Nebim Mobilya Çözümleri Tanıtım Toplantısı Gerçekleşti

Nebim Mobilya Çözümleri Tanıtım Toplantısı Gerçekleşti

26.07.2024

Nebim'in mobilya sektörüne özel geliştirdiği çözümlerini tanıtmak amacıyla Mövenpick Hotel Ankara’da düzenlediği etkinlikte, mobilya sektöründe üretimden satışa, sevkiyat planlamadan teslimata kadar tüm süreçlerin aynı platform üzerinden yönetilmesini sağlayan Nebim V3’ün sunduğu yenilikçi çözümler ve sektöre katkıları detaylı bir şekilde ele alındı.

Sektörün önde gelen temsilcilerinin de katıldığı etkinlikte Gündoğdu Mobilya ve Adore Mobilya temsilcileri Nebim ile uzun yıllara dayanan tecrübelerinden ve Nebim’in süreçlerine sağladığı katkılardan bahsederken, Nebim ekipleri Nebim V3’ün genel tanıtımını yaparak, Nebim V3 ile Mobilya Üretim Süreçlerini, Nebim V3’ün mobilya sektörüne özel çözümleri Sevkiyat ve Rota Planlama ile Mobil Teslimatçı uygulamalarını, Nebim V3 İş Zekası uygulamasını ve İş Ortaklarımızdan Artı Partners Mobilya Sektörü Depo Süreç Yönetimi’ni detaylarıyla katılımcılarla paylaştılar.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan NBM Genel Müdür Yardımcısı Gül Yalçın Çevik, Nebim’den Türkiye’nin en köklü yerli yazılım üreticilerinden olduğunu, 1966 yılından beri süre gelen tecrübeyle ilk etapta konfeksiyon, büyük mağazacılık, ayakkabı gibi sektörlerde ancak geldiğimiz noktada mobilya, züccaciye, çeyiz, kozmetik, optik gibi sektörlerde de uzmanlaşıldığını aktardı. Nebim’in ciddi bir müşteri tecrübesine sahip olduğunu dile getiren Çevik, özellikle mobilya sektörünün dijitalleşme sürecine katkı sağlamak için geliştirmeler yapmaya devam ettiklerini söyledi. Nebim çözüm ortakları ile tek mağazalı işletmelerden, dünya çapında mağaza ağı bulunan firmalara kadar, atölye seviyesinden 7-8 fabrikalı işletmelere varıncaya kadar binlerce markaya hizmet verdiklerini, bu firmaların iş süreçlerini daha verimli hale getirmek için yürüttükleri operasyonlarla destek verdiklerini, firmaların iş süreçlerine baştan uca Nebim V3 üzerinden yönetmeleri için destek olduklarını belirtti.

NBM Genel Müdür Yardımcısı Gül Yalçın Çevik konuşmasının ardından sözü Gündoğdu Mobilya Bilgi Teknolojileri Müdürü Ahmet Yürük'e bırakmadan önce Gündoğdu Mobilya Kurucusu Aydın Gündoğdu'nun Nebim ile yürüttükleri iş süreçlerini ve deneyimlerini paylaştığı video katılımcılara izletildi.

| Gündoğdu Kurucusu Aydın Gündoğdu'nun videosunu izlemek için >

Videonun ardından söz alan Gündoğdu Mobilya’nın Nebim ile 30 yıllık iş birliğinden bahseden Ahmet Yürük, bu süreçte Nebim’in Gündoğdu Mobilya’da nasıl bir yaşam döngüsünde olduğundan, hangi çözümlerde, hangi kazanımlarda ve süreçlerde destek sağladıklarından ve verimliliklerini arttırdıklarından bahsetti.

Gündoğdu Mobilya Bilgi Teknolojileri Müdürü Ahmet Yürük: “Mobilyada üretimden satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçlerimizi Nebim V3 üzerinden yönetebilmek, yatay büyüme ile sürdürülebilirlik ve Nebim ekiplerinin desteği ve donanımı sayesinde sağladığımız operasyonel maliyet avantajıyla iş birliğimiz 30 yıldır devam ediyor.”

Gündoğdu Mobilya’da Nebim V3’ün kullanımını rakamlarla anlatan Ahmet Yürük, 150+ fabrika satış mağazasında, 30+ dağıtım deposunda, 80+ teslimat ekibinde, 12+ fabrikada, 300+ merkez kullanıcıda ve 150+ kioskta Nebim V3 çözümleri kullanıldığını belirtti.

