06.07.2018
Berkan Çiçek
Faik Sönmez | İş Geliştirme ve Bilgi Sistemleri Direktörü
Röportaj Videosunu izlemek için tıklayın>
Faik
Sönmez İş Geliştirme ve Bilgi Sistemleri Direktörü Berkan Çiçek, son dönemde
Nebim ile hayata geçirdikleri ve mağazalarında müşterilerine kişiselleştirilmiş
satış fırsatları sunabildikleri Nebim V3 Guided Sales uygulaması hakkında
bilgiler verdi.
Berkan Çiçek, 2004 yılından
beri Nebim ile iş birliklerinin devam devam ettiğini, 2015 yılından bu yana ise
Nebim V3 uygulamalarını kullanmaya başladıklarını söyleyen Çiçek; “Şirketimizde
toptan satıştan perakende satışa, üretimden finansa, iş zekasından CRM
uygulamalarına kadar tüm süreçlerde V3 uygulamalarını kullanıyoruz. Nebim ile
en son gerçekleştirdiğimiz projelerden birisi de Nebim V3 Guided Sales
uygulaması. Biz bu uygulama ile mağazalarımızda mobil cihazlar üzerinden stok
kontrolü, müşteri bilgilerine hızlı şekilde ulaşım, kasa işlemlerini
hızlandırma, sepet ortalamaları ve yok satma gibi parametreleri kontrol edip
bunları geliştirebileceğimiz bir ortam oluşması için projeyi gerçekleştirdik.
Bu projede iş yoğunluğu en yüksek olan 4 mağazamızda start verdik. Bunlar iki
cadde mağazamız iki de alışveriş merkezinde kurulu olan mağazalarımızdı. 9
Nisan itibari ile bu 4 mağazamızda uygulamayı Android cihazlar üzerinde aktif
hale getirdik.” diyen Çiçek, Nebim ile gerçekleştirdikleri Nebim V3 Guided
Sales uygulamasının faydalarına değinerek devam etti.
“Nebim V3 Guided Sales uygulaması ve ürün öneri motoru ile elde ettiğimiz faydaları şöyle sıralayabiliriz;
- Reyonda müşterilerimize hizmet veren satış danışmalarımız bir ürünün mağazada var olup olmadığını çok hızlı bir şekilde uygulama ile kontrol edebiliyor.
- Eğer ürün ilgili mağazanın deposunda yoksa müşterimizi en yakın mağazaya yönlendirebilir veya yine bu uygulama üzerinden diğer mağazamızdan bu ürünler rahatlıkla sipariş edilip mağazaya gelmesi istenebilir.
- Bu uygulama ile arka planda çalışan ürün öneri algoritması ile müşterinin reyonda sorduğu ürünle birlikte, bunun dışında ürün önerilerinin ne olacağı ile ilgili uygulama bize birtakım önerilerde bulunuyor. Ör: Müşterinin bize sorduğu ürünle birlikte, en çok satılan ürünler, bunu tamamlayan veya alternatif olan ürünler, diğer müşterilerin aynı zamanda göz attığı veya satın aldığı ürünler ilgili çok geniş bir ürün yelpazesinde müşteriye öneriler sunabilecek aynı zamanda sepet derinliğini arttırmayı hedeflediğimiz çok önemli bir uygulama olarak görüyoruz.
- Müşteri bazında kampanyaları cihaz üzerinden görebiliyoruz. Faik Sönmez olarak müşterilerimize doğum günlerinde hediye ettiğimiz promosyonlar var. Bu promosyonların o müşteriye ait olup olmadığını veya müşterinin hangi tarih aralığında o promosyondan faydalanabileceği gibi bilgileri cihaz üzerinden rahatlıkla erişim sağlayıp görebiliyoruz.
- Özellikle uygulama ile reyonda satışını gerçekleştirdiğimiz ürünü, tekrar kasaya gidip okutmaya gerek kalmadan reyon fişi transferi ile kasada tek tuşla ürünün satışını gerçekleştirebiliyoruz. Bu aynı zamanda kasada geçirilen zamanın azalmasına fayda sağlarken reyondaki arkadaşların da satış sürecine katkıda bulunmasını sağlamış oluyoruz.”
“Nebim V3 Guided Sales
uygulamasını kullandıkları mobil cihazların seçimi hakkında da bilgi veren
Çiçek; “Bizim için önemli bir süreçti. Biz bu noktada Android cep telefonları
ile ilerleme kararı aldık. Tabi programın mağazalarda kullanılmasıyla birlikte
önemli faktörlerden birisi de güvenlik. Biz bu noktada yaptığımız araştırmalar
sonucunda mobil cihaz yönetim programlarından firmamız için uygun olanını
seçtik ve şu anda yüzde yüz güvenlikle mağazalarımızda ki cep telefonlarının
sadece bizim uygulamayı çalıştıracak şekle getirerek bu noktada oluşabilecek
eksiklikleri veya güvenlik açıklarını da önlemiş oluyoruz. Aynı şekilde bu
kullandığımız yazılımda Nebim V3 Guided Sales ile ilgili bir update olduğunda
bunu tek noktadan bütün cihazlara aynı anda bu update’i yayabilme kabiliyetine
sahip. Bunun da proje kadar önemsenmesi gereken bir konu olduğunu düşünüyoruz.
