Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı: Nebim V3 ile Verim Arttırmaya Devam Ediyoruz

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı: Nebim V3 ile Verim Arttırmaya Devam Ediyoruz

16.06.2023

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı, MallReport dergisinin Perakende Günleri ve World Ecommerce Forum için hazırlanan özel sayısına röportaj verdi. Taşçı, Nebim V3’ün firmalara sağladığı yazılım desteği ile artan verimliliğe ve markaların yurt dışı açılımında Nebim’in baştan uca çözümleri sayesinde özellikle yerelleşme çalışmalarının da tamamlanmasıyla sağlanan faydanın artarak devam ettiğine dikkat çekti.

Kısaca Nebim’den bahseder misiniz?

“Türkiye’nin en köklü geçmişe sahip bağımsız yazılım üreticilerindeniz. Perakende, toptan satış ve üretim sektörleri için ERP ve mağazacılık yazılımları geliştiriyoruz. 1966’dan beri süregelen deneyimimiz ile; özellikle hazır giyim, büyük mağazacılık, ev tekstili, halı, mobilya, züccaciye, optik, kozmetik, aksesuar ve diğer perakende sektörlerinde uzmanlaşmış durumdayız.”

Nebim olarak yurt dışına açılımlarında perakendede sağladığınız mağazalaşma desteğinden okuyucularımıza söz eder misiniz?

“Son yıllarda yurt dışı yayılım faaliyetlerimize de hız verdik. Bu bağlamda çok sayıda ülkede yurt dışı çözüm ortakları ve müşteriler kazandık. Nebim olarak yurt dışında yayılmaya devam eden yerli markaların yurt dışı açılımlarında gittikleri ülkelerdeki yazılım ihtiyaçları kapsamında yerelleştirme çalıştırmalarını da tamamlayarak Nebim V3 ile yazılım desteğini sürdürmeye ve markaların yurt dışındaki operasyonlarında da verim artırmaya devam ediyoruz. Yurt dışında hizmet verdiğimiz ülkelerin bazılarında herhangi bir regülasyon kısıtı, bir özel yerelleştirme olmadan Nebim V3’ü kurabiliyoruz ama bazı firmalarda da ülkenin kanunlarına göre değişiklikler, yerelleştirmeler yapmak gerekiyor. Bu anlamda da bu entegrasyonları yaparak markaların ihtiyaçlarına göre yayılmaya devam ediyoruz. Şu an 30+ ülkede, 20+ dilde ve bulundukları ülkenin yerel mali onaylı yazıcılarıyla mevzuata uygun bir şekilde entegre olarak çalışabiliyor.”

Özellikle perakendede omnichannel tarafınızda bulunan yenilikleriniz nelerdir, bu çalışmalarınızın müşterileriniz için avantajlarını anlatır mısınız?

“Son yıllarda toplam perakende satışlarında e-ticaret payının artması ile tüm perakende envanterinin optimum yönetimi için fonksiyonlar geliştirdik ve müşteri siparişlerinin en doğru lokasyondan teslimatı için otomatik modüller devreye girmiş oldu. Teslimat/sevkiyat noktaları olan mağazalarda da çok sayıda kargo firması ile entegrasyonlar sağlayarak süreçlerin daha hızlı ve verimli yönetilmesini sağladık. Öte yanda Nebim V3 Mobil Mağaza uygulamamızla reyonda çalışan satış danışmanlarının ve mağaza içerisindeki operasyonları yürüten mağaza çalışanlarının tüm işlemlerini tek bir uygulama ile gerçekleştirebilmesini sağlıyoruz. Bu uygulamamız ile reyonda müşteriler için ürün sorgulama, ürün önerme, sipariş alma, satış yapma vb. birçok işlem yapılabilirken aynı zamanda mağaza operasyonu kapsamında da mal kabul, etiketleme ve sayım gibi temel işlemlerinde aynı uygulama ile verimli bir şekilde yapılabilmesini sağlıyoruz.”

Uzun vadede alacağınız iletişim aksiyonları neler olacak, önümüzdeki dönemde hangi strateji ve hedeflerle hareket edeceksiniz?

“Sektörde kendi alanının en iyi firmaları ile çalışıyoruz. Her geçen gün artan ihtiyaçlara göre Nebim V3’ün yeni versiyonlarına sürekli yeni fonksiyonlar ekliyoruz. Bu uygulamaların firmalarda kullanılması için verimlilik ölçümü sistemimizle sürekli çalışmalar yapıp firmaların programdan sağladığı verimliliği daha üst seviyelere taşıyoruz. Bu konudaki çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Yeni AR-GE merkezimiz ve Teknokent yapılanmamız ile sürekli AR-GE ve yazılım geliştirme ekibimizi büyütüyor, gelecek dönem verimlilikleri için aralıksız çalışmalara devam ediyoruz.”