30.06.2020
Avrupa ülkelerine nihai konfeksiyon ürünleri ihracatı yapan Remar
Tekstil Ticaret A.Ş Üretim Koordinatörü İsmail Yener, Nebim Üretim - İş Emri
Süreç Takibi uygulamasıyla ilgili görüşlerini paylaştı.
Nebim ile ne zaman, nasıl tanıştınız? Ne kadar zamandır çalışıyorsunuz?
“Nebim ile ilk olarak 2011 yılında mağazacılık kısmı ile
tanıştık. Daha sonra muhasebe modülü entegre edildi, nihayetinde de tedarik ve
üretim zinciri de bu ekibe katılarak tam bir entegrasyon sağlanmış oldu.”
Firmanızda üretim ve ihtacatla ilgili farklı birçok süreç var. Terminleri ve hedef tarihlerini yönettiğimiz bir süreç olan Nebim Üretim İş Emri Süreç Takip uygulaması ile siz firmanızda bu süreçleri nasıl yönetiyorsunuz?
“İş Emri Süreç Takip bizim için en önemli modüllerden biri.
İstasyon sayımız fazla, bu istasyonları tek tek tanıtmak, ürünü o istasyonlara
dağıtmak, ürünün hangi istasyonda hangi aşamada olduğunu görebilmek bizim raporlayabilmek,
hangi aşamada olduğunu gözlemleyebilmek çok önemli. İş Emri Süreç Takibi ile siparişi
yerleştirdik sonra sevkiyata kadar olan tüm süreçleri kolaylıkla
yönetebiliyoruz. Sipariş daha müşteriden geldiği anda sisteme tanıtılarak ne
zaman hangi aşamada hangi tarihte hangi istasyondan geçmesi gerektiği, ne kadar
süre kalması gerektiği bilgilerini planlayıp görebiliyoruz.”
Bu uygulamayı hayata geçirirken ne tür zorluklarla
karşılaştınız? Nasıl aştınız? Biraz onlardan bahsedebilir misiniz?
“Öncelikle uygulamak istediğiniz şeyin hayalini kuruyorsunuz.
Bu hayale ulaşmak amacıyla da hedefler belirliyorsunuz. Bu projeyi hayata
geçirirken bizim geçmişte edindiğimiz bazı tecrübeleri Gold Çözüm Ortağınız Başarı Yazılım ve sizlerle paylaştık. Uzun
toplantılar, fikir alışverişleri yaptık. Kademe kademe bunları hayata geçirmeye
başladık. Hayata geçirmeye başladığımız aşamalarda eksikler olduğunu fark
ettikçe bunları sizlerle paylaşarak tamamlamalar yaptık. Böylelikle başarılı
bir şekilde canlı kullanıma aldık.”
Peki sizin için bu uygulamanın en önemli faydaları
nelerdir?
“Kayıp zamanları ölçmek aslında işin en önemli noktası. Ağırlıklı
olarak yurtdışı çalıştığımız için siparişlerin terminleri, oradaki gecikmeler
çok önemli bir hal alıyor. Kumaşı zamanında bulundurmaktan dikim atölyesini
doğru yerde doğru planlamak, yıkamaların doğru şekilde organizasyonu gibi
birçok planlama yapılması gerekiyor. Bu uygulama ile sipariş geldiği andan
itibaren hangi istasyonda ne kadar süre geçirmesi gerektiğini planlayarak, hangi
istasyona hangi tarihte yerleştirilmesi gerektiğini biliyoruz. Bu istasyonda
yaşadığı aşamayı görebiliyor, herhangi bir gecikme olması halinde ise bir
sonraki istasyonda neler yapabileceğimizi hızlıca planlayabiliyoruz.”