24.09.2020
Perakende sektörünün önemli markalarından Chicco – Artsana
Nebim V3 ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. Chicco- Artsana Bilgi
Teknolojileri Müdürü Serdar Erçetin Nebim V3 B2C Entegrasyonu projesi hakkında
görüşlerini paylaştı.
“Chicco, 50 yılı aşkın bir tecrübeye sahip bebek bakımı
konusunda uzman, ebeveynlerin ve çocukların ihtiyaçlarını dikkate alan bir
markadır. Her yıl farklı ürünlerle müşterilerimizin beklentilerini karşılamak
için çalışıyoruz. Teknoloji ilerledikçe müşterilerimizin beklentileri de bu
yönde değişim gösteriyor. Bizde bu
yüzden bebek bakım ve çocuk ürünlerinin ihtiyaçlarını teknolojiye entegre
ederek karşılıyoruz. Türkiye çocuk ürünleri pazarında yüksek bir paya sahibiz
ve değişen sektör şartlarına uyum sağlamak için yeni adımlar atmaya devam
ediyoruz. Chicco ailesi olarak bebeklerin ve ebeveynlerin ihtiyaçlarına ve
duygularına dikkat ediyoruz. Onları anlıyor, destekliyor ve değerli buluyoruz.
Tam olarak bu yüzden onlara en iyi çözümler sunmayı misyonumuz haline getirdik.
Chicco olarak amacımız annelerin hayatını kolaylaştırmak.”
Uygulamayı nasıl yönetiyorsunuz? İşleyişten biraz
bahsedebilir misiniz?
"Öncelikle Nebim ekibine ve sizlere çok teşekkür ediyorum. Nebim
V3 B2C entegrasyonuyla ürünlerin fiyatlarının ve bilgilerinin otomatik olarak e-Ticaret
sitemize akması sağlandı. Bununla birlikte indirim kampanyaları kapsamında
çalışmalarımız oldu. Özellikle bizim çok önem verdiğimiz ve annelerimizin de
kullandığı baby kartların puan kampanyaları oldu. Baby kart puan kampanyalarının
entegrasyonunu da aslında omni channel yaklaşımıyla kurmuş olduk. Yani e-Ticaret
tarafında kullanılan veya kazanılan tüm puanlar mağazalarımızda da
kullanılabilir duruma getirildi. Aynı şekilde mağazalarımızda kazanılan puanlar
da e-Ticaret sitemizden kullanılabilir hale getirildi."
Projeyi hayata geçirirken ne tür zorluklarla karşılatınız
ve bu zorlukları nasıl aştınız?
"Projeye başlamadan önce tabi ki herksin kafasında bir soru
işaret oluyor ama Nebim ekibi bu konuda beni çok mutlu etti diyebilirim.
Herhangi bir ciddi sorun ile karşılaşmadık. Tüm sorularımıza çok hızlı bir
dönüş aldık. Bu yüzden tekrar tüm Nebim ekibine ve sizlere çok teşekkür ederiz."
Uygulamaların sağladığı en önemli faydalardan
bahsedebilir misiniz?
"Pandemi dönemi ile N11, Gittigidiyor, Trendyol, Hepsiburada
gibi sitelerde yoğunluk ciddi oranda arttı. Hal böyle olunca müşteri
hizmetlerine ya da başka hizmetlere ulaşmak, bilgi almak daha
zor bir hale geldi. Bundan dolayı insanlar daha butik daha hızlı dönüş
alabileceği markaların kendi sitelerinden ürün almaya daha fazla yönelmeye
başladı. Bu aşamada biz de kendi sitemizi açarak müşterilerimizin daha kolay
iletişim sağlayabileceği bir nokta haline getirdik. İnternette yapılan tüm
satışlar Nebim V3’e işleniyor. Bu satışlar hem kendi merkez ofisimize, hem de
İtalya merkez ofisine kümülatif bir şekilde aktarılabilmektedir. Daha önce
açılan ürün kodları ve fiyatları otomatik olarak e-Ticaret sitemizde entegre
olarak çalışmaktadır. Daha önce de bahsettiğim gibi omni channel yaklaşımıyla e-Ticaret
sitesinde yaptığımız baby kartlara puan kampanyasında kazanılan puanlar
mağazalarımızda da kullanılabiliyor. Mağazalarımızda kazanılan puanlarda
e-Ticaret sitemizde kullanılabiliyor. Entegrasyonu bu şekilde sağladık.
Öte yandan daha önce mağazamızda müşterimiz baby karta sahip
olduysa e-Ticaret sitemizde üye ol kısmından direkt olarak SMS doğrulama yaparak
tüm bilgileri e-Ticaret sitesine Nebim V3 üzerinden entegre bir şekilde geliyor.
Müşterimizin burada tekrar herhangi bir bilgi girmesine gerek kalmıyor ve
isterse güncellemesi gereken bilgileri güncelleyebiliyor. Aynı zamanda KVKK ve
ETK izinleri ile ilgili entegrasyonları gerçekleştirdiğimiz için müşterilerimizin
e-Ticaret sitesinde vermiş olduğu izin bilgilerini mağazalarımızda görünmesini
sağlayabiliyoruz. Böylece müşterilerimizi mağazaya geldiği zaman izin alma
sürecine tekrar dahil etmiyoruz."