Nebim’in Perakende Çözümleri ile Şimdi Olduğu Gibi Gelecekte de Markaların Yanında Olarak Birlikte Büyümeye Devam Edeceğiz

Nebim’in Perakende Çözümleri ile Şimdi Olduğu Gibi Gelecekte de Markaların Yanında Olarak Birlikte Büyümeye Devam Edeceğiz

22.06.2023

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı Perakende Günleri 2023’te, 28 yıllık deneyimiyle perakendenin haber merkezi olma vizyonu taşıyan perakende.org’un sorularını yanıtladı.

Sedat Taşçı Nebim’in sunduğu müşteri deneyimine, perakende sektöründe değişen ve gelişen ihtiyaçlar için ortaya koydukları çözümlere ve Türk perakendesinin yayılımında yurt dışı operasyonlarına verdiği desteğe kadar birçok konuya değindi. Omnichannel kavramı, e-ticaret, mağaza içi uygulamalar, yurt dışı uygulamalar, ERP ve üretici olan perakendeciler için Nebim’in her zaman bir AR-GE planı bulunduğuna dikkat çeken Taşçı, bu çözümlerle gelecekte de markaların yanında olarak hep birlikte büyümeye devam edeceklerini söyledi.

Nebim olarak bir perakende firmasının perakendeden muhasebeye, üretimden toptana kadar tüm süreçlerini entegre ederek sürdürdüklerini söyleyen Taşçı, son yıllarda yurt dışına açılan markaların ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunduklarını, şu anda 30’un üzerinde ülkede perakende kasalarda var olduklarını dile getirdi. Türk perakendesi yurt dışına açılırken gittikleri ülkelerdeki noktalara kolayca POS çözümü verebildikleri ve oradaki yerel mevzuata da entegre olup çalışabildiklerini belirten Taşçı, markaların gittikleri ülkelerdeki yerel mevzuatlara uygun bir şekilde çalışabile çözümler sunarak bu anlamda markalara sağladıkları katkılara da değindi.

Perakende Günleri 2023’ün ana teması olan ‘Dijital Dünya, Yeni Perakende, Yeni Müşteri ve Yeni Dönem’ özelinde Nebim olarak yaptığınız çalışmalardan ve yatırımlardan söz edebilir misiniz?

“Nebim olarak perakende ailesi ile uzun yıllardır iş birliği içindeyiz, özellikle gıda dışı perakendede çok güçlü markalarla çalışıyoruz. Perakendenin gelişim sürecinde Perakende Günleri ile birlikte de perakende sektöründe çok yoğun çalışmalar gerçekleştiriyoruz. 

Özellikle son dönemlere geldiğimizde bir perakende firmasının perakendeden muhasebeye, üretimden toptana kadar tüm süreçlerini entegre ederek çalışıyoruz. Bu dönemde dijital destek anlamında da mobil uygulamalar çok önemli hale geldi. Artık mağazalarda omnichannel yaklaşımı ile e-ticaret payının da artmasıyla e-ticaret siparişlerinin mağaza stoklarından temin edilmesi ile ilgili daha entegre, daha otomatik yapılar kurduk. Kurduğumuz bu yapılar sayesinde mağazada mobilite arttı, artık kasaların dışında reyonlarda satış danışmanlarının ellerinde bulunan mobil cihazlarla hem mağazanın günlük operasyonlarında hem de müşteriye servis verirken teknolojiyi kullanarak servis vereceğimiz uygulamalar ön plana çıkmış oldu. Bu uygulamalarla bizim hali hazırda var olan verimli altyapımızı destekleyip mağazadaki müşteri deneyiminin de artmasını sağlıyoruz.”

Perakendecilikte yeni dönemde değişen müşteri deneyimini yorumlayabilir misiniz?

“Mağazalarda koleksiyonlar her geçen gün değişiyor, ürünler çeşitleniyor, teknolojiyi daha etkin yönetebilmek için veri tabanımızdaki bilgileri daha iyi kullanmak istiyoruz. Bahsettiğim mobil uygulamalarla müşteriye servis verirken ona daha iyi seçenekler sunabilmek, yapay zekâ sayesinde ürün önerebilmek, geçmiş alışverişlerine bakarak ürünler önermek gibi fonksiyonlar ekledik. Bu sayede müşteri deneyimini daha akıllı ve verimli hale getiren bir yapıya kavuştuk. Markaların taleplerine göre de sürekli geliştirip üzerine yeni özellikler ekleyebiliyoruz.”

Nebim yurt dışı perakendesinde nasıl bir rol oynuyor?

“Türk perakendesi çok güçlü bir yapıya sahip, uzun yıllardır da yurt dışında mağazalaşmaya ve yayılıma devam ediyor. Son yıllarda ana stratejimizi o alana çevirdik. Şu anda 30’un üzerinde ülkede perakende kasalarda varız. Türk perakendesi yurt dışına açıldığında oraya kolayca POS çözümümüzü verebiliyoruz ve oradaki yerel mevzuata da entegre edip çalışabiliyoruz. Hem yerel ara yüz diliyle hem o ülkenin yerel para bilimiyle ve hatta merkezi veri tabanını da veri dilini de o ülkenin yerel diline göre çoklayıp orada uluslararası bir platform sağlamış oluyoruz. Özellikle Türk perakendesinin yoğun gittiği ülkelerde Türkiye ’de olduğu gibi çözüm ortakları oluşturarak da çalışmalarımızı daha verimli hale getiriyoruz ve büyümeye devam ediyoruz. Bu konu uzun yıllar daha gündemimizde olacak. Çünkü Türk perakendesinin yurt dışında ciddi bir franchise yapılanması var, bu yapılanma bize kılavuz oluyor. Bu firmalar dolayısıyla tanıştığımız yerel firmalara da program verebiliyoruz, o tarafta bir maraton durumu var bizim için. “

Nebim önümüzdeki dönemi nasıl planlıyor?

“Perakende çok dinamik bir sektör, devamlı gelişime, büyümeye açık, yurt dışı da buna bir katman oluşturuyor. Bahsettiğimiz Omnichannel kavramı, e-ticaret, mağaza içi uygulamalar, yurt dışı uygulamalar, ERP’miz, üretici olan perakendeciler var. Bunların birbiriyle daha entegre ve verimli çalışabileceği platformlar geleceğe dönük planlıyoruz.Bu konuda her zaman bir AR-GE planımız var. Bu çözümlerle biz gelecekte markaların yanında olacağız ve hep birlikte büyümeye devam edeceğiz.”