14.12.2020
Türkiye’nin önde gelen kadın
giyim markalarından olan Adil Işık tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile
yönetiyor. Adil Işık Bilgi İşlem Müdürü Sinan Küçükler Nebim V3 İndirim
Kampanyaları Yönetimi ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan
kısaca bahsedebilir misiniz?
Adil Işık
Group 1992 yılında kurulan ADL, Love My Body ve Night Zoom markalarını
barındıran, Türkiye’ de 100’e yakın, yurt dışında da 50’ye yakın mağazası ile
faaliyet gösteren kadın giyim markasıdır.
Nebim V3
İndirim Kampanyaları sürecini firmanızda nasıl yönetiyorsunuz? İşleyişten
bahsedebilir misiniz?
İndirim
kampanyaları aslında marka ve pazarlama birimimiz tarafından yapılan
toplantılar sonunda bize geliyor. Bize iletilen kampanyaları ekibimiz ile
değerlendiriyoruz. Değerlendirme safhasında mevcut kampanya yönetimi Nebim
V3’ün içinde daha önce yaptığımız bir kampanya ise veya Nebim V3’ün mevcut
kampanya havuzunda yer alan bir kampanya ise hemen hayata geçiriyoruz. Eğer
kampanya Nebim V3’ün mevcut kampanya havuzunda yok ise ve özelleştirme
gerektiriyorsa case açarak Nebim’in iş birliği ile çok kısa bir sürede uygulamaya
alabiliyoruz.
Uygulamayı fiili
kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir
misiniz?
Adil Işık Group çatısı altında tüm
markalarımızda kampanyayı çok önemsiyoruz. Aslında kampanyalarımız sürekli
aktif. Sürekli online çalışan kampanyalarımız var. Şu anda Nebim V3’te çalışan 215’e
yakın kampanyamız var ve 20’ye yakını canlı olarak çalışıyor. Bunlar hiç
durmadan 24 saat esasına bağlı olarak sürekli çalışan kampanyalar. Örnek verecek
olursam; müşteri doğum günü kampanyası, para puan kampanyası, personel
kampanyası sürekli çalışan kampanyalarımızdan. Bunların yanı sıra VIP kart ve segmentasyon
müşterilerimize yaptığımız kampanyalar sürekli olarak çalışıyor.
Yaptığımız değişik kampanyalar da
var. Burada Nebim V3’ün esnekliğini kullanıyoruz aslında. Şöyle örnekler
verebilirim size; Multinet ile entegrasyonlarını gerçekleştirdiğimiz online
olarak anında Multinetten düştüğümüz bir kampanya yaptık ve Nebim ekibi ile
projelendirdik. Yine Zubizu entegrasyonu yaptık. Zubizu ile hala çalışıyoruz.
Dönem dönem farklı kampanyalar
yapıyoruz. Yine marka iş birliklerimiz var. Örneğin; Damat firması ile bir
entegrasyon yaptık. Müşterilerimiz bizden yaptıkları alışverişlere bağlı olarak
Damat’ta kullanmak üzere hediye çekleri aldı ve Damat’ta yaptıkları
alışverişlerde kullanabildi. Tabi Damat’tan yapılan alışverişlerde verilen
hediye çekleri de Adil Işık’tan yapılan alışverişlerde online olarak kullandırıldı.
Dediğim gibi Vogue dergisi olsun,
Elele dergisi olsun çok güzel iş birlikleri yapıyoruz. Kampanyaları uygularken
doğruluğu ve güvenliği sağlamak çok önemli. Bunları da Nebim V3 İndirim
Kampanyaları Yönetimi ile kolaylıkla yapabiliyoruz. Doğru müşteriye doğru kampanya yapılması için
SMS’e bağlayarak doğru kişiye adreslendiriyoruz.
Biliyorsunuz kampanyalar marka ve
ürün hakkında bilinirliliği arttırmak için yapılır. Doğru müşteriye doğru
kampanya yaptığınız sürece de başarılı olursunuz. Hem satışınız artar hem de
müşteri ilişkileriniz gelişir hem de mevcut müşterilerin elde tutulması için bağlılığı
da arttırır. Bu yüzden Nebim V3’ün İndirim Kampanyaları Yönetimini Adil Işık
Group olarak çok beğeniyor ve severek kullanıyor, aynı zamanda da geliştiriyoruz.
Uygulamanın firmanıza
sağladığı faydalardan bahsedebilir misiniz?
İndirim kampanyalarının öznesi
müşterilerimiz. Doğal olarak buradaki ana hedefimiz müşteri. Yaptığımız
kampanyalar mevcut müşterilerin elde tutulmasını sağlıyor. Bağlılığını
arttırıyor ve tekrar satın almaya teşvik ediyor aslında. Ayrıca CRM ekibimize de
çok iyi müşteri ilişkileri verisi elde ediyor. Biliyorsunuz günümüzde müşteri
odak noktamız ve teknolojiler kişiselleştirilmiş kampanyalara doğru giderken, uyguladığımız
güvenli ve hızlı kampanyaların başarılı sonuçlarının bizi hedeflerimize daha
hızlı götüreceğine inanıyoruz. En sonunda zaten marka ve ürün hakkında
bilinirliliği arttırıyor. Yani çok kuvvetli yaptığınız kampanyalarda markanız
belirli bir konuma oturuyor. Mevcut müşterilerin yanında yeni müşteri kazanımları
da sağlıyorsunuz. Bu da aslında daha çok satışa yardımcı oluyor. Bütün amacımız
satışın artması ve şirketimizin bu paydan yararlanması üzerine kurulu.
Kampanyalar genelde bu şekilde çalışır.
Bunun yanında bazı kampanyaları
Nebim V3’te geliştirmeye devam ediyoruz. Mevcut kampanyalarımız offline dünyada
yani mağazalarımızda kullanılırken biz bunları şimdi online‘a taşımayı
düşünüyoruz. Nebim ekipleriyle yaptığımız çalışmalarla mevcut para puan
kampanyalarımızın online’da da kullanılmasını sağladık. Müşterilerimiz online
alışverişlerinde de artık para puan kazanıp kullanmasını ve offline ile
çalışmasını hedefledik. Bu projemiz de bitmek üzere. Bunu da hayata
geçirdiğimizde online ve offline dediğimiz müşteri kalmayacak aslında. Çünkü
para puanımız özellikle hem online’da hem de offline’da aynı anda
kullanılabilecek.
Ayrıca müşterilerimizin çok talep
ettiği, aktif olan birden çok kampanya içinden istediklerini seçebilmeleri.
Örnek verecek olursam, 1.000 TL üzeri alışverişe çanta hediye kampanyası ya da
1.000 TL üzeri alışverişe %20 indirim yaptınız. Müşterimizin belki o çantaya
ihtiyacı olmadığı için %20 kampanyayı seçmek istiyor. Bunu da Nebim İş
Geliştirme ekiplerine ilettik, müşterinin aktif kampanyalar arasından
yararlanmak istediği kampanyayı seçebileceği bir Nebim V3 POS ekranı talep
ettik. Böyle bir seçme ekranları ile ilgili İş Geliştirme ile toplantılarımızı
yaptık. İnşallah ileriki versiyonlarda Nebim V3 ekranlarında bunları da
göreceğiz.
Nebim V3 İndirim Kampanyaları Yönetimi uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>