Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı: Firmalar Nebim Ekosistemi İle Verimliliklerini Artırıyorlar

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı: Firmalar Nebim Ekosistemi İle Verimliliklerini Artırıyorlar

04.09.2023

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı, MallReport dergisinin Eylül sayısına röportaj verdi. Taşçı, Nebim V3'ün, yurt içi faaliyetlerinin yanında yurt dışında yayılmaya devam eden yerli markaların yurt dışı açılımlarında yazılım ihtiyaçları kapsamında yerelleştirme çalışmalarını tamamlayarak, yurt dışındaki operasyonlarında da verim artırmaya devam ettiğine dikkat çekti. 

Nebim olarak perakende sektöründe iş birliği yürüttüğünüz markalara sunduğunuz çözümler nedir, bu çözümlerle markalar hem sektörde hem de müşterileri nezdinde kendilerini nasıl konumlandırıyor? 

Sektörde kendi alanının en iyi firmaları ile çalışıyoruz. Yıllardır uzman olduğumuz alanlarda Çözüm Ortaklarımız ile birlikte yüksek know-how’a sahip 600’ü aşkın insan kaynağı ile sektöre hizmet vermekteyiz. Bir perakende firmasının, satın almadan üretime, finans yönetiminden satışa kadar ihtiyaç duyduğu tüm iş süreçlerini, aynı platform üzerinde, baştan sona entegre bir şekilde yönetebilmesi için Nebim V3 ERP ve POS sistemimiz ile konumlanıyoruz. Yılların birikimi ile oluşmuş versiyonlarının yanı sıra, yüksek know-how’a sahip Nebim ekosistemi insan kaynağı ile bu sektörel çözümlerin üstüne firmaya özel çözümler, entegrasyonlar ve yazılım geliştirmeler ile daha da zenginleşmekte ve firmalardaki verimi artırmaktadır. Firmalar, üretim, toptan, perakendeleşme ve devamında yurt dışı yayılım süreçleri ile sürekli büyüyen ve gelişen yapılarında Nebim ekosistemi ile işlerini geliştiriyor ve verimliliklerini artırıyorlar. 

Perakende sektöründe yurt dışına yeni açılan markaların ihtiyaçlarına yönelik geliştirdiğiniz özel çözümler mevcut mu, yurt dışında farklı ülkelerdeki yasal mevzuatlara uyum konusunda nasıl bir politikanız var? 

Son yıllarda yurt dışı yayılım faaliyetlerimize de hız verdik. Bu bağlamda çok sayıda ülkede yurt dışı çözüm ortakları ve müşteriler kazandık. Nebim olarak yurt dışında yayılmaya devam eden yerli markaların yurt dışı açılımlarında gittikleri ülkelerdeki yazılım ihtiyaçları kapsamında yerelleştirme çalışmalarını da tamamlayarak Nebim V3 ile yazılım desteğini sürdürmeye ve markaların yurt dışındaki operasyonlarında da verim artırmaya devam ediyoruz. Yurt dışında hizmet verdiğimiz ülkelerin bazılarında herhangi bir regülasyon kısıtı, bir özel yerelleştirme olmadan Nebim V3’ü kurabiliyoruz ama bazı firmalarda da ülkenin kanunlarına göre değişiklikler, yerelleştirmeler yapmak gerekiyor. Bu anlamda da bu entegrasyonları yaparak markaların ihtiyaçlarına göre yayılmaya devam ediyoruz. Şu an 30+ ülkede, 20+ dilde ve bulundukları ülkenin yerel mali onaylı yazıcılarıyla mevzuata uygun bir şekilde entegre olarak çalışabiliyor. Ayrıca birçok ülkede firma iş birlikleri arttıkça sektörel çözümlerimiz ve ihtiyaç alanında da iş birlikleri artmaktadır. Örneğin, Birleşik Arap Emirlikleri’nden Dubai Emaar AVM entegrasyonu, tax free uygulaması için Planet Payment entegrasyonu, Suudi Arabistan’da e-dönüşüm entegrasyonu, Azerbaycan’da loyalty sistemi Umico entegrasyonu gibi çözümler hızla artmaktadır. 

Tüketici alışkanlıklarının her geçen gün değiştiği günümüzde dinamik bir yapıya sahip olan perakende sektöründeki bu hıza yönelik Nebim’in orta ve uzun vadede ne tür çalışmaları olacak? 

Artan ihtiyaçlara göre Nebim V3’ün yeni versiyonlarına sürekli yeni fonksiyonlar ekliyoruz. Bu uygulamaların firmalarda kullanılması için verimlilik ölçümü sistemimizle çalışmalar yapıp firmaların programdan sağladığı verimliliği daha üst seviyelere taşıyoruz. Verimlilik ölçümü sayesinde hem firmaların departmanları ile iletişimi kuvvetlendirip hem versiyonlarda gelen yenilikleri aktarıyoruz. Ayrıca firmalardan aldığımız taleplerle gerek V3’e geliştirmeleri gerekse firmaya özel yazılım geliştirmeler ve bilgilendirmelerle sürekli verimi artırmayı hedefliyoruz. Bu konudaki çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Sektöre daha verimli olmak adına yenileniyoruz. 2023 yılında hem merkez ofisimizi yeni bir yere hem de AR-GE ekibimizi Teknokent’e taşımız olduk. Yeni AR-GE merkezimiz ve Teknokent yapılanmamız ile sürekli AR-GE ve yazılım geliştirme ekibimizi büyütüyor, gelecek dönem verimlilikleri için aralıksız çalışmalara devam ediyoruz.