23.06.2020
1950 yılında kurulmuş bir moda ve perakende firması olan
Faik Sönmez, her sezon 38 bedenden başlayan ürün ve 700’ü aşkın modelle müşterilerine
sonsuz seçenekler sunuyor. Türkiye’de 40, yurt dışında 4 olmak üzere 44
mağazası ve ayrıca e-Ticaret sitesiyle Türkiye’nin ve dünyanın her yerine
gönderdiği ürünleriyle müşterilerine ulaşıyor.
Faik sönmez İş Geliştirme ve Bilgi Sistemleri Direktörü Berkan Çiçek, Mağazalar Koordinatörü Kadriye Türk ve İstinye Park Mağaza Müdür Yard. Tülay Yılmazer ile Nebim in geliştirdiği ve mağaza ya gitmeyi tercih etmeyen müşterilerine uzaktan satış ve tahsilat yapabilme olanağı sunan Nebim V3 Uzaktan Satış ve Tahsilat uygulaması projesi hakkında görüşlerini paylaştı.
Son dönemde tüm dünyanın ortak sorunu olan pandemiden dolayı evde kal çağrıları yapıldı. Biz de bu süreçte Nebim olarak Uzaktan Satış ve Tahsilat uygulamasını geliştirdik. Siz de bu uygulamayı ilk kullanan müşterilerimizdensiniz. Bu uygulamanın uyarlama sürecinden ve size sağladığı faydalardan bahseder misiniz?
Faik Sönmez İş Geliştirme ve Bilgi Sistemleri Direktörü Berkan
Çiçek: “Pandemi nedeni ile yeni dönemde müşteri davranışları değişiyor. Aslında
hepimiz için yeni bir dünya var. Bu değişimi doğru anlayıp çevik davranan
firmaların fark yaratacağını düşünüyoruz. Biz de bu amaçla Nebim ile yaptığımız
iş birliğiyle müşterilerimize yepyeni bir hizmet sunuyoruz. Projemizin adı
Uzaktan Satış ve Tahsilat.
Bu uygulamanın sağladığı fayda özetle şu; müşterilerimize
bulundukları yerden stil danışmanlığı hizmeti vererek güvenli ödeme sistemleri
ile alışveriş yapma olanağı sunuyoruz. Mağazadaki satış danışmanımız
müşterