Nebim, IDC Perakende, Üretim, e-Ticaret Teknoloji Konferansı’na Sponsor Olarak Katıldı, 19 Kasım 2015

Nebim, 19 Kasım Perşembe günü İstanbul Wyndham Grand Levent Otel’de IDC tarafından düzenlenenPerakende, Üretim ve e-Ticaret Teknoloji Konferansı'na sponsor oldu. Tüm gün süren etkinlikte; Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu ve İpekyol Bilgi Teknolojileri-Lojistik Direktörü Şevket Çelikkanat birlikte sahneye çıkarak ortak bir sunum gerçekleştirdiler. "Pratikte Omni-Channel" konulu sunum katılımcılar tarafından ilgi ile izlendi. Sunum açılışını yapan Murat Demiroğlu e-Fatura ve e-Defter ile başlayan e-Dönüşüm sürecinden, bu süreç için Nebim'in geliştirdiği yeniliklerden, değişen müşteri kitlesinden, buna bağlı olarak oluşan "Omni-kanal" ve "Omni-müşteri"kavramlarından bahsetti.

Sunumuna; "Nebim V3 ERP sayesinde firmalar; üretim, merkezi operasyonlar, finans, muhasebe, satın alma, CRM, İK, ürün ve depo yönetimi, ihracat, dış ticaret, toptan satış gibi süreçlerinin hepsini çok uluslu bir yapıda takip edebiliyor. Bunun yanı sıra, mağaza içinde ön ve arka ofis uygulamalarını da entegre bir şekilde kullanabiliyorlar." cümleleri ile başladı.

Demiroğlu sunumuna Nebim'in geliştirdiği yeniliklerden ve Nebim V3'ün entegre olduğu çözümlerden bahsederek devam etti: "Nebim olarak, Türkiye'nin önde gelen bütün e-ticaret ve B2C hizmet platformları, lojistik Warehouse Management sistemleri, mobil uygulamalar ve harici loyalty uygulamaları ile entegre olduk. Bu entegrasyonlarımız Paro ile başladı, Hopi ve Dms ile devam ettiBunların yanı sıra yine önemli entegrasyonlarımızdan biri Tax Free tarafında Global Blu ile oldu.Son dönemin önemli konuları e-fatura, e-sipariş, EBA workflow uygulamaları ile de entegre olduk. Perakende de e-Fatura'dan, e-Arşiv'e, e-Arşiv bilgi fişlerinin basımına kadar YN ÖKC entegrasyonlarına da bugünden hazırız."Nebim'i ve Nebim V3 entegrasyonlarını değerlendiren Demiroğlu sunum konusu da olan Omni-Channel ile ilgili görüşlerini de şu şekilde ifade etti; "e-Ticaret 2000'lerin başında hayatımıza girmeye başladı. O zamanlar firmalar, e-Ticaret'i farklı bir mağaza gibi görülüyorlardı. Ancak son 5 yılda omni-kanallar kurulmaya başladı. Tüketici artık karşısında farklı kanallar görmüyor, aynı deneyimi, aynı markayı karşısında görüyor. Müşteri ürünü e-Ticaret üzerinden sipariş verip, mağazadan teslim alabiliyor veya bu süreç tam tersi olarak da işleyebiliyor. Biz Nebim olarak bu durumu geliştirmek adına tüm mağazalar ve depolar için "lokasyon bazlı gerçek zamanlı envanter" sorgulaması sunabilme özelliğini geliştirdik ve bunları e-Ticaret sistemlerine gerçek zamanlı olarak entegre ettik Artık indirim kampanyalarını bile online ERP'den sorgulatabiliyoruz. Bunun dışında firmaların, mağaza tarafında çalışan harici loyalty sistemleri var ise onlarla da omni-channel entegrasyon kurabiliyoruz. Bunun yanısıra e-ticaret kanununda izinli pazarlama ile ilgili gelişmelere de SMS Opt-in, Opt-out entegrasyonlarımız sayesinde adapte olduk."
Demiroğlu sunumunu "Omni-Channel da artık geri de kaldı. Müşteriye özel Omni-Müşteri gündemde olacak. Bu noktada Omni-Channel konusunda teoriden çok pratikte sürecin nasıl yürüdüğünü paylaşmak üzere İpekyol başarı hikayesini paylaşalım." sözleri ile sonlandırdı.

Demiroğlu'nun ardından söz alan İpekyol Bilgi Teknolojileri-Lojistik Direktörü Şevket Çelikkanat Nebim ile işbirliklerini değerlendirerek sunumuna başladı: "Nebim ile işbirliğimizdeki en önemli konu; gerçek zamanlı stok. Gerçek zamanlı stok demek beş dakikada bir güncellenen bir stok değil aslında. Gerçek zamanlı stok; Nebim ekranlarında gerçekleşen satışlarımızın daha fatura oluşmadan, ürün okutulduğu anda stoktan düşmesi demektir." Çelikkanat sunumuna şu sözlerle devam etti: "e-Ticaret sitemiz bizim markamızın satışını yaptığımız elektronik bir kapı aslında. Bu kapıya gelen müşterinin aynı ürün için İstinye Park mağazasında var mı sorgulamasını yapma hakkı var. Bizler e-Ticaret sitelerini hayata geçirirken bu noktalara geleceğini pek düşünmemiştik. Son zamanlarda bu sorular ile de çok karşılaştığımız için bu durumu en azından call center'ın üzerinden almalıyız mantığı ile internet sitemizde "Hangi Mağazada" ekranını oluşturduk. Bu ekran üzerinden; ürünün kodu ve bedeni ile seçilen ürün hangi ilde, hangi mağazada var ise o bilgi geliyor. Bu gelen bilgiyi müşteriye sunmak için arka tarafta pek çok entegrasyonu var etmek gerekiyor. Bu bilginin doğru ve sağlıklı olması açısından da en önemli nokta "gerçek zamanlı stok". Bir başka önemli noktada böyle bir hizmet vermeye karar verdiğinizde bütün mağazaları bütün detayları ile web sitenize entegre etmeniz gerek. Bütün bu süreçleri mağaza kartı üzerinde Nebim ile yönetiyoruz. Örneğin; biz yeni bir mağaza açtığımızda siteyi her defasında güncellemiyoruz. Hali hazırda açılış tarihi itibari ile mağazamız sitede otomatik olarak görünmüş oluyor."

