25.12.2018
Moda sektöründeki 25 yıllık deneyiminizin
başarı hikayesini anlatır mısınız?
Ailemin geçmişinin manifatura olması benim için büyük bir avantajdı. Gizia, sonradan tekstile girmiş bir firma değil çekirdekten yetişmeyiz. Ben Malatya’dan İstanbul’a geldiğimde ailemden herhangi bir maddi destek almadım, başlarken de öyle büyük bir sermayem yoktu. İstanbul’a ilk geldiğimde önce ağabeyimin Kapalıçarşı’daki manifaturacı mağazasında çalıştım. Ardından Marmara Çarşısında 15metrekarelik bir mağazada hazır giyim işine girdim. 1994 yılında işin sadece al-sat kısmında yer almak istemediğime, mutfağında çalışmak istediğime karar verdim ve Osmanbey’de imalata başladım. 2004 yılına kadar geçen süreçte çok çalıştım ve sektörü analiz ettim ardından 2005 yılında Gizia’yı kurdum. Başarılı olarak görülüyorsam bunun sırrını şöyle açıklayabilirim. “Önce hayal edeceksin, sonra hedef koyacaksın. Hayal ile hedefin bir arada olması lazım. Hayal etmeden hedef koysanız olmaz, hedef koysanız hayaliniz olmazsa yine olmaz. Hayal edip hedef koyduğunuzda, bir de çalıştığınız zaman hedefi yakalıyorsunuz. Diğer taraftan işin temeli olan dürüstlüğü de unutmamak lazım. En büyük sermaye dürüstlük. Gizia’nın kısa sürede bir Dünya markası olmasının altında yatan nedenler arasında, iyi bir ekip çalışması da geliyor. Kurulduğundan bugüne bizi yalnız bırakmayan bir ekibimiz var. En büyük avantajımız; iyi bir ekip kurduk, güçlü bir takım olduk ve o takım markasını sevdi. Markayı kurduğumuzda 100 kişiydik, tüm ekipte bir aidiyet duygusu ve sadakat oluştu halen de devam ediyor. Bu başarı aslında ekibin başarısı. Mutlaka benim de etkim vardır ama ben o 100 kişiden biriydim.
Nebim ile tanışma süreciniz ve Nebim V3’ü tercih etme sebepleriniz nelerdir?
Hızla büyüyen ve gelişen yapımıza ve
Perakende sektöründe değişen ve gelişen süreçlere ilişkin olarak hızlı bir
şekilde aksiyon almamız gerekiyordu. Bu noktada doğru orantılı bir şekilde ERP
programına geçmemiz gerekti, Nebim’in yıllarca bize hızlı ve kaliteli hizmetler
sunması bizim gelişmemizde büyük rol oynadı. Aynı şekilde karşılıklı fikir
alışverişleri ve yönlendirmeler ile birbirimizi geliştirdiğimize de inanıyoruz.
Nebim’in sektördeki tüm gelişmeleri ve
kanuni değişiklikleri takip edip, hızla aksiyon alıp yeni çözümler üreten bir
firma olması, ölçme, değerlendirme ve karar alma süreçlerine katkı sunan
yapısı, çoklu dil desteği (Veri dili ve uygulamadili) sayesinde farklı
ülkelerde kullanılabilir olması ve perakende sektöründeki deneyimleri ile
bizlerin hedefleri doğrultusunda en çok katma değer sağlayan bir uygulama
olduğunu düşündüğümüz için Nebim Winner’dan sonra Nebim V3 ile yolumuza devam
etmeye karar verdik.
Nebim V3’ü tercih ettikten sonra proje geçiş deneyimlerinizi aktarır mısınız?
Nebim V3 yazılımını bünyemize entegre etme
anlaşmasını takiben şirketlerimizin her departmanından "proje
liderleri" belirledik ve 6 ay gibi kısa bir sürede yazılımı tamamıyla
fonksiyonel olarak kullanmayı başardık.
Mevcuttaki Nebim Winner verilerimizden
NebimV3’e aktarılacak verilerin analizi yaptık ve son iki yıllık verilerimizi
Nebim V3’e taşıdık. Nebim’in eğitim portali olan Nebim Akademi ile tüm kullanıcıların
kendi yönettikleri işlerle ilgili eğitim videolarına ulaşmaları sağlandı kendi
bünyemizde önemli tüm modüller için eğitim kitapçığı hazırladık. Proje ekibi
tüm anahtar kullanıcılara ön eğitim ve ödevler vererek Nebim V3 kullanımına
ilişkin pratikliği kazandırdı. Sonrasında birden fazla tam gün canlı kullanım
senaryoları yapılarak tüm departmanların iş süreçlerini Nebim V3 üzerinden test
edilmesi sağlanarak varsa eksiklikler sorunlar veya yanlış anlaşılmış durumlara
canlıya geçmeden müdahale ettik. Açılan test veritabanlarında kullanıcıların
kendi süreçlerini test etmeleri ve kullanıma dair pratiklik kazanmalarıyla
birlikte tüm mağaza ve merkezimizi aynı anda Nebim V3 canlı kullanımına
geçirdik.
Nebim V3 ile hangi iş süreçlerinizde daha verimli bir işleyiş sağladınız? (Özellikle Acente Performans Yönetimi)
Ürün yönetimindeki geliştirmeler
sayesinde, renk kodu ve size yapısının sınırsız tanımlanabilmesi ve birçok ek
özellik ile raporlarda istediğimiz detaylara ulaşabilir hale geldik.
Mağazalarımızda ve merkezimizde üretim aşamasından, depo sevkiyatına ve müşteri
yönetimimize kadar her aşamada uyguluyoruz. Nebim V3 POS’da mağazalarımızda
birden çok kampanyayı aynı anda uygulayabilmeye başladık. İthalat ve ihracat
dosya takiplerine bağlı hareketler kolaylıkla takip edebilir ve özellikle
ithalat masraflarını ilgili dosyaya otomatik yedirerek maliyet düzenlemelerini
daha kolay yapabilir hale geldik. Banka modülü sayesinde bankalarla olan iş
süreçlerimizi sistem üzerinde daha verimli takip edebilir hale geldik.
Her aşamada alabildiğimiz hızlı raporlar sayesinde zamanımızı daha verimli kullanabildiğimizi, sağlıklı kararlar alabildiğimizi ve iş süreçlerimizi daha etkin yönetebildiğimizi gördük.
Nebim V3 programının Acenta performans konusunda mağazamıza bir takım katkıları olmuştur. 1 Mayıs itibariyle Nebim V3 mağazacılık programına geçmemizin akabinde aşağıda sıraladığımız özelliklere kavuşmuş olduk.
Nebim V3 ile Acenta performans raporlama
anlamında kazandığımız başlıca özellikler;
- Mağazamızı ziyaret eden acenta müşterilerinin hangi acenta ile en sık hangi saat aralığında giriş yaptığını raporlayabiliyoruz.
- Acentanın hangi yaş aralıklarındaki müşterileri mağazamıza yönlendirdiğini, giriş yapan müşterilerin cinsiyetini ve ülkesini rapora dökebiliyoruz.
- Hangi acenta müşterisinin hangi ürünleri tercih ettiğini, beden aralıklarını öğrenme şansını V3 ile elde ettik.
- Acentaların aylık, saatlik ve günlük cirolarını ve kişi başı ciro ortalamalarını V3 üzerinden takip edebiliyoruz.
- Hangi acentanın ne kadar müşteri yönlendirdiğini ve bu müşterin alışveriş ortalamalarını takip edip, elimizdeki doneler sayesinde acentalarla görüşme sağlayabiliyoruz.
- Acenta tarafından önceden belirlenen rezervasyon saatlerine uyulup uyulmadığı, erteleme/iptal gibi durumların ne sıklıkla yaşandığını yine V3 ile saptayabiliyoruz.
- Acentaların sıklıkla hangi bölge ve otelden müşteri yönlendirdiğini, bu otel misafirlerinin alışveriş oranları ve cirolarını öğrenebiliyoruz.
- Satış personellerimizin ilgilendiği müşterilerin hangi oteller üzerinden geldiğini, hangi otel müşterisine ne sıklıkla ve ortalamayla satış yapıldığını saptama şansını yine V3 ile elde ettik.
- Rehberlerin yönlendirdiği müşteri sayılarını, alışveriş ortalamaları ve cirolarını raporlayabiliyoruz.
- Günlük acenta rezervasyonlarının giriş ve çıkış saatlerini raporlayıp, mağaza içerisinde kaldıkları ortalama süreyi öğrenebiliyoruz.
Nebim ile birlikteliğimiz Nebimin Winner
ile başladı ve şu an Nebim V3 ile devam ediyor. Nebim’in Mağazalarda
müşterilere özel ürün önerileri ve satış fırsatları sunduğu uygulaması olan
Nebim V3 Guided Sales ürününü de en kısa zaman içerisinde mağazalarımıza
konumlandırmayı planlıyoruz.