Nebim Ege Bölgesi Gold Çözüm Ortağı Giltaş Müşterileri ile Buluştu

Nebim Ege Bölgesi Gold Çözüm Ortağı Giltaş, Nebim ile birlikte düzenlediği etkinlik kapsamında İzmir Swiss Otel'de müşterileri ile buluştu. Açılış konuşmasını Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı’nın yaptığı etkinlik içeriğinde Nebim V3 ERP’nin Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlar (YNÖKC) ile entegrasyonu, e-Arşiv uygulamaları ve Nebim V3’ün geliştirilen yeni uygulamaları katılımcılar ile paylaşıldı. Taşçı’nın sahneye davet ettiği Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu sunumunda; e-Fatura ve e-Defter ile başlayan e-Dönüşüm sürecinden, bu süreç için Nebim’in geliştirdiği yeniliklerden, değişen müşteri kitlesinden, buna bağlı olarak oluşan “omni-kanal”ve “omni-müşteri”kavramlarından bahsetti.

e-Dönüşüm Sürecinde Nebim Çözümleri

Demiroğlu; “e-Fatura ve e-Defter ile başlayan e-Dönüşüm sürecinin, e-Arşiv ve ÖKC ile devam ettiğini, perakendede bir yandan artık fiyatları internetten araştıran, karşılaştıran, ürünler ile ilgili yorumları ürünleri satın almadan sosyal medyadan takip eden, ürünlerle veya alışveriş deneyimiyle ilgili yorumlar paylaşan bir kitle olduğunu, yani perakendecilerin yeni nesil bir tüketici kitlesi ile karşıya karşıya geldiklerini ve onların marka bağımlılıklarını yönetmenin günümüzde daha farklı yaklaşımlar gerektirdiğini ifade etti.

Perakende firmalarının kendi müşteri kitlelerinin değişen alışkanlıklarından, firmaların karşılaştıkları yurt dışı rekabetinden, içinde bulundukları coğrafi konumun fırsatlarından bahseden Demiroğlu, firmaların büyümelerini devam ettirebilmeleri için ipuçları paylaştı. “Dünyada perakendeci firmalar, büyürken genelde üç evreden geçiyorlar. Bunlardan ilki; metre kare artışı ile büyüme, yani ilave mağaza açışı ile büyümenin sağlanabildiği bir dönem. Buradaki temalar genelde; standardizasyon ve mağaza kanalının nasıl ölçeklenebileceği ile ilgili konular. Bu şekilde büyüme, Türkiye’de geçtiğimiz 15 yılın gerçeği idi. Ancak günün birinde bu şekilde büyümenin eskisi gibi devam ettirilemeyeceğini görüyoruz. Böyle bir durumda mevcut kaynakları kullanarak, “like for like”, yani “birebir büyümenin” sağlanabilmesi gerek. Bunun için şirketlerin temaları artık sadece standardizasyon değil, verimlilik artışı, yeni çözümlere dayanan inovasyon ve rekabetten farklılaşmanın yolları olmak zorunda. Daha sonraki büyüme evrelerinde, başka alanlara yatırım yapmak da gerekebiliyor. Bugün Türkiye’deki perakendecilerin önemli bir bölümünün artık metre kare artışının yetmediği, “like for like” büyümenin gerektirdiği evrede olduklarını görüyoruz. Biz de Nebim olarak bu evrede kendilerine yardımcı olmak üzere Nebim V3’ü geliştirdik.” şekline konuştu.

e-Ticaret’in müşterilere ulaştırılması için Türkiye’nin önde gelen lojistik firmaları ile yapılan entegrasyonlar, tax-free dünyasındaki değişiklikler, bu değişikliklere adapte olmak için dünyada önde gelen hizmet sağlayıcısı Global Blue ile yapılan entegrasyon, toplu işetişimde Turatel firması ile gerçekleştirilen işbirliği, Elektronik Ticaret Kanunu’nda yer alan izinli pazarlama kapsamında gerçekleştirilen interaktif SMS entegrasyonları, CRM tarafında yapılan yenilikler, e-Fatura ve e-Arşiv süreci için gerçekleştirilen BİMSA, e-Finans ve FIT/ING Bank işbirlikleri, YN ÖKC entegrasyonunda HUGIN işbirliği gibi konular da Demiroğlu’nun etkinlik katılımcıları ile paylaştığı konular arasında idi. Demiroğlu sunumunu; 2016 yılının gündemi olan e-Arşiv ve ÖKC süreci için firmalara yaptığı öneriler ile sonlandırdı. Firmaların e-Arşiv ve YN ÖKC’lerinin ve satış uygulamalarının iç içe ve entegre çalışıyor olması gerektiğini vurgulayan Demiroğlu, devletin e-dönüşüm ile ilgili mevzuat kapsamını genişleteceğinden, e-İrsaliye ve e-Ödeme gibi başka e-dönüşüm uygulamalarının da geleceğinden ve Nebim olarak aynı hizmeti hız kesmeden kullanıcılarına sunacaklarından bahsetti.

