21.02.2020
Perakende sektörünün önemli markalarından olan, ayakkabı, çanta ve tekstil alanlarında vegan
ve hayvan dostu tasarım ürünler geliştiren ve dünyada ilk kez ayakkabı üzerine
dijital baskı yapan DOGO Tasarım Sanayi ve Ticaret A.Ş. Nebim
V3 ERP’yi tercih etti. İstanbul, Muğla, Paris, Amsterdam ve Roma’da yer alan
toplam 12 mağazasında ve e-ticaret kanalı olan www.dogostore.com ’daki
tüm operasyonlarını 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle Nebim V3 ERP ile yönetmeye başladı.
DOGO, mağazalarındaki tüm operasyonlarının yanı sıra
merkezindeki Nebim V3 ürün yönetimi, satın alma, satış, finans ve muhasebe, dış
ticaret, e-ticaret ve e-Dönüşüm (e-Arşiv, e-Fatura) uygulamaları ile tüm iş
süreçlerini entegre bir şekilde kullanmaya başladı.
DOGO, Nebim V3 ERP ile hangi iş süreçlerini nasıl yönetiyor?
Vegan ve hayvan dostu ürünler geliştiren ve özgün tasarımlar
sunan DOGO, yurt içi mağazalarıyla birlikte yurt dışındaki mağazalarını da
Nebim V3 İş Ortağı yapısı sayesinde eş zamanlı takip ediyor. Ayrıca Nebim V3
ERP ile 70’in üzerindeki ülkeye ihracat yapıyor.
Dalaman Havalimanı mağazasında ve İstanbul Havalimanı’nın
yurt dışı gümrük bölgesindeki mağazasında Unifree entegrasyonuyla mevzuata
uygun şekilde ihracat yaparak gümrüksüz satış mağazalarına ürün sevk ve kabul
işlemlerini gerçekleştiriyor. Ayrıca İstanbul Havalimanı’ndaki gümrüksüz satış mağazasında
satış ve iade işlemlerinin İGA’nın belirttiği şekilde Unifree ile entegre
şekilde yaparken, satış esnasında mevzuata uygun olarak anlık gümrük
entegrasyonunu da gerçekleştiriyor.
DOGO, üretim tedarikçilerini de sisteme dahil ederek tüm
üretim süreçlerini Nebim Üretim ve Nebim’in iş ortaklarından İontengra’nın WMS
sistemi ile entegre takip ediyor. Üreticilerin kendileri için planladıkları işleri
görerek barkodlarını hazırlayabiliyor ve merkez depo üretim kabullerini
barkodlu olarak yaparak üretim operasyonlarına hız kazandırıyor. Ürünlere ait
koli üstü barkodların ve kutu etiketlerinin tekil barkodlarla raf bazında takip
edilebilmesi, ürün toplama paketleme sistemleri, sevk emirleri ve siparişlere
göre WMS sisteminde takibinin sağlanması ile tüm üretim iş sürecini Nebim V3 ERP
ile entegre kullanıyor.
Nebim V3 Servis Destek uygulaması ile mağazalarda oluşturulan
servis destek taleplerini merkezden yöneterek verdiği hızlı servis ile müşteri
memnuniyetini artırıyor.
DOGO, yurt içi ve yurt dışı satış noktaları başta olmak üzere
tüm raporlamalarını Nebim V3 Veri Ambarı ile anlık ve doğru bir şekilde gerçekleştirebiliyor.
Ağustos 2019’da başlayan proje, DOGO ve Nebim Gold Çözüm
Ortağı Giltaş ekiplerinin ortak çalışması sonucunda, 1 Ocak 2020 tarihinde, beş
ay gibi kısa bir uyarlama süresinde fiili kullanıma geçirildi.