16.02.2021
200 binin üzerinde ürün çeşidi ve kozmetik, hırdavat, ev tekstili, beyaz eşya, elektronik, küçük ev aletleri, elektronik malzemeleri, erkek, kadın, çocuk, bebek giyim, zücaciye, mobilya ve gıda reyonlarıyla müşterilerine hizmet veren 82 Salı Pazarı tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. 82 Salı Pazarı Satın Alma Müdürü Handan Kart, Nebim V3 ERP ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“82 Salı Pazarı 1999 yılında iki şube ile perakendecilik
sektörüne adım atmıştır. 2003 yılı itibari ile şirket olarak daha fazla ürün
çeşidi ve şubelerle yoluna devam etmiştir. 2003 yılı Nebim Winner ile tanışma
yılımızdır. Programa geçiş ile beraber daha sistemli yeni şubelerin açılışı da
hızlanmıştır. 2015 yılında 10 tane şubemiz, 500 tane personelimiz ve 200 binin
üzerinde ürün çeşitliliğimiz ile kozmetik, hırdavat, ev tekstili, beyaz eşya,
elektronik, küçük ev aletleri, elektronik malzemeleri, erkek, kadın, çocuk,
bebek giyim, zücaciye, mobilya, gıda reyonları ile tüm ihtiyaçlara cevap
verebilir konuma gelmiştir. Büyüme bu şekilde hızlı olunca yeni bir programa
ihtiyaç duyduk ve Nebim V3 ERP ile de bu aşamada tanışma fırsatımız oldu ve
hayatımıza girdi. 82 Salı Pazarı halen Antalya bölgesi ve ilçeleri, Adana ve
Anamur’da 13 tane şubemiz, kafeteryalarımız, tekstil üretim atölyemiz, mobilya
ve demir atölyemiz, arıcılık ve bal üretimi ile bunun yanında perakende
mağazacılık ve üretimle hayatımıza devam etmekteyiz.”
Nebim V3 ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
“Ben öncelikle Nebim V3’e geçişimizden bahsedeyim. Nebim V3’e
geçiş aşamasından önce karar aşaması bizim şirketimiz için zorlu bir süreç
oldu. Bir taraftan yola çıktığımız ilk günden itibaren kullandığımız ama artık
cevap alamadığımız Nebim Winnar vardı. Diğer tarafta ise bizi birkaç adım daha
ileri taşıyacak yeni bir sistem yeni bir düzen sağlayacak olan Nebim V3 vardı. Perakende
sektöründeki tecrübelerinden de dolayı Nebim V3’ü tercih ettik ve yolumuza
Nebim V3 ile devam etmeye karar verdik. Eksik kaldığımız birçok sorunun
üstesinden Nebim V3 ile gelebildik. 300 binin üzerinde şu anda ürün kapasitemiz
var. Raporlamaları, tedarikçi hesaplarının takiplerini ve kontrollerini,
finansmanla ilgili raporlarımız bizim arzu ettiğimiz şekilde düzenlendi. Taleplerimiz
doğrultusunda hepsi bize cevap verebilecek duruma geldi. Nebim ekibi de geçiş
sürecinde her zaman yanımızda oldu. Karşılıklı özveri ve çaba sonucunda ciddi
sorunlar yaşamadan tüm şubelerimiz ile beraber tamamladık ve Nebim V3’ü
hayatımıza dahil ettik.”
Nebim V3’ü fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?
“Nebim V3’e geçiş aşamasında Nebim ekibi ve bizim ekibimizle
karşılıklı toplantılar yaparak birbirimizin beklentilerini çok iyi anladık.
Nebim V3 bize neler verebilir, bizim beklentilerimiz neler, oturduk ve bir yol
haritası belirledik. Bu yol haritasını takip ederek başarıya ulaştığımızı
düşünüyorum. Çok fazla ürün çeşidimiz var. Nebim V3’ün bize hitap etmesi ve
beklentilerimizi karşılaması, sorunlarımızı çözmesi, en iyi ve hızlı bir
şekilde cevap vermesi gerekiyordu. Taleplerimiz doğrultusunda istediğimiz
raporlar oluşturuldu. Mal kabul ile ilgili değişiklikler yapıldı. Biz ne
bekliyoruz, program bize ne veriyor öngörülerle belirledik ve sonunda başarılı
olduk diye düşünüyorum. Bu bir süreç, birdenbire olmuyor hiçbir şey. İyi bir
planlama ve bu planlama sonucunda da istek ve azimle gerçekleştirmek
gerektiğini düşünüyorum.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Nebim V3 ile satın alma, mal kabul, finansman gibi birçok konuda
kazanımlar sağladık. Kişisel raporlarımızı oluşturduk. Üretim programı ile
öncesinde gerçekleştiremediğimiz birçok stok takip oluşumumuzu yapabildik. 13
şube için tanımlanan farklı fiyat grupları ile kampanyalarımızda işlerimiz daha
da kolaylaştı ve hızlandı. Şirket gider hesapları ve maliyetlendirmeler şube
ofislerinin içerisinde ayrı ayrı tutularak raporlarımızı da şubelere göre ayrı
ayrı alabilmemizi ve giderlerimizi ayrı ayrı takip edebilmemizi sağladı. Bunun
yanında satın alma departmanı şubelerin eksiklerini ve taleplerini sistem
üzerinde aldığı raporlarla takip etmeye başladı ve bu bizim işimizi
hızlandırarak zamandan tasarruf etmemizi sağladı. Hiyerarşi sistemi ile de çok
fazla olan ürün gruplarımızın satış ve envanter raporlarını daha sağlıklı ve
hızlı bir şekilde almamızı sağladı. Hayatımıza yeni giren e-İrsaliye, e-Arşiv
gibi yeniliklere de çok hızlı uyum sağlamamızı sağladı. 18 yıldır önce Nebim
Winnar sonra Nebim V3’ün şirketimize çok katkıları olduğunu düşünüyoruz. Şirket
olarak da biz büyüdükçe Nebim V3’ de çözüm süreçleriyle beraber her zaman
yanımızda olacaktır. Kurumsallaşma yolunda hızla ilerleyen firmamızda 13 şubeye
yapılan sevkiyatların bir kısmı merkezden sevk ile gerçekleştirilmektedir. Bu
işlemler için de kullandığımız e-İrsaliye ve sevk onay süreçleri işlerimizi
hızlandırdığı gibi daha sağlıklı envanter sonuçları da almamızı sağlamıştır. e-Arşiv
ve e-Fatura düzenine geçiş sürecinde de herhangi bir sorun yaşamadan en doğru
ve hızlı bir şekilde süreci geçirdik. Şubelerde, merkezde ve yönetim kısmında
gerekli eğitimler tamamlandıktan sonra da sorunsuz kullanmaya devam
etmekteyiz.”