21.04.2021
Türkiye’nin önde gelen perakende
markalarından Gözalan Group iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor ve yeni
projeler geliştirmeye devam ediyor. Gözalan Group Bilgi Teknolojileri
Yöneticisi Raşit Gülhan Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS
ile Entegrasyon ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Temelleri 1969 yılında Almanya’da atılan ve 50’den fazla mağaza, 25 franchise
mağaza ve 500’e yakın personele sahip olan Gözalan Group, birçok farklı
sektörde hizmet kalitesi ile ön plana çıkıyor. 1987 yılında Türkiye’ye giriş
yapmış olan Gözalan Group, sektördeki deneyimi ve dinamik yapısı ile iş
ortaklarının beğenisini kazanan, bünyesinde birçok farklı dünya markasını
barındıran, tüketicinin çok daha iyi bildiği Columbia, Mountain Hardwear,
Sorel, Prana markalarını tüketici ile buluşturuyor.”
Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyonu sürecini nasıl yönetiyorsunuz, işleyişten bahsedebilir misiniz?
“İleti Yönetim Sistemini müşteri memnuniyeti, kişiselleştirilmiş pazarlama
ve kampanya süreçlerinde müşteri duyurularının yapılması için kullanacağımız
platform olarak görüyoruz. e-posta veya SMS üzerinden iletişim kurulmasını
istemeyen müşterilerimize istemedikleri kanal üzerinden bir kampanya
duyurusu göndermek doğru bir strateji olmayacaktır. İYS sayesinde
müşterilerimiz bizimle sadece iletişimde olmak istedikleri kanallar üzerinden
iletişime geçebilecekler. Bu anlamda İYS sürecinin bizim gibi müşterilerine
değer veren firmalar için çok büyük bir avantaj sağlayacağını düşünüyorum.”
Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
“İYS 15.7.2015 tarihli Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkındaki
Yönetmelik ile hayatımıza girdi. İYS’nin yeni bir süreç olması ve proje
sürecimizde değişen teknik konuların ortaya çıkması bizi biraz endişelendirdi. Fakat
değişen kanun maddeleri için proje yol haritamızı toplantılar sonrası
güncelledik. Aktarmayı planladığımız devir verimizi ERP, B2C, 3.parti yazlımlar
üzerinden gelen datalarımızı düzenledik. İzin onay durumlarına göre Nebim V3 ERP’ye
datalarımızın aktarımını gerçekleştirdik. Aktarılan dataların CRM departmanımız
tarafından Nebim V3 ERP üzerinden İYS dosyaları hazırladı ve kontrolleri
sonrası iş ortağımız MobilDev ile paylaşıldı ve İYS platform süreci başladı.
Önerim, farklı platformlar üzerinde bulunan verilerin İYS yönetmeliğine göre doğru formatlarda hazırlanması için zaman planlamasının doğru yapılması çok önemli. Belki de işin en zorlu aşaması diyebiliriz.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Islak imzalı izin toplama, formların alınması, güvenliğinin sağlanması ve
saklanması, formlar üzerinden alınan verilerin ERP sistemine aktarılması,
ihtiyaç duyduğunuz anda formların ulaşılabilir olması gibi zorlu süreçler
yerine, hızlı şekilde hayatımıza giren İYS ile dijital çağa uygun olarak
izinlerimizi almaya başladık. Verilerin Nebim V3 ERP üzerinden tek bir
kaynaktan yönetilmesi iş yapış şeklimizi hızlandırdı ve kolaylaştırdı.
Öte yandan manuel aktarım işlemlerinde yaşanacak hatalı aktarımlar ile datamız kirleniyor, hatalı veriler sebebi ile müşterilerimiz ile doğru iletişim kanalından iletişime geçemiyorduk. İletişimin doğru yapılmadığı bir durumda, kampanya veya ilgili duyurunun verimsizliğinin yanında en önemlisi müşteri kaybına ve hatta şikâyete kadar gidebilecek bir sürecin başlamasına sebep oluyordu. Nebim V3 ERP ve MobilDev arasında kurulan entegrasyon ile mağazalarımızda Nebim V3 POS ekranları üzerinde başlatılan sürecin İYS’nin istediği formatta doğru ve güvenli şekilde 72 saatte işlenmesi sağlanıyor. İYS yönetmeliğine uygun hareket ettiğimiz için ileride yaşanabilecek idari ve maddi yaptırımlardan da korunmuş oluyoruz.”