14.08.2020
Hazır Giyim’in öncü isimlerinden Koton Nebim V3 ile yeni
projeler geliştirmeye devam ediyor. Koton ERP İş Çözümleri Müdürü Burak Çopur
Nebim V3 e-İrsaliye geçiş projesiyle ilgili görüşlerini paylaştı.
Koton’u kısaca tanıtabilir misiniz?
“Koton, yurt içinde 300, yurt dışında 200 olmak üzere yaklaşık
500 mağaza ile faaliyetini sürdürüyor. Ayrıca 800 satış noktası ile dünyanın
farklı yerlerinde müşterilerimizle buluşuyoruz. 2023 yılı hedeflerimiz doğrultusunda
beş kıtada en sevilen hazır giyim markalarından biri olmak için son sürat çalışmalarımızı
sürdürüyoruz.”
e-İrsaliye geçiş sürecinizi hem merkezinizde hem de
franchise’larınızda nasıl yönettiniz?
“e-İrsaliye geçiş çalışmalarımıza Ocak ayında zaten
başlamıştık. Daha sonra maalesef tüm dünyayı ve ülkemizi etkileyen pandemi ile
birlikte çalışmalarımızı durdurduk. Ciddi bir belirsizlik yaşanıyordu. İşler
tekrar normalleşme sürecine girdikten sonra baktık ki karşımızda e-İrsaliye
konusu tekrar masamıza geldi. Koton çok komplike, çok fazla birbiri ile entegre
çalışan sistemi olan bir firma. Çok yüksek transactionlar ile işlemler
yapılıyor. Mağaza arka ofiste Nebim V3, depo tarafımızda ayrı bir yazılım ve
yine Nebim V3 ERP var, entegratör olarak e-Finans var. Bu yapıyı da düşünerek bir
proje ekibi oluşturmamız gerekiyordu. Nebim’den bir proje ekibi oluşturduk. Yine
depo tarafında ve finans tarafında ayrı ayrı ekipler oluşturduk. Tabi e-Ticaret
ayağı için de bir ekip oluşturduk. Böylece çok büyük bir proje ekibiyle
e-İrsaliye geçişi için çok kısa bir zaman varken projeye başladık. Zaman
kısıtından dolayı takvimimiz çok sıkışmıştı. Mağazalar, e-ticaret, depo,
lojistik gibi tüm sistemler çalışmaya devam ederken e-İrsaliyeye geçmemiz
gerekiyordu. Bir nevi uçak havadayken motorunu değiştirmek gibiydi.”
Projeyi canlıya alırken ne gibi zorluklar yaşadınız, bu
zorlukları nasıl aştınız bunlardan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Aslında Koton için e-İrsaliye projesi kolay bir proje
değildi. Çünkü mağazacılık, lojistik, finans, e-ticaret gibi birden fazla
departmanı ilgilendiren bir konu olması sebebiyle bu departmanlarda oluşturulan
farklı ekiplerle çalışmak durumundaydık ve bu tür çoklu proje ekipleriyle
yapılan projelerde genelde zor oluyor. Biz de bazı zorluklar yaşadık tabi.
Şöyle söyleyeyim, şimdi biz ilk proje ekibini topladıktan sonra bir proje
listesi çıkarttık. Öncelikle bir proje planı oluşturduk ve çok fazla konu
çıktığını gördük ve atamalarını yaptık. Bu konuları projenin ilgili departman
sorumlularıyla takip ettik.
Bazı özel noktalar vardı ve bu noktalarla ilgili Nebim ekibi
ile çalıştık. Özellikle son bir hafta çok ciddi case lerimiz vardı. Hep
birlikte bunları çözmeye çalıştık, çözdük. Başka sorunlar çıktı ve onları da çözdük.
Aslında sorunları çöze çöze ilerledik. Günün sonunda her gün üst yönetime rapor
verdik. Sonuçta Nebim’in ve e-Finans’ın desteği ile projemizi hayata geçirdik.
Ayrıca franchise tarafımızda var ve burada da aynı anda bir sürü franchise’ımız
e-İrsaliyeye geçmeye çalışıyordu. Bu aşamada da Nebim iyi organize olarak
süreci başarıyla tamamladı. Başarılı bir geçiş yaptığımızı düşünüyorum. Şu anda
da yurt içinde 300’u aşkın mağaza e-İrsaliye kullanabiliyor. Aynı zamanda iş
ortaklarımız da e-İrsaliye ile çalışıyor. “
e-İrsaliye geçişi ile ne tür faydalar sağladınız?
“Aslında bu işin faydası uzun vadede çoğalacak diye
düşünüyorum. Çünkü bizim Koton olarak dijitalleşme gibi bir hedefimiz var ve bu
konuda dijitalleşme adımlarına eklenecek ve geliştirilebilecek bir konu. Çok
fazla olan matbu evrak maliyeti ortadan kalkıyor. Devamında kare barkod gibi uygulamalarla
yeni projelerde üstüne eklenebilir. Kanuni bir zorunluluk olan e-İrsaliye
geçişiyle birlikte işin alt yapısı sağlandı. Şimdi ilerleyen dönemlerde bunun
üzerine neler koyacağız ona bakacağız.”
Nebim V3 e-İrsaliye Uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>