 ERP'nin iş süreçlerinize sağladığı katkılardan bahseder misiniz?

Nebim V3 öncesi çoğunlukla birbiri ile ayrı ve manuel yürütülen süreçler bugün Nebim V3 üzerinden tam entegrasyonla yürütülmektedir. Bu durum ise verilerin birimler arası güvenilir ve hızlı akışını sağlayarak müşteri memnuniyeti ve karar mekanizmaları adına önemli katkı sağlamaktadır.

Nebim V3 Üretim uygulaması sayesinde daha önce manuel olarak yapılan ön maliyet hesaplamaları kolayca bir tuşla alınabilir hale geldi. Ayrıca, el terminalleri ile siparişlerde üretim aşamasındaki ve depoda üretilmiş olan ürünlerin kontrollerini yapıp, sipariş süreçlerinin kontrolü ile tüm ürünler için ayrı ayrı doğru iş emirleri oluşturabiliyoruz. Nebim V3 ile satın alma süreçlerini, üretim safhalarını ve fason üreticilerin takibini hızlı ve kontrollü bir şekilde sağlayabiliyoruz.

Kayra olarak gelecek planlarınızdan bahseder misiniz?

Kayra olarak; tüm bu değişim ve dönüşüm çerçevesinde yakın zamanda mağazalaşma projesini tamamlamayı, kalite ve hizmet anlayışından ödün vermeden tüketicimize en ayrıcalıklı tasarımları ulaştırmayı planlıyoruz. Bu tasarımları, "farklı konseptte" mağazalar açarak tüketicimiz ile buluşturacağız. Açacağımız bu mağazalar ile dünya markası olma yolunda önemli bir kilometre taşını daha hayata geçirmiş olacağız.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.