10.08.2020
1968’den günümüze edindiği tecrübe ile iç giyim, ev giyim ve plaj giyim kategorilerinde yurt içi ve yurt dışında 2.000 civarında satış noktasıyla müşterilerine geniş bir ürün yelpazesi sunan Loya Mağazacılık, Nebim V3 ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor.
Loya Mağazacılık Bilgi Teknolojileri ve İş Çözümleri Müdürü İnanç Delibalta, Nebim V3 POS Müşteri Ekranı projesi hakkında görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
"Loya Mağazacılık kendisine ait 50 mağazası olan 2000’ den
fazla noktada da satış hizmeti veren bir marka. Aynı zamanda da NBB markasının
devamı. 26 kategoride iç giyim üretiyoruz
ve aynı zamanda satışını gerçekleştiriyoruz."
Nebim V3 POS Müşteri Ekranı uygulaması ile süreçlerinizi
nasıl yönetiyorsunuz, işleyiş hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?
"Aşağı yukarı 20 mağazamızda Nebim V3 POS Müşteri Ekranı kullanıyoruz.
Özellikle tatil yörelerinin olduğu Ege, Akdeniz gibi bölgelerdeki
mağazalarımızda kurulum yaptık. Yabancı
müşterilerimizle kasadaki personel arasında bir iletişim sağlamamız
gerekiyordu. Bundan dolayı da Nebim V3 POS Müşteri Ekranını kullanmak istedik. Ön
tarafı 15.6 inch arka tarafı 7 inch iki ekranlı özel dizayn bir bilgisayar
yaptırdık. Bu sayede müşterilerimiz kasada işlem yapılırken Nebim V3 POS Müşteri
Ekranından yapılan işlemlerin detayını, döviz ve kur bilgilerini, puan
bilgilerini ve diğer önerilen ürünleri görebiliyorlar ve kasadaki personelimiz
ile bir şekilde iletişime geçebiliyor."
Projeyi hayata geçirirken ne tür zorluklarla
karşılaştınız ve bu zorlukları nasıl aştınız?
"Yazılımı zaten execute olarak çalıştırdığınız zaman yani bir
bilgisayarın üzerine kurup Nebim’i çalıştırdığınız zaman yazılım otomatik
olarak çalışıyor zaten ve herhangi bir sıkıntı yaşamıyorsunuz. Fakat genelde
perakende dünyasında POS ekranlarında biz RDP sunucuları ile gideriz. RDP
tarafında bazı bir iki ayar yapmamız gerekiyordu. Onları yaptık. Aynı zamanda
mağazalarımızda Linux işletim sistemini kullanıyoruz. Orada da RDP tarafında
birkaç ayar yapmamız gerekti. Bunlar çok küçük düzeltmeler zaten. Bu küçük düzenlemeleri yaptık ve şu anda
aktif olarak çalışıyoruz."
Uygulamanın size sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
"Özel olarak şunu söylemem gerekebilir. Bizim İstanbul
İstiklal Caddesi’nde üç tane mağazamız var. Antalya bölgesinde dört tane
mağazamız var. Ege bölgesinde İzmir’de dört tane mağazamız var. Bu bölgelerde
çoğunlukla yabancı müşteriler bulunuyor. Yabancı müşterilerimiz ile kasadaki yabancı
dil bilmeyen personelimizin doğru bir iletişim içerisinde olmasına önem
veriyoruz. Bunu çözebilmek için Nebim V3 POS Müşteri Ekranı’nda döviz
bilgisini, kur bilgisini ve Exchange bilgisini göstermemiz yararlı oldu
diyebiliriz. Aynı zamanda yine müşterilerimize yaptığımız tasarımları ve
çekimlerin reklam videolarını yayınlıyoruz. Buda marka tarafında bizim için
interaktif bir şekilde tanıtım amacı sağlıyor. Reklam yapıyoruz bu şekilde. Kasadaki
arkadaşlarım ürünleri okuttukları zaman, müşteri de kendi ekranında okutulan
ürünleri görebiliyor, fiyatları kontrol edebiliyor, kampanyaları kontrol
edebiliyor. Kasa altı fırsatları var mı, bu fırsatlardan yararlanabilir mi,
yararlanması için ne gerekli gibi detayları görebiliyor. Aynı zamanda doğru
ürün, doğru para, doğru para üstü üçlemesi bunları kontrol edebiliyor. Bu da
bizim için müşteri memnuniyeti açısından büyük önem taşıyor."