e-Arşiv ve YN ÖKC Geçiş Yöntemleri

Demiroğlu sunumunun ardından Nebim Pazarlama Müdürü Abdullah Bekmezci’yi sahneye davet etti. Bekmezci; e-Arşiv ve ÖKC ile ilgili Nebim çözümlerinden, hangi iş ortakları ile nasıl entegrasyonlar gerçekleştirdiklerinden ve bunları mağazalarda nasıl uyguladıklarından bahsetti. Sunumuna e-Arşiv süreci ile başlayan Bekmezci; “e-Arşiv’den etkilenecek olan taraf yalnızca firmanızın perakende veya e-ticaret mağazaları değil, toptan ve ihracat gibi tüm satış kanalları aynı anda etkilecek. Bu kanallar eş zamanlı olarak e-Arşiv’e geçmekle yükümlü. Nebim V3 sayesinde, bu kanalların hepsini e-Arşiv uygulamasına, tek ve entegre bir çözüm sayesinde geçirme ve yönetebilme şansına sahipsiniz.” şeklinde bilgi verdi.

Konu ile ilgili B2C’den örnek veren Bekmezci; “Bir e-Ticaret satışı gerçekleştiğinde tebliğe göre sipariş üzerinde yer alması gereken; satışın yapıldığı web adresi, ödeme tarihi, firma unvanı, ödeme tipi, ürünün gönderici detayları gibi bilgiler B2C servis sağlayıcı tarafından Nebim V3 Integrator aracılığı ile Nebim V3’e gönderilebiliyor ve Nebim V3, zorunlu olan bu alanları alarak fatura düzenleme işlemini bu bilgiler ile gerçekleştirebiliyor. Özetle; tüm bu satış işlemlerinizi Nebim V3 entegrasyonunu kullanarak e-Arşiv ve ÖKC’ye uyumlu bir şekilde gerçekleştirebileceksiniz. ”dedi.

BR Giyim: “Siz isteyin Nebim Yapsın”

Nebim Gold Çözüm Ortağı Giltaş’ın müşterileri ile buluştuğu etkinliğin öğleden sonraki ikinci bölümü Giltaş Yönetim Kurulu Üyesi Feyzullah Oktay’ın konuşması ile başladı. Oktay, Boyner Grup firması BR Giyim Mali İşler Direktörü Ünsal Cömertsever’i sahneye davet etti. Cömertsever; Nebim V3'ü tercih etme nedenlerinden, Nebim ile gerçekleştirmek istedikleri projelerden bahsetti. Sunumunu “Siz isteyin Nebim yapsın” cümlesi ile sonlandırdı.

Nebim V3 Gelişmeye Devam Ediyor

Cömertsever’in ilgi ile izlenen sunumunun ardından Nebim V3 Uzmanı Tançel Coşanay sahneye çıkarak önde gelen Nebim V3 versiyon yeniliklerini katılımcılar ile paylaştı. Nebim V3’ün çok değişik kampanyalara hızla ayarlanabilen yapısı sayesinde Hopi ve Paro ile bir önceki versiyonda entegre olunduğuna değinen Coşanay, Nebim V3’ün Kasım versiyonu ile de DMS ile entegre olunduğuna ve böylece Türkiye’nin önde gelen üç loyalty servisi ile entegre bir yapı oluşturduğuna değindi. Coşanay, CRM ve indirim kampanyaları ile ilgili diğer yenilikleri şu şekilde değerlendirdi; “Kampanyalar ile ilgili ciro analizleri kısmında sizlerden aldığımız feedbackler doğrultusunda, tutulan verileri arttırarak fazladan veri tutmaya başladık. Böylece artık; analizler daha detaylı yapılabilecek ve devam eden çalışmalarımız sonucunda da bu verilere veri ambarından da ulaşmanız sağlanacak. Buna ek olarak mağazalarda müşterilerin verilerini doğru toplamak önemli bir süreç oldu. Biz de bilgileri mağazalarda müşterilerden toplarken kolaylık olması için koşullu olarak; Belli şartlara uyan kişilerden belli alanları zorunlu olarak alacak bir yapı tasarladık. Bunun yanı sıra artık müşterilere onaylı SMS göndermek gereken bir dünyadayız. Yeni e-ticaret kanunu kapsamında müşterilerinize e-posta gönderebilmek için Opt-in – Opt-out takibinin yapılması gerekli. Bu nedenle SMS’leri doğru kişilere, doğru zamanda iletmek daha da önem kazandı. Artık Nebim V3 POS üzerinden müşterilerinize kasiyer tarafından anlık olarak Opt-in SMS’i gönderilebilecek ve merkez’den bu bilgiler kolaylıkla takip edilebilecek. Ayrıca izinli pazarlama kapsamında Turatel ile yaptığımız internaktif SMS servisleri entegrasyonu sayesinde Nebim V3’e eklenen marka desteği özelliğini kullanarak aynı tüzel kişiliğe ait birden fazla tabelaya sahip mağazalarınız için SMS onaylarını marka bazında alabileceksiniz.” Coşanay sunumuna tax-free ve Global Blue entegrasyonu ile devam etti; “Yeni versiyonla birlikte;1.1.2016’da e-Faturaya tabi firmalarda tax-free ve ihracat faturası düzenlerken kullanımı zorunlu olacak olan e-Fatura uygulamasını desteklemek üzere Nebim V3 POS’un Global Blue ile online entegrasyonu gerçekleştirdik. Ayrıca, İthalat dosyası düzenleme ile başlayan; sipariş, ASN, fatura, gümrükten mal çekme ile devam eden ve maliyet düzenleme, dosya kapatma ve muhasebe entegrasyonu ile sona eren, baştan sona entegre ithalat dosya takibi süreçlerini geliştirdik.”

Yeni versiyon içerisinde Optik sektörüne özel geliştirmelerin de yapıldığına değinen Coşanay; Optik ürün yönetimi; POS sipariş ekranlarında kullanım iyileştirmeleri; kapora desteği; cam ve çerçeveye yapılacak özel işlemlerin tanımlanabilmesi; servis/destekte optik işlemlerinin yönetilebilmesi gibi bir çok yenilik ekledik.” dedi. Tançel sunumuna; merkez firmanın Nebim V3’ü ile iş ortağı firmalarının kendi Nebim V3'leri arasında ürün, müşteri, satış ve kampanya verilerinin transferini sağlayacak yeni bir uygulamanın altyapı hazırlandığında bahsederek devam etti. Tançel sunumunu sonlandırırken; Nebim V3 raporlamalar ile ilgili yeni versiyon ile gelen yeniliklerden ve kullanıcılara önümüzdeki dönem sunulması planlanan Nebim V3 Mobile Sales Dashboard uygulamasından bahsetti. “Kullanıcı deneyimi (UX) iyileştirmesi çalışmaları kapsamında tümüyle yenilenen rapor filtre programı; raporlardan ilgili kart ve fiş giriş programlarının açılabilmesi (örnekler: ekstreden toptan satış faturasına erişim, stok ekstresinden irsaliyeye erişim, ekstreden ürün kartına erişim); sorguların kullanıcı bazında yetkilendirilebilmesi; tüm kullanıcıların erişebileceği şekilde (public) filtre kaydedilebilmesi; rapor sorgu izinlerinin yönetildiği yeni bir program; tüm raporlar arasında filtre veya sorgu adından arama yaparak rapora ulaşabilme gibi bir çok geliştirme yapıldı. Ayrıca; Alınan raporların POS ve ERP’deki operasyonel işlemleri yavaşlatmalarını engellemek üzere, Bilgi İşlem ekibi kontrolü dahilinde, belirlenen raporların son kullanıcıların herhangi bir ayarlama yapmalarına gerek kalmaksızın, ERP sunucusu haricindeki bir rapor sunucusundan alınabilmelerinin sağlandığını söyledi. Tançel; Zamanla web ciro uygulamasının yerini alması planlanan Nebim V3 Mobile Sales Dashboard uygulamasını firmaların APP Store, Google Play ve Windows Phone Store’dan indirip kurabileceklerini ve mağazalar ile ilgili raporlara ulaşabildiklerini de belirterek sunumuna son verdi.

Nebim V3 Veri Ambarı ve İş Zekası Yenilikleri

Coşanay’dan sonra sahneye çıkan CPM Ürün Yöneticisi Meral Güngör, Nebim V3 Veri Ambarı ve İş Zekası uygulamalarındaki yenilikleri katılımcılara aktardı. Perakendeye özgü hazır dashboard ve raporlar, kullanıcıların kendi analizlerini yapabilmeleri, sadece günler süren uyarlama süreci ile kısa sürede canlı kullanıma alabilme, Qlikview üzerinde firmaların kendi raporlarını geliştirebilmesi konuları da Güngör’ün sunumu içerisinde yerini aldı. Güngör ayrıca; Veri ambarı güncellemelerinde ortaya çıkabilecek hatalarda güncellemenin otomatik olarak yeniden çalıştırılması ve otomatik hata bildirimi; delta güncelleme optimizasyonu; SQL Server Tabular Edition desteği sayesinde performans artışı; özellik ve firmaya özel alanların adetlerinin artırılması; kullanılabilir envanter sorgulama optimizasyonu; Türkçe’nin yanı sıra iki yabancı dil desteği ve veri ambarı küplerinde yeni sahaların eklenmesi örnek olmak üzere bir çok yenilikten bahsetti.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.