14.07.2020
1919 yılında ortopedik malzemeler üreten protez kliniği
olarak kurulan, günümüzde ise anatomik ve ortopedik terlik, ayakkabı, bot,
sandalet, tabanlık, medikal - paramedikal ve Bric's çanta - valiz
kategorilerinde geniş ürün yelpazesi ile hizmet veren KİFİDİS, bugün 7
şehirde, 16 mağaza ve online mağaza kanalı ile tüm yurtta hizmet vermeye
devam ediyor. Tüm iş süreçlerini Nebim V3 ile yöneten Kifidis Nebim ile yeni
projeler hayata geçirmeye devam ediyor. Kifidis Bilgi İşlem Müdürü Serkan
Akalan Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) projesi hakkında görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Kifidis, 1919 yılında ortopedik malzemeler üreten bir
protez kliniği olarak kurulmuştur. O
tarihten bugüne kadar da birçok modayı takip ederek gençleşme yoluna gitmiş, medikal
ve ortopedi alanında sektöründe devam ederken aynı zamanda ayakkabı, terlik,
sandalet ve aksesuar gruplarında da müşterilerine hizmet etmeye devam eden bir
firma. “
Ne kadar zamandır Nebim ile çalışıyorsunuz?
“Nebim ile çalışmaya başlayalı 25 yıldan fazla olmuştur.
Nebim Winner ile çalışmaya başladık ve şimdi de Nebim V3 ERP ile devam ediyoruz.”
Nebim V3 Ürün Takip Sistemi (ÜTS) ile süreçlerinizi nasıl
yönetiyorsunuz? İşleyişten biraz bahsedebilir misiniz?
“Öncelikle Ürün Takip Sistemi (ÜTS) ’nin biraz ne olduğunu
anlatmak isterim. Ürün Takip Sistemi, devletimizin satılan medikal cihazların,
envanter takibini yapabilmek adına oluşturmuş olduğu bir e-Devlet uygulaması
aslında. Yani deponuza ürün girdiği andan itibaren son kullanıcıya kadar geçen
sürecin envanter anlamında takip edilmesi sağlayan bir sistem. Örnek vermek
gerekirse, bir toptan alış ya da bir ithalat faturası sisteminize girdiği anda,
bunu ÜTS’ ye bildirmeniz gerekiyor. Hangi
üründen ne kadar alındığına dair bir satın alma bildirimi gerçekleştirmeniz
gerekiyor. Sonrasında bu ürünlerin toptan satışını yapabilir ya da perakende mağazalarınıza
irsaliye ile gönderebilirsiniz. Bu sürecin bildirimlerini de yine ÜTS’ ye
bildirmeniz gerekiyor. Son aşamada da son kullanıcıya ulaştırılması sürecini de
ÜTS’ ye bildirmeniz gerekiyor. Yani ben bir ürünü şu tarihte şu kadar adet
aldım ve şu tarihte şu kadar adet şu kullanıcılara sattım bilgilerini vererek ürünle
ilgili tüm süreci ÜTS’ ye bildirmiş oluyorsunuz.”
Bu projeyi hayata geçirirken zorluklarla karşılaştınız
mı? Bu zorlukları nasıl aştınız?
“Nebim proje sorumlularımızla birlikte sürekli Ankara ile
iletişim halindeydik ve gelişmeyi sürekli takip ettik. Nebim açısından açıkçası
herhangi bir zorluk yaşamadık. Yapmak istediklerimizi projeye bağlı olarak sırasıyla
uygulayarak canlı kullanıma geçtik.”
Bu uygulamanın sizlere sağladığı en önemli fayda nedir?
“Öncelikle iş yükü tasarrufu sağladık. Sonuç itibari ile bu
anlatmış olduğum süreçlerdeki bildirimleri manuel olarak bir kişinin oturup tek
tek yapması ciddi bir zaman kaybı. Bunun için ayrı bir departman kurulması
gerekiyor. Çünkü gelen faturaların girişinin bildirilmesi, toptan satışların
bildirilmesi, perakende satışların bildirilmesi gibi hepsi ciddi bir zaman ve
takip isteyen bildirimler. Nebim ile yaptığımız çalışma neticesinde bunların
hepsi ortadan kalkmış oldu ve çok ciddi bir zaman kazanmış olduk aslında. Bu
entegrasyonla birlikte sistem işlemleri web servislerle arka tarafta yaptığı
için kullanıcı hatalarının da önüne geçmiş olduk. Bu anlamda ciddi bir katkı
sağladı.”