Nebim ile iş birliklerinin 30 yıldır devam etmesinin en önemli sebeplerini sıralayan Yürük, şu cümleleri kullandı:
Nebim ile 30 yıllık sürecimizde hem Nebim ekiplerinin hem de Gündoğdu ekiplerinin katkılarıyla programda geliştirmeler yaparak tüm süreçlerimizi tek uygulama üzerinden yönetebilmek, yatay büyüme ile sürdürülebilirlik ve Nebim ekiplerinin desteği ve donanımı sayesinde sağladığımız operasyonel maliyet avantajı bu sürecin karşılıklı memnuniyet içerisinde ilerlemesini kolaylaştırdı.

Gündoğdu Mobilya Bilgi Teknolojileri Müdürü Ahmet Yürük, Nebim V3 ile mobilya sektörüne özel kazanımlarından bahsederek sözlerine devam etti. Ham maddeden mamul ürün depoya girene kadar olan uçtan uca üretim süreçlerini, mobilya sektörünün olmazsa olmazı olarak tanımladığı taksitli satış yönetimi, mobilya sektöründe farklı ürün tanımları olduğu için sektörel ürün tanımlamaları ve takibi için Nebim V3 ile yaptığı geliştirmeler, envanter yönetimi, insan kaynakları ve performans yönetimi, Sevkiyat ve Rota Planlama ile Mobil Teslimatçı uygulamasının sağladığı faydalar, ihracat süreçleri yönetimi, özel sipariş satış yönetimi, kesintisiz sipariş ve teslimat döngüsü ile entegrasyonlar ile finansal süreç yönetimi dahil tüm süreçlerin yönetiminde Nebim ile iş süreçlerini verimli bir şekilde yönettiklerine değindi.

Nebim V3 ile Gündoğdu’ya özel sektörel olarak yaptıkları geliştirmelerden de bahseden Ahmet Yürük, bu geliştirmeleri şu şekilde sıraladı; sektörel üretim projesi, sektörel depo raf sistemi, verimli teslimat ve rota planlama projesi, mobil teslimat projesi, B2B – B2C entegrasyon projesi, sektörel satış sonrası hizmetler projesi, veri ambarı ve iş zekâsı projesi.

Mobilya üretim alanında da Nebim ile geliştirmeler yaptıklarını anlatan Ahmet Yürük, CAD-CAM uygulamaları ile reçete oluşturulması, parçadan modüle reçete işlemleri, tüm ürün gruplarının aynı anda planlanabilmesi, oto tahmin sistemi ile üretim iş emri girişleri, kapasite ve zaman planlama yönetimi, iş istasyonları iş emri yönetimi, ARGE yönetimi ve ön maliyet takibi, fason üretim yönetimi ve 3. partilerle yapılan entegrasyonların süreçleri için önemine değindi.

Mobilya üreticisi olan bir firma için süreç takibinin önemli bir adımı olan Depo Raf Sistemini Nebim ve Artı Partners iş birliğiyle yönettiklerini söyleyen Yürük, bu süreci detaylandırdı: depo-raf-göz kapasite yönetimi, ara depo ve palet iş emri takibi, toplama ve besleme gözleri yönetimi, paket bazında ürün toplayabilme, toplayıcı performans takibi, ayrıştırma ve peron yönetimi, araç yükleme ve iş emri birleştirme, lot-parti takibi, personel uyarı/bildirim sistemi, askıda palet/raf sayım yönetimi, bölge ve mağaza çapraz iş emri yönetimi, ayrıntılı dashboard ve raporlama.

Gündoğdu Mobilya Bilgi Teknolojileri Müdürü Ahmet Yürük, Sevkiyat ve Rota Planlama uygulamasının geliştirilmesiyle daha önce yaşadıkları sorunları aştıklarını, teslim süreçlerini daha kolay hale getirdiklerini, bu uygulama sayesinde merkezi teslimat ve satış sonrası hizmetleri planlama, yükleme sırası ve rota optimizasyonu, hacim, ağırlık ve kurulum süresi takibi, bölgesel sorumluluk alanı yönetimi, açık kaynak harita servisleri ile tam entegrasyon, prim ve ceza sistemi uygulamaları, müşteriyi SMS ile bilgilendirme, teşhir envanter yönetimi ve ürün değerlendirme, otomatik lokasyon belirleme, otomatik nakliye bedeli hesaplamalarını kolaylıkla yönettiklerini anlattı.

