Elle: Nebim V3 ERP ile Tüm İş Süreçlerimizi Verimli Bir Şekilde Yönetebiliyoruz

Elle: Nebim V3 ERP ile Tüm İş Süreçlerimizi Verimli Bir Şekilde Yönetebiliyoruz

10.02.2021

Sektöründe öncü olan, tüketicinin de çok iyi bildiği moda ayakkabı ve çanta markası olan Elle tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. Elle Genel Müdür Yardımcısı Onur Şişman Nebim V3 ERP ile ilgili görüşlerini paylaştı.

Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

“Elle Ayakkabı 1977 yılında Nişantaşı Rumeli Caddesinde perakende satış mağazası ile kurulmuş bir firmadır. Sektöründe öncü olan, tüketicinin de çok iyi bildiği moda ayakkabı ve çanta satışı yapıyoruz. Bunun yanında kemer, cüzdan aksesuar çorap gibi yan ürün satışlarımızda bulunmaktadır. Hali hazırda 500 civarında çalışanımızla, 6000 m2’lik bir üretim, yönetim ve lojistik alanımız, Türkiye’nin dört bir yanında 50 perakende satış noktamız, kendi online site satışımız ve Market Place satışlarımız vardır. Toptan ve yurt dışı satış faaliyetlerimiz de bulunmaktadır. Yurt dışı online satış için alt yapı çalışmalarımız başlamıştır.” 

Nebim V3 ERP ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?

“Nebim V3’ü neredeyse tüm departmanlarımızda yani uçtan uca tüm iş süreçlerimizde kullanıyoruz diyebilirim. Aslında ERP serüvenimize 2000’li yılların başında Nebim Winner ile başladık. Farklı ERP süreçlerimiz oldu. Şu anda Nebim V3 ile devam ediyoruz. 

Perakende satışta POS ve ERP yönetimi, özel raporlar ile tüm KPI analizlerimizi yapabiliyoruz. Online satış kanallarımızda Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi geçiş sürecindeyiz. Hedefimiz teslimatı hızlandırmak, doğru ürünü doru depodan tüm şirket stokunu kullanarak müşteriye otomatize edilmiş bir sisteme ulaştırmak. Muhasebe ve Finans tarafında e-İrsaliye ve e-Fatura süreçlerinde kullanıyoruz. İnsan kaynaklarında bordro ve personel takip, stok yönetiminde satış hızına göre RPT verme ve rotasyonda, sevkiyat ve lojistik yönetiminin tüm adımlarında kullanıyoruz. Tamir ve iade yönetiminde traking adımlarını yönetiyoruz. Satın alma sürecinde kullanıyoruz. Ürün yönetimini de şu anda planlıyoruz. Nebim V3 Merchandise Planing programını kullanmak için de çalışmalara başladık. İçinde bulunduğumuz bu dönem de sipariş listelerimizi daha doğru yani lokasyon bazlı yapmamız gerektiğini hatırlattı. Nebim V3 Merchandise Planing entegrasyonu ile bu kabiliyete ulaşmak istiyoruz.”

Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?

“Projeye 2020 Mayıs ayında başladık yani pandemi sürecinde. Bu sayede proje hayata geçerken mağazalarımızın kapalı olması kaynaklı fazla sorunla karşılaşmadık. Eğitimleri online verdik. Bilgi işlem ve yazılım iş geliştirme departmanlarımızın özverili çalışması ile tabi ki sizlerin de desteği ile süreçteki zorlukları hissetmeden aştığımızı söyleyebilirim.

Ardından yılın sonuna kadar geçen sürede iş geliştirme, özel raporlar ve Nebim V3’ün kabiliyetlerini hayata geçirdik. Şu anki süreçte eş zamanlı tüm departmanlarımız eksiksiz bir şekilde programı kullanmaktadır. Aslında kullanıcı alışkanlıklarından kaynaklanan zorluklar yaşayacağımız çekincesi vardı fakat bu süreçte hızlı bir şekilde uyum sağladık diyebilirim.”

Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?

“Global bir program ile çalışmanın kolaylığını sağladık. B2B olarak çalıştığımız tüm firmalarla entegrasyon kolaylığı kazandık. Özellikle yeni dönemde online satışın bu denli arttığı bir zamanda geniş bir MP satış kanalı haline gelmemizi kolaylaştırdı. Üçüncü parti programlarla da entegre olması işimizi kolaylaştırıyor. Veri ambarı sayesinde tüm stoklarımızı revize ettik ve tam stok hakimiyeti sağladık diyebilirim. Basit bir şekilde ERP haricinde kullandığımız tüm raporları tek program üzerinde daha güvenilir bir biçimde kullanmaya başladık. Bu da ürün yönetimini kolaylaştırdı. Perakende tarafında müşteriyi bekletmeden kesintisiz ve hızlı bir alışveriş imkânı sunmaya başladık. Bunun yanında kendi satış stratejimize göre kampanya planlamamıza olanak sağladı. Yani bu konuda daha esnek bir hale geldik. Detaylı yetkilendirme yapılabilmesi, Franchise mağazalarımızın yönetimini kolaylaştırması gibi bize sağladığı faydalardan birkaçı.”

Nebim V3 ERP'yi keşfetmek için tıklayın>>