Perakendede Verimliliği Artırmanın İpuçları

Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo

Nebim’in 2 Kasım 2016’da Grand Hyatt İstanbul’da gerçekleştirdiği Nebim Planet 2016 etkinliğinde konuşan Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, CEO ve C düzeyindeki yöneticilerle yapılmış araştırma sonuçlarını değerlendirerek katılımcılara sektörün geleceğine dair önemli bilgiler verdi. “Gelişmiş ülkelerdeki CEO ve C düzeyindeki yöneticiler ağırlıklı olarak büyümeyi tercih ederken Türkiye’de ki CEO ve C düzeyindeki yöneticiler ise daha fazla sorunlarının olduğunu düşündükleri operasyonel verimlilik ve etkinlik konusunda çalışmalar yapmayı tercih ediyorlar. Araştırmaya göre, CEO ve C düzeyindeki yöneticilerin büyük bir bölümünün esas önceliklerinin sıralamasına bakıldığında müşteri deneyimi, ürün ve hizmetleri nasıl geliştirilebileceği, iş süreçlerinin nasıl daha iyi bir hale getirilebileceği, yeni teknolojilerin sisteme nasıl adapte edilebileceği ve bütün bunların sonunda da organizasyonel yapının yeniden nasıl şekillendirilebileceği konularını görüyoruz. Bu bağlamda bütün bunları gerçekleştirmenin en önemli unsuru olan insan kaynağının inovasyon ve yenileşme yeteneklerinin nasıl geliştirebileceği ve yeni yeteneklerin nasıl bulunabileceği konuları önem arz ediyor.

Perakendede süreç ve ürün inovasyonu nerden gelecek ve kim gerçekleştirecek diye düşündüğümüzde ise bu yenileşmenin kendi bünyemizdeki kadromuzdan mı gerçekleşeceği yoksa benchmark olarak mı alınabileceği gerçeği de karşımıza çıkıyor. Bu bağlamda yenilikler illa kendi içimizden çıkmaz. İçinde bulunduğumuz sektör dışında, başka sektörlere bakıp oralardan da en iyi deneyimleri alarak kendi içimize adapte etmek belki de en iyi çözümlerden bir tanesi olabilir.Teknolojinin bir sürü unsuru var. Mobilty, analitik ve big data, sosyal medyanın iyi kullanılması, siber güvenlik, clouds ve internet of thinks olarak sıralanan bu unsurlar önümüzdeki üç yıl içinde en fazla etkiyi yapacak konular. Yani bizlerin de yoğunlaşması gereken alanlar.”Sözlerine iyi bir müşteri deneyimi için olmazsa olmaz konuları sıralayarak devam eden Kariyo; “Dijitalleşme yolunda yapılması gerekenler konusunda müşteri deneyimini artırmak en önemli konu olarak tekrar karşımıza çıkıyor. Ürünün tüm kanallarda bulunabilirliğini sağlamak, müşteriyi kasa önünde bekletmemek, iade gereksinimi ve ürün hakkındaki bilgi talebini tam olarak karşılayabilmek müşteri deneyimini artırmanın en önemli konuları. Bu konulara dikkat edildiğinde müşteri memnuniyetini ve sadakatini de sağlamak mümkün” dedi.

Videosunu izlemek için lütfen tıklayın.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.