Kom: Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile Sipariş Teslimat Sürelerimizi ve Maliyetlerimizi Düşürdük

Kom: Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile Sipariş Teslimat Sürelerimizi ve Maliyetlerimizi Düşürdük

08.09.2021

Tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yöneten KOM, Nebim ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor.  KOM Bilgi İşlem Müdürü Haluk Çelebi Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi projesi hakkında görüşlerini paylaştı.

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
“1950 yılında kurulmuş bir şirketiz. Şu an tekstil, özellikle mayo ve iç çamaşırı sektöründe lider bir şirket konumundayız. Çalışanlarımızın %85-90’ı kadın olan ve iplikten sonraki tüm süreçlerin kumaş üretimi dahil yürütüldüğü ve perakende olarak satıldığı nadir firmalardan birisiyiz. Yani biz hem üretip hem de satış yapıyoruz. Satışlarımızın yaklaşık yarısını ihracat pazarımıza yapıyoruz. Toptan satışımız ve kendimize ait 25-26 iş ortağımız ile birlikte mağazamız var. Teknolojik anlamda da son üç yıldır patronlarımızın ve yöneticilerimizin desteği ile epey atılım yaptık. ERP değişikliğinden tutun alt yapı ve bulut tabanlı network değişikliğine kadar bir sürü yenilikle çağa ayak uydurmaya çalıştık. Nebim’in Nebim V3 ERP ile bize sağladığı katkılarla kendimizi çok geliştirdik.” 
Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
“Her firmanın sipariş süreçleri farklı dolayısıyla bu projeyi uyarlama sürecinde firmamıza özel bir algoritma oluşturmamız gerekiyordu. Bu başlangıç aşamasında da Nebim’den çok firmanın kendisine iş düşüyor çünkü kendi firmanıza ve işleyişinize özel bir algoritma oluşturmanız gerekiyor. Nebim önce bizde nasıl bir algoritma istediğimizi sordu. Biz yönetim ile birlikte konuşarak bir algoritma belirledik. Bu algoritmaya istinaden çalışmalarımızı tamamlayıp Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi sistemine geçiş yaptık. Şu an için sipariş karşılama sistemi bizim yükümüzü epeyce hafifletti ve gayet iyi gidiyor. En baştaki algoritma belirleme zorluklarını atlattık.  Şu an sadece iki mağaza ve bir depoyu devreye aldık. Sistemi oturtup yaz yoğunluğunu da atlattıktan sonra yavaş yavaş diğer mağazaları da devreye alacağız. Bu uygulamayı hayata geçirmeden önce çok sıkıntı yaşıyormuşuz. Örneğin; internetten sipariş alınıyor ve mağazama ürün düşüyordu, stok kayması gibi sorunlardan müşteriye siparişini gönderemiyordum. Diğer mağazadan ürün talep ediyordum, o geliyordu. Şimdi öyle bir şey yok. Stok nerdeyse sistem bunu görüp, otomatik olarak dağıtıyor, stokta yine bir sıkıntı olursa bu defa sipariş karşılamayı birbirlerine aktararak hiç ürün transferi olmadan sistemsel olarak bu işi çözüyor. Çok pratik oldu. Bu konuda herkese tavsiye edebilirim.”  

Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşır mısınız?
“Fiili kullanıma geçmeden önce iyi bir test süreci olması gerekiyor. Bizim test ortamımız olduğu için olabilecek her türlü senaryoyu denedik. Bundan önce senaryoları yaparken ilk başta söylediğim gibi algoritmayı çok iyi kurgulamak gerekir. Algoritmada 10 adımınız var ise 10 adımdaki sıralama sizin için çok önemli. Yani 8 yerine 7’yi öne alırsanız orada bir şeyler karışıyor dolayısı ile program sizin verdiğiniz komutlara göre tasarlandığı için o komutlarda bir yanlışlık olduğu zaman hali ile dağıtımlarda bir yanlışlık olabiliyor. Tavsiyem; bu program gerçekten özellikle e-Ticaret tarafında firmayı çok rahatlatıyor. Testlerin her türlü senaryoyla yapılması ve algoritmanın çok iyi tasarlanması gerekiyor.” 

Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir? 
“Bu uygulamayı devreye aldığımız mağazalar içinde insan gücü ve araç gücünden tasarruf ettik. Ayrıca, müşterinin siparişiyle ilgili bekleme süresini düşürdük ve memnuniyeti artırdık. Dediğim gibi stokta kayma olsa bile sistem üstünden otomatik olarak ürünün bulunduğu mağazadan faturalama gerçekleştirilebiliyor. 

Öte yandan en önemli maliyet kalemlerinden olan taşıma maliyetini sıfırlamış oluyorsunuz. Müşteriye karşı bekletmekten dolayı olan mahcubiyetinizi gidermiş oluyorsunuz. Zamandan çok büyük tasarruf sağlıyorsunuz ve dediğim gibi bu sizin için prestij oluyor. Yani ben müşterim istediği anda eğer elimde varsa hemen anında gönderme durumuna sahip oluyorum. Zaten stoksal olarak bir sorun olduğu zamanda o an siz kendi aranızda müdahale edebiliyorsunuz. 

Bir ürünü oradan oraya sevk etmek durumunda kalmadan sistemsel olarak sevk edip gönderim yapabiliyorsunuz. Ürünü oradan oraya sevk ederek yüklendiğiniz maliyet, iş gücü ve hasar alma risklerini tamamen ortadan kaldırıyorsunuz. Bu da bizim için çok büyük avantaj. Hiçbir sıkıntıya girmeden, beklemeden direk ürün sevklerinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Tabi biz dediğim gibi şu anda 2 mağaza ile bunu yapıyoruz. Yakın zamanda 25-30 mağazayı devreye aldığımızda daha verimli sonuçlar alacağımızı düşünüyoruz. 

Sonuç olarak Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi çok işimize yarayan, zamandan tasarruf etmemizi sağlayan ve Kom markasının değerini daha da arttıran bir uygulama oldu.”