Ahmet Yürük, Mobil Teslimatçı uygulaması ile de teslim süreçlerinde müşterilerden aldıkları onay için sürecin kısaldığını, herhangi bir sorunla karşılaştıklarında sistem üzerinden haberdar olduklarını ve daha sonraki süreçlerde de bu onay ve arıza kayıtlarının işlerini kolaylaştırdığını dile getirdi. Bu uygulama sayesinde platform bağımsız çalışabilen yapı, günlük rota ve iş emirleri, 2FA güvenlik altyapısı, müşteri SMS bilgilendirmesi, teslimat esnasında satış sonrası hizmet kaydı oluşturma, ekip ve araç takibi, Google ve Yandex harita servisleri ile entegrasyon, dış teslimatçılar için adaptasyon ve geliştirmesi devam eden araç takip sistemleri ile entegrasyon konularında bilgiler verdi.

Mobilya sektörünün en önemli süreçlerinden olarak tanımladığı Satış Sonrası Hizmetlerin de Nebim V3 ile kolaylaştığını dile getiren Yürük, her şeyin sistemden kontrol edilebilmesiyle merkezi SSH planlama yönetimi, SSH-teslimat hibrit rota planlama, support desk (takipçi) alt yapısı, garanti ve ücretlendirme takibi, mevzuata uygun kritik gün takibi, çağrı merkezi entegrasyonu, servis kaydının hiyerarşik yapıda izlenebilirliği gibi tüm süreçlerin Nebim V3 üzerinden yönetilebilmesiyle iş süreçlerinde verimliliğin arttığının altını çizdi.

Nebim V3 Veri Ambarı ve İş Zekası projesinin mobilya süreçlerine uygulanmasıyla süreçlerine yaptığı katkıyı anlatan Ahmet Yürük bu katkılardan bahsederken, tüm süreçlerde etkin raporlama yapabildiklerini, kolay kullanım altyapısıyla ihtiyaçlarına uygun raporlar tasarlayabildiklerini, sektöre özel KPI’lar ile anlık kararlar aldıklarını, mobil kullanım sayesinde her yerden her an raporları görüntüleyebildiklerini ve bu sayede IT operasyonlarında verimliliğin arttığını, süreçlerinin kolaylaştığına değindi. Nebim V3 Veri Ambarı ve İş Zekası üzerinden alabildikleri raporlar için de detaylar veren Ahmet Yürük, stok yaşı ve teşhir durumuna göre analiz, sipariş karşılaştırmalı teslimat hızı analizi, satış hızı ve trend ürün analizi, outlet ürün takip raporları, maliyet merkezlerine göre masraf analizi, personel devir analizleri, üretim-satış-sevkiyat-stok döngüsü analizi, öngörücü üretim modeli için tahmini satış senaryosu analizleri, hedefli üretim satış/stok analizleri, departman bütçe hedef analizleri gibi tüm raporlara Nebim V3 üzerinden ulaşarak değerlendirme süreçlerini hızlandırdıklarını belirterek sözlerini sonlandırdı.

Nebim İş Geliştirme ve Üretim Müdürü Yılmaz Akgül, Nebim hakkında bilgiler vererek başladığı sunumunda Nebim V3’ün modüler yapısı sayesinde sektörler üzeri bir program olduğunu, ürün yönetimi, satın alma, üretim, depo yönetimi, satış, CRM, IK/Personel ve Finans dahil tüm süreçleri aynı programdan üzerinden yönetmeye olanak sağladığı ve entegre olabildiği için sektör bazlı tüm entegrasyonların gerçekleştirilmesiyle firmaların iş süreçlerini hızlandırdığında değindi.

Akgül Nebim’in mobilya sektörüne özel üretim çözümleriyle doğru zamanda, doğru maliyetle, doğru ürünü üretmek için; Nebim Üretim’in uçtan uca tanımlama, planlama ve yönetme fonksiyonlarını kullanarak üretim yapan işletmelerin üretim süreçlerinin daha verimli ve etkili bir şekilde yönetilmesini sağladığını, bu sayede, işletmelerin maliyetlerini düşürüp karlılığını artırabileceğini söyledi. 

Adore Mobilya İş Geliştirme Direktörü Hüseyin Yerlikaya: “Nebim’in mobilya sektörü için umut verici tek ERP konumunda olması Nebim ile çalışmaya başlamamızı sağladı”

Adore Mobilya İş Geliştirme Direktörü Hüseyin Yerlikaya, iş yerlerinde kişiye bağımlılığı azaltmak gerektiğini, kurumsal hafıza oluşturulmasının önemini ve insana göre sistem değil sisteme uygun insanlarla çalışmak gerektiğini söyleyerek sözlerine başladı. Adore Mobilya’nın sistemleri için Nebim’i seçmesinin sebebi olarak Nebim’in 1966 yılından beri süre gelen deneyimi ve tecrübesi sayesinde ve mobilya sektörü için de tek umut verici firma konumunda olmasını gösterdi. Bir firma ile yola çıkıyorsanız devamlılığı ve kurumsallığı en önemli etkenlerdendir diye Hüseyin Yerlikaya, Nebim’i yaratmak istedikleri kurumsal hafıza için uygun gördüklerini, tüm süreçlerini Nebim ile kurguladıklarını ve yönettiklerini, harici programları da Nebim V3’e entegre ettiklerini ve Nebim V3 üzerinden tüm iş süreçlerini yönetebildiklerini dile getirdi.

Nebim Verimlilik Proje Müdürü Selahattin Feyzullah, Nebim’in mobilya sektörüne özel geliştirdiği çözümler olan Sevkiyat ve Rota Planlama ile Mobil Teslimatçı uygulamalarını detaylarıyla anlattı.

Nebim V3 Sevkiyat ve Rota Planlama uygulaması ile siparişlerin teslimat bölgesi bazında gruplandırılabilmesini ve ürünlerin müşteri teslimat adresine, hacmi ve ağırlıklarına göre araçlara en doğru şekilde yüklenmesini sağlamaya olanak sağladığını, teslimat öncesi işlemler için teslimat deposunda olmayan ürünlerin tedarikçiden ya da merkez depodan talep edilebilmesini sağlayabileceğini ve teslim tarihi değiştirme, lokasyon değiştirme ve merkeze sipariş geçme işlemlerinin yapılabileceğini aktardı.

Nebim V3 Sevkiyat ve Rota Planlama uygulaması ile ilgili detaylı bilgi için>


Nebim V3 Mobil Teslimatçı uygulaması ile de bilgiler veren Selahattin Feyzullah, teslimat süreçlerini dijitalleştirip süreci hızlı bir şekilde yönetilmesine olanak sağlayan uygulamanın teslimatçının kendi kullandığı mobil cihazı üzerinden günün sevkiyat ve rota planını görmesine olanak sağladığını, teslimata dair tüm işlemleri cihaz üzerinden yapmasını sağlarken teslimatçının müşteriye ulaştığında, sevk ettiği ürünlerin fotoğraflarını zorunlu olarak çekip sisteme kaydederek müşteriden SMS ile eksiksiz teslimat onayının alınması ve kayıt altına alınmasını sağlamaya kadar bir çok sürecin bu uygulama ile tamamlanabileceğini söyledi.

Nebim V3 Mobil Teslimatçı uygulaması ile ilgili detaylı bilgi için>


Nebim İş Ortağı Artı Partners Genel Koordinatörü Muammer Bol, Nebim V3 ile tam entegre yürüttükleri depo süreç yönetimi ve depo raf sistemi yönetimi konusunu katılımcılara anlattı. Mobilyanın çok paketli bir sistem olmasına değinen, raf ve depo takibi zor olmasına rağmen süreci kolaylaştırmalarına değinen Bol, Nebim V3 ile entegre olan ‘Akıllı Depo’ uygulamasının mobilya sektöründe yer alan firmaların envanter yönetimi, stok yönetimi, sipariş yönetimi gibi alanlarda ihtiyaçları doğrultusunda geliştirildiğini ve süreçlerin hızlanmasına katkı sağladığını aktardı.

Nebim CPM Proje Müdürü Ümit İmice, Nebim V3 İş Zekâsı, Veri Ambarı ve raporlama özelliklerini anlatırken İş Zekası (BI) ile işletmelerin verilerini analiz ederek stratejik kararlar almasına yardımcı olduğunu, satış, stok, üretim ve finansal verilerin detaylı analizinin yapılabileceğini, hazır dashboardlar ile kritik performans göstergelerinin izlenebileceğini ve geçmiş verilere dayanarak gelecekteki trendler tahmin edilerek stratejik kararlar alınabileceğini söyledi. Ayrıca firmaların, Veri Ambarı ile Nebim V3 ERP'deki veriler üzerinden çok boyutlu sorgular ve hızlı analizler yaparak, istenilen formatta kendi raporlarını kümülatif bilgiden en alt detay bilgiye inerek hazırlayabilmelerinin sağlandığının altını çizdi. Nebim V3, kapsamlı raporlama araçları sunarak standart ve özelleştirilebilir raporlar oluşturulmasına, grafik ve görsel desteklerle verilerin anlaşılmasına ve otomatik raporlama ile periyodik paylaşımlara imkân tanıdığını, işletmelerin veriye dayalı kararlar almasını, operasyonel verimliliği artırmasına katkı sağladığını söyleyerek sözlerini sonlandırdı.