Çünkü firmaların bir kısmı bu konudaki güvenlik endişelerinden dolayı programla
ilgili çekinceleri olabiliyor fakat biz bunu Nisan ayından beri test ettiğimiz
bir ortamda herhangi bir güvenlik açığı olmadan rahatlıkla kullanabiliyoruz.
Mağazalarımızda kullanılan mobil cihazları biz sim kartlı olarak mağazalarımıza
göndermiyoruz. Tüm bağlantılarımızı mağazalarımızda var olan Wi-Fi cihazları
üzerinden güvenli bir şekilde internete çıkararak yapıyoruz Dolayısı ile kullanılan
cihazlarda, kullanım amacının dışında herhangi bir arama veya mobil data
hatlarının kullanılmasına gerek kalmadan mağazadaki var olan internet hattı
üzerinden erişim sağlayarak güvenli bir şekilde server'a bağlantı yapmaktadır.” diye bilgi verdi.
Nebim V3 Guided Sales
uygulamasının merkezden yönetimiyle ilgili yaptıkları çalışmalara da değinen
Çiçek; “Nebim ile yaptığımız iş birliği ile Nebim V3 Guided
Sales uygulamasının merkezden yönetimiyle ilgili yeni bir program daha eklettik.
Bu programla birlikte mağazadaki cihazların belirlediğiniz tarih aralığında hangi
performansta çalıştığını, ne kadar adet sorgu yaptığını, hangi bölümlerle
ilgili daha sık modüllerin kullanıldığını rahatlıkla raporlayabiliyorsunuz.
Böylece mağazanın bilgisine başvurmaya gerek kalmadan hangi mağazanızda hangi
cihazın hangi sıklıkta kullanıldığını görebiliyor ve gerekirse o mağazaya
ikinci veya üçüncü cihazların alınmasına karar verebiliyorsunuz. Veya o
mağazada cihazla ilgili yapılan sorgulamaların sayısı azsa bununla ilgili
oradaki personelden kaynaklanan bir durum olduğunu mu veya cihazdan kaynaklana
veya teknolojik alt yapıdan kaynaklanan bir sorun olup olmadığını rahatlıkla
anlayabiliyorsunuz.” dedi.
Çiçek, Nebim V3 Guided Sales
uygulaması sayesinde sağladıkları müşteri memnuniyetine de değinerek şunları söyledi; “Bizim Faik Sönmez olarak yaptırdığımız gizli müşteri ziyaretleri
deneyimlerin de de gördüğümüz üzere müşterinin hoşlanmadığı durumların en
başında mağazada tek başına bırakılmak geliyor. Buda çoğunlukla
müşterilerimizin reyonda sorduğu bir ürünün personel tarafından depoya gidilip
mevcudiyetinin var olup olmaması ile gerçekleşiyordu. Biz bu uygulama ile
birlikte müşteri memnuniyetinin arttığını, satış danışmanının reyonda müşteriyi
tek başına bırakarak artık depoya giymeye gerek kalmadığı için bu süreçlerin
oldukça iyileştiğini gözlemliyoruz. Müşterilerin aradıkları ürünlerle ilgili
hızlı cevap alması, mağazada olup olmayan ürünlerle ilgili en yakın mağazaya
yönlendirilebilmesi rahatlıkla veya bulunduğu mağazadan o ürünün başka
mağazalardan sipariş edilerek getirtilmesi gibi olanakların sunulması hem
müşterinin hayatını kolaylaştırıyor hem de bizim ek ve ilave ürün satışlarımıza
katkı sağlayarak sepet ortalamalarımızın artmasına katkıda bulunuyor. Zaten
projenin de en başından beri faydasını görmek istediğimiz noktalardan biri,
birincisi tabi ki müşteri memnuniyeti, daha sonra sepet ortalamaları ve
mağazalarımızla paylaştığımız satış hedeflerine ulaşılabilmek amacı ile ürün
önerilerinin hızlı ve çabuk şekilde müşteriye sunulması en temel
göstergelerimizden biri.”
Nebim V3 Guided Sales
uygulamasını, pilot olarak hayata geçirildiği dört mağazadan elde edecekleri
deneyim ile birlikte önümüzde dönemde diğer mağazalarında da hayata geçireceklerini
ve bu mağazalarda da aynı faydaları sağlayarak verimliliği artıracaklarını belirten Çiçek son olarak “Teknolojik gelişmelerin hayatımıza soktuğu ihtiyaçlar
doğrultusunda Nebim ile olan iş birliğimize devam edip, teknolojiyi
mağazalarımızda hem çalışanlarımızın hem de müşterilerimizin memnuniyetlerinin arttırılmasına dönük olarak kullanmaya devam edeceğiz.” dedi.
Röportaj Videosunu izlemek için tıklayın>
Nebim V3 Guided Sales'i keşfetmek için tıklayın>