25.09.2020
Türk hazır
giyim sektörünün önemli markalarından olan İpekyol Nebim V3 ile yeni projeler
geliştirmeye devam ediyor. İpekyol yetkilileri, pandemi döneminde Nebim'in geliştirdiği ve İpekyol, Machka, Twist markaları için
kullandıkları Nebim V3 Uzaktan Perakende Satış ve Tahsilat projesiyle ilgili detayları
paylaştı.
Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
Hakan Duran
- Bilgi Teknolojileri ve E-ticaret Direktörü: "Firmamız ilk yolculuğuna 1986 yılındaki kuruluşuyla başlıyor.
Türk hazır giyim sektöründe önemli markalardan biri haline geliyor. Daha sonra
Ayaydın Group’un Miroglio Group ile kurduğu ortaklığın şirketin büyüme
planlarında çok ciddi etkisi oluyor. Şu anda yaklaşık 300 tane mağaza ile hem
ülkemizde hem Bahreyn’de, Azerbaycan’da, Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan,
Kazakistan gibi yaklaşık 10 ülkede İpekyol, Machka ve Twist mağazaları ile
müşterilerine moda ürünlerini beğenilerine sunuyor. Kadın giyim sektörünün en önemli
ve en beğenilen markalarından biri. Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırma ile
de bunu tescil etmiş olduk. Önemli bir kurum. Perakendenin büyük
oyuncularındanız. Yaptığımız işlerle de bu sektöre yön vermeye çalışıyoruz. Edirne’de
mimari ödül almış bir fabrikamız var. Orada da yaklaşık 600 kişi çalışıyor.
Grup olarak bakıldığında 2000 kişilik bir aileyiz. Hep birlikte daha güçlüyüz."
Nebim V3 Uzaktan Perakende Satış ve Tahsilat uygulaması firmanızda nasıl yönetiliyor? İşleyişten biraz bahsedebilir misiniz?
Hakan Duran
- Bilgi Teknolojileri ve E-ticaret Direktörü: "Pandemi dönemi herkes açısından bakıldığında yaşayış
şeklini, ticaretin şeklini, toplantıların şeklini, her şeyin şeklini
değiştirdi. Alışverişin de şeklini
değiştirdi aslında. O dönemde herkes evlere kapanınca herhalde en çabuk uyum
sağlayanlar teknoloji firmaları ve teknoloji departmanları oldu. Bizim de o
dönemde Nebim ile bir toplantı serimiz oldu. Sizin ve bizim tarihimizin en
kalabalık toplantısı olabilir. Süreci ana
hatlarıyla şöyle anlatabilirim, zaten detaylı olarak diğer arkadaşlarımızda
anlatacaklardır. O dönem mağazaların kapandığı bir dönemdi ve herkes evdeydi. Biz
de nasıl satış yapabiliriz diye düşünüyorduk. Bu konuda bir toplantı serisi
başladı. Ortaya güzel bir ürün çıktı. Nebim ’in bize farklı bir yaklaşımı var.
Bütün konularda desteğini esirgemiyor. Gündeme getirdiğimiz konularda hızlıca
yanıt almaya çalışıyoruz. Zaman zaman tabi ki yoğunluktan dolayı bizim veya
sizin tarafta bir gecikme oluyor. Ancak biz özel bir müşteri olduğumuzu
hissediyoruz. Bunu özellikle belirtmek isterim.
Bu projede
de herkes katılım sağladı. En uç noktada bu işi kullanacak arkadaşlarla, arka
planda aslında IT’ de bu işi yapacak arkadaşlar, müşteriye dokunan CRM
departmanı, perakende departmanı bütün birimler bu işin içindeydi. Bu sayede çok
güçlü bir iş birliği olduğunu düşünüyorum. Diğer bir boyutu ise üst yönetim bu
işin çok içerisindeydi bizde, çok inandı. Üst yönetimimiz ve genel müdürümüz
Uğur Bey. Sürekli bizden bilgi aldı. Ne yaptığımızı sordu, önerilerde bulundu.
Yönlendirmeler yaptı. Hereksin bu projeden çok büyük umudu vardı. İşin bu
tarafının da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yani ekiplerin iş birliği, üst yönetimin
desteği, inanmak. Teknoloji dünyasında birçok proje söylenmez ama ben bu
konularda biraz açık sözlüyümdür. Birçok proje aslında beklenen faydayı
sağlanmamasına rağmen biraz abartılarak anlatılır. Başarısızlıklarda çok ön
plana çıkarılmaz ama biz bu projede çok güzel sonuçlar elde ettik. Ben bunun
altında bütün ekibin inanmışlığının ve bu işi gerçekten kurtarmak için sonuna
kadar mücadele etmesinin olduğunu düşünüyorum. Hem bizim iç departmanlarımızda
hem saha ekibinin sahiplenmesi çok önemliydi. Saha ekiplerimiz bazı konularda olmaz
dediler, bu böyle çalışmaz dediler, bizi yönlendirdiler. Güzel bir iş birliği
ve sinerji yakalandı ve ortaya çok güzel bir iş çıktı. Sonuç olarak da çok kısa
bir sürede devreye alındı. Sonuçlarını birazdan arkadaşlar aktaracaklar zaten,
güzel hikayeler de var. Bizi en çok mutlu eden şey teknoloji birimi olarak müşteriye
dokunduğunda ve bir mutluluk yarattığında ve tabi ki ciro yarattığında daha da
çok mutlu oluyoruz. Bunların birçoğunu sağladığımızı düşünüyorum. Kesintisiz
bir alışveriş deneyimi, evden alışveriş deneyimi sağlamaları anlamında da
faydası olduğunu düşünüyorum. Bundan sonra da Nebim ile başka projelerimiz var.
e-İrsaliye projemizi bitirdik. İYS projemiz var. Böyle bir sürü proje geliyor. Nebim
’de buradaki önemli oyunculardan bir tanesi. Bizim ERP ve POS ana sistemlerimiz
Nebim üzerinde çalışıyor. Bu konuda da yüksek bir iş birliğimiz var. Yeni
projeleri, farklı projeleri yapmaya çalışıyoruz arka planda. Gerek
yöneticilerle birlikte, ürünün mutfağına da bir taraftan girdiğimizi
hissediyorum. Temassız ödeme modülü gibi düşündüğümüz şeyler var. Güzel gidiyor. İnşallah hissedarları, mağaza
çalışanlarını, müşterileri ve bizleri mutlu eden, sonuçları güzel olan projeler
yaparız."
Projede
karşılaştığınız zorluklardan ve bu zorlukları nasıl aştığınızdan bahsedebilir
misiniz?
Gözde Aslan, Sistem Analisti: "Uzaktan Satış projesi kullanıcılara aslında en doğru ve konforlu hizmet verebilmek için detaylı analizler sonucunda ortaya çıkmış bir proje. Projenin en büyük zorluğu aslında çok kısa sürede canlıya geçişimizin olmasıydı ancak tüm departmanlarımızın bu projeyi çok fazla sahiplenmesi buradaki zorluğu avantaja çevirmemizi sağladı. Tüm analiz toplantılarına, mağaza yöneticilerimiz, bölge müdürlerimiz, diğer departman yöneticilerimiz katıldı. Herkesin kattığı yeni fikirler doğrultusunda proje daha da anlamlandı. Tabi ki her projede olan ufak tefek sorunlar oldu ama şunu söylemem gerekir ki çok az sorunla bu projenin geçişini yaptık. Ufak tefek sorunları ise, Nebim ekibi ile anlık olarak konuşarak hemen çözdük. Aslında sorun bile olmadan çözdük diyebilirim."
Uygulamanın satışlara ne gibi etkisi oldu? Projenin sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
Feyza
Demir, Bölge Müdürü: "Projenin
başında yaptığımız uzun toplantılar o kadar keyifli değildi. Özellikle bizim
gibi saha ekipleri için. Çünkü biz sahada müşteriler ile mutluyuz. Biz sahada
insanlara dokundukça mutluyuz ve keyif alıyoruz. Bu noktada mağazalarımızın
kapanması zorunluluğu ortaya çıktığında doğal olarak müşterilerimize ulaşmak
için alternatif satış kanalları aradık. Yaptığımız beyin fırtınaları sonrasında
az önce Hakan beyin de değindiği gibi Nebim ile ortak bir projeye dahil olduk.
Oldukça uzun soluklu bir projeydi. Güzel iş sonuçları da elde ettik. Bunu projeyi
hayata geçirdiğimizde hiç ön görmediğimiz ama gün içerisinde aslında defalarca
karşılaştığımız farklı sorunlara da çözüm olduğunu fark ettik. Örneğin;
müşterimiz çok bunalmış, sadece biraz hava almak için dışarı çıkmış ve yolu
bizim mağazamızdan geçmiş. O sırada mağazamızda gördüğü bir ürünü çok beğenmiş
ama alışveriş yapmak için hazırlıklı çıkmadığı için siz hiç üzülmeyin bizim
uzaktan satış imkânımız var deyip uzaktan satış imkânı ile satış yapabildik. Bu
vesile ile arkadaşına hediye almak istiyor, annesine, kardeşine aile
bireylerine hediye almak isteyenler için de güzel bir çözüm oldu. Çok farklı
örneklerde de müşterilerimize yardımcı olabildik. Bu noktada bizim için hem
müşterinin memnuniyetini sağlamak hem de farklı çözümlerle müşteride güzel bir
his bırakmak çok keyifliydi. Bizim artık çok ciddi anlamda ayrı bir satış
kanalımız var diye düşünüyoruz. Bunu biraz daha iyileştirmek, geliştirmek,
farklı versiyonlarda nasıl kullanabiliriz diye de sizinle ortaklığımız bu
noktada da devam edecek. Tabi size de çok teşekkür ediyoruz. Yaptığımız satışta
da beklentimizin üzerinde ciro elde ettiğimizi de belirtebilirim."
Mağazanızda bu işleyişi kısa sürede nasıl sağladınız?
Vuslat Dilara
Balpınar, Venezia Outlet Mağaza Müdürü: "Müşterilerimiz gerçekten pandemi sürecinden sonra markamızı
çok özlemişlerdi. Ama yine de AVM’ler açıldıktan sonra mağazalara gitme konusunda
bir endişeleri vardı ve bu endişeleri devam ediyordu. Mağazalarımızı arayıp,
aradıkları ürünleri sorarken bizlerden uzaktan satış da yapıyoruz geri dönüşümüz
ve onlarla Whatsup üzerinden görüntülü konuşarak mağazamızı gezdiriyor
oluşumuz, tekrardan farklı ürünler öneriyor oluşumuz müşterilerimizi çok memnun
etti. Ödeme kolaylıkları, iade kolaylıkları hemen hızlı bir şekilde ürünlerin
hazırlanması ve onlarla sanki yanımızdaymış gibi mağazalarımızı geziyor,
görüyor olmaları da onları çok mutlu etti ve olumlu bir dönüş aldık. Farklı
farklı şehirlerden de bir sürü müşterilerimizle görüşme fırsatımız söz konusu
oldu. Kendilerinden uzun vadede olumlu dönüşler alacağımızı, mağazalarımızı
ziyaret edeceklerini düşünüyoruz. Bu tarzda çok olumlu geri bildirimde
bulundular. Bu süreçte çok mutlu olduk. Cirolarımıza güzel katkılar sağladı."
Nebim V3 Uzaktan Satış ve Tahsilat uygulamasını keşfetmek için tıklayın >>