28.04.2021
Lüks sokak giyimde Türkiye’nin önde gelen markalarından olan Les Benjamins
tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor ve yeni projeler geliştirmeye
devam ediyor. Les Benjamins Genel Müdür Yardımcısı Savaş Çelik Nebim V3 UPS
Kargo Entegrasyonu projesi hakkında görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Les Benjamins, Bünyamin Aydın tarafından 2011 yılında kurulan bir şirkettir.
Les Benjamins ilk başta doğu batı kültürünü sentezleme yoluyla moda dünyasına
girip daha sonra bunu sokak giyim tarzıyla harmanlayan ve segmentasyon olarak
lüks sokak giyim modasında şu anda Türkiye’nin önde gelen markalarından bir
tanesidir. Biz şu anda ekip olarak yaklaşık 70 kişiyiz. Avrupa yakasında
Nişantaşı’nda ve Asya yakasında Akasya AVM’de olmak üzere iki tane mağazamız
var. Nişantaşı’ndaki mağazamız 300 m2 üzerinde iki katlı bir mağaza. Akasya
AVM’deki mağazamız ise yaklaşık bir ay önce açıldı. Les Benjamins olarak büyüme sürecimiz devam ediyor.”
Nebim V3 UPS Kargo Entegrasyonu ile sürecini nasıl yönetiyorsunuz, işleyişten bahsedebilir misiniz?
“Nebim ile bu sürece girmek UPS Kargo Entegrasyonunda bize çok kolaylık sağladı.
Bu kolaylığı e-Ticaret tarafında örneklemek gerekirse, iki kişinin dört saatlik
çalışma yükünü 30-45 dakikalara indirdi. Çünkü öncesinde program ve UPS
tarafında ayrı ayrı manuel yapılan işler vardı. Şu anda aradaki entegrasyon ile
işimiz bir hayli kolaylaştı. Artık işlemlerimizi insan iş gücüne bırakmadan tamamen
otomatik yaptığımız için çok büyük fayda sağlamış olduk.”
Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
“Şimdi biliyorsunuz artık günümüz dijitalleşme ve otomatizasyon dönemi. İnsan
hatasını mümkün olan en düşük seviyeye çekebiliyor olmak şirketin geleceğini
belirleyecek kararlarımız için bir hayli önemli. Biz şu anda perakende de
gündelik satış takiplerini, satış analizlerini yapıyoruz. Kargo süreçleri bizim
en çok kanayan yaralarımızdan bir tanesiydi tabi. Buradaki süreci nasıl iyileştirebileceğimize
dair Nebim ile görüştük. Nebim V3’ün farklı birçok kargo firmasıyla hazır
entegrasyonların olduğu Nebim V3 Kargo Entegrasyonu uygulaması olduğunu gördük
ve hemen kullanmak için süreci başlattık. İlk başlarda tabi alışıla gelmiş
sistemin dışına çıkarak değişiklik yapılması personel tarafında bir alışma
süreci gerektiriyor. İşte burada bu konuyu personele anlatmanız, sahaya
inmeniz, bu süreçleri onlara empoze etmeniz, yaptıkları iş için harcadıkları
zamanın bu yeni sistemle daha da kısaldığını ve kolaylaştığını anlatmanız çok
önemli.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“En önemli fayda hata payını daha minimize etmiş olmamız aslında. Sistemin doğru çalışabilmesi için kargo gönderi bilgilerinin doğru girilmiş ve aktarılmış olması şart. Bu entegrasyonla biz de bu personel veri giriş ve aktarımlarındaki hatayı minimize etmiş oluyoruz. Çünkü arada personelin dokunduğu ve veri girişi yaptığı bir nokta yok. Müşterinin girdiği bilgiler Nebim V3’te hazırlanıp barkodlanıyor ve paketlenerek UPS’e aktarılıyor. Bu da işlemlerimizin daha hızlı, kontrollü ve sağlıklı bir şekilde ilerlemesini sağlıyor.”
Nebim V3 Kargo Entegrasyonu uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>