Sunum konusu olan Omni-Channel kavramına da değinen Çelikkanat İpekyol olarak pratikte neler yapıldığını şu şekilde özetledi: " Bizim İpekyol çalışanları olarak bakış açımız şu; Aslında 100 kapısı olan 100 mağazamız var ama biz tek bir mağazayız. Bu bakış açısı aslında Omni-Chanel kavramının ana fikri. Müşteri hangi kapıdan girerse girsin diğer bütün kapıların arkasındaki bütün fırsatlara eşit derecede hak kazanabilmeli. Biz İpekyol olarak bu konuda neler yaptık. İlk olarak 2012 yılında online internet sitesi açtık. Bütün ürün kartları, fiyat yapısı, mağaza entegrasyonları hepsi Nebim'den sisteme geldi. Sitemizi oluştururken ilk olarak şuna karar verdik, internet üzerinden satışı yapılan ürünün iadesini mağazalardan da alacağız. Bu süreçte; her satış olduğunda bu bilgiyi Nebim'e satış olarak kaydettik ve müşteri mağazaya gittiğinde kolaylıkla iade alınabildi. İlk zamanlarda internette belli adet stokla satışa başladık ancak bu stoğun elli katı belki mağazalarda vardı. Bu nedenle Mayıs 2013 itibari ile bütün sitelerimiz internet üzerinden mağazadaki stoğu da satabilir şekilde çalışıyor duruma geldi. Bu sistemi nasıl çalıştırdık? Sistem öncelikle internet üzerinde stok sorguluyor ve o stok yok ise "bu ürünü mağazamızdan sevk etmemizi ister misiniz" seçeneğini sunuyor müşteriye.Tüketici kabul ettiği anda bir iş akışı başlıyor. O an itibari ile o stok hangi mağazamızda var ise onlara bir iş düşüyor. İşin adı "siparişi kap". Sistem diyor ki hanginiz sevk etmek istiyorsunuz. Siparişi kapan mağazaya otomatik bir entegrasyon ile o mağaza adına fatura yaratılıyor, o mağazadan müşterinin sevk adresi ile otomatik kargo entegrasyonu yaratılıyor. Mağazanın bir şey yapmasına gerek olmuyor yalnızca ürünü paketlemek için bir mail alıyor. Bundan sonraki bütün izlenebilirliği de sağlıyoruz müşteri tarafında. Bu özellik 2013 yılında hayata geçtikten sonra fark ettik ki biz bir fırsatı daha kaçırıyoruz; mağaza fırsatı. Yukarıda bahsettiğim internetten gelen müşteriye istediği ürün internet deposunda yoksa diğer mağazalardan satmak için bir yapıydı. Peki mağazaya gelen müşteri ne olacak? Müşteri geldi o beden depoda yok biliyorsunuz başka mağazada var. onu neden kaçıralım. Daha önceden şunu yapıyorduk bir başka mağazadan transfer ile getirip, 3 gün sonra gelip alınabilir dediğimiz bir zaman kaybı vardı. Şu anda geliştirdiğimiz özel bir web sitesi uygulaması ile mağazada İPAD üzerinden satışı yaparak ve anında entegre ederek aldığımız siparişi mağazanın Nebim ekranına düşürüyoruz. Nebim de açılan sipariş üstünden kasiyer tahsilat yapıyor. Tahsilat yapıldığı bilgisinden sonra Nebim web sitesini ödemesi alındı şeklinde güncelliyor ve depodan sevk ediliyor. Böylece çepeçevre olarak müşteriyi kaybetmiyor oluyoruz."

Stok çalışmalarından bahseden Çelikkanat bunun yanı sıra yeni başladıkları İpekyol Kart çalışması hakkında da bilgi verdi. Çelikkanat: "Şubat 2015 itibari ile İpekyol Kart uygulamasına başladık. Burada hem kazanılabilir hem kullanılabilir puanların bir arada ve internet sitesinden de çalışmasını hedeflemiştik ki başarılı bir şekilde çalışıyor. Bütün müşteri verileri Nebim'de tutuluyor ve e-ticaret sitesine entegre ediliyor." şeklinde konuştu. Çelikkanat; Omni Channel kavramının zorlukları üzerine şu cümleler aktardı: "Mağaza bazlı bütçe yapmak eskisinden çok daha zorlayıcıdır. Artık mağaza kendi stokları yanında diğer stokları da satabildiği ve de başka lokasyonlarda satılan ürünler faturalayıp sevk edebildiği için bir sonraki yıl ne satmalı sorusunun yanıtı da zorlaşmıştır."

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.