Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) Entegrasyonu ile Medikal Ürünlerimizin Takibini Kontrollü Bir Şekilde Gerçekleştirebiliyoruz

Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) Entegrasyonu ile Medikal Ürünlerimizin Takibini Kontrollü Bir Şekilde Gerçekleştirebiliyoruz

14.07.2020

Röportajın videosunu izlemek için tıklayınız>

1919 yılında ortopedik malzemeler üreten protez kliniği olarak kurulan, günümüzde ise anatomik ve ortopedik terlik, ayakkabı, bot, sandalet, tabanlık, medikal - paramedikal ve Bric's çanta - valiz kategorilerinde geniş ürün yelpazesi ile hizmet veren KİFİDİS, bugün 7 şehirde, 16 mağaza ve online mağaza kanalı ile tüm yurtta hizmet vermeye devam ediyor. Tüm iş süreçlerini Nebim V3 ile yöneten Kifidis Nebim ile yeni projeler hayata geçirmeye devam ediyor. Kifidis Bilgi İşlem Müdürü Serkan Akalan Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) projesi hakkında görüşlerini paylaştı.

Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

“Kifidis, 1919 yılında ortopedik malzemeler üreten bir protez kliniği olarak kurulmuştur.  O tarihten bugüne kadar da birçok modayı takip ederek gençleşme yoluna gitmiş, medikal ve ortopedi alanında sektöründe devam ederken aynı zamanda ayakkabı, terlik, sandalet ve aksesuar gruplarında da müşterilerine hizmet etmeye devam eden bir firma. “

Ne kadar zamandır Nebim ile çalışıyorsunuz?

“Nebim ile çalışmaya başlayalı 25 yıldan fazla olmuştur. Nebim Winner ile çalışmaya başladık ve şimdi de Nebim V3 ERP ile devam ediyoruz.”

Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz? İşleyişten biraz bahsedebilir misiniz?

“Öncelikle Ürün Takip Sistemi (ÜTS) ’nin biraz ne olduğunu anlatmak isterim. Ürün Takip Sistemi, devletimizin satılan medikal cihazların, envanter takibini yapabilmek adına oluşturmuş olduğu bir e-Devlet uygulaması aslında. Yani deponuza ürün girdiği andan itibaren son kullanıcıya kadar geçen sürecin envanter anlamında takip edilmesi sağlayan bir sistem. Örnek vermek gerekirse, bir toptan alış ya da bir ithalat faturası sisteminize girdiği anda, bunu ÜTS’ ye bildirmeniz gerekiyor.  Hangi üründen ne kadar alındığına dair bir satın alma bildirimi gerçekleştirmeniz gerekiyor. Sonrasında bu ürünlerin toptan satışını yapabilir ya da perakende mağazalarınıza irsaliye ile gönderebilirsiniz. Bu sürecin bildirimlerini de yine ÜTS’ ye bildirmeniz gerekiyor. Son aşamada da son kullanıcıya ulaştırılması sürecini de ÜTS’ ye bildirmeniz gerekiyor. Yani ben bir ürünü şu tarihte şu kadar adet aldım ve şu tarihte şu kadar adet şu kullanıcılara sattım bilgilerini vererek ürünle ilgili tüm süreci ÜTS’ ye bildirmiş oluyorsunuz.”

Bu projeyi hayata geçirirken zorluklarla karşılaştınız mı? Bu zorlukları nasıl aştınız?

“Nebim proje sorumlularımızla birlikte sürekli Ankara ile iletişim halindeydik ve gelişmeyi sürekli takip ettik. Nebim açısından açıkçası herhangi bir zorluk yaşamadık. Yapmak istediklerimizi projeye bağlı olarak sırasıyla uygulayarak canlı kullanıma geçtik.”

Bu uygulamanın sizlere sağladığı en önemli fayda nedir?

“Öncelikle iş yükü tasarrufu sağladık. Sonuç itibari ile bu anlatmış olduğum süreçlerdeki bildirimleri manuel olarak bir kişinin oturup tek tek yapması ciddi bir zaman kaybı. Bunun için ayrı bir departman kurulması gerekiyor. Çünkü gelen faturaların girişinin bildirilmesi, toptan satışların bildirilmesi, perakende satışların bildirilmesi gibi hepsi ciddi bir zaman ve takip isteyen bildirimler. Nebim ile yaptığımız çalışma neticesinde bunların hepsi ortadan kalkmış oldu ve çok ciddi bir zaman kazanmış olduk aslında. Bu entegrasyonla birlikte sistem işlemleri web servislerle arka tarafta yaptığı için kullanıcı hatalarının da önüne geçmiş olduk. Bu anlamda ciddi bir katkı sağladı.”

Diğer başarı hikayelerini okumak için tıklayın >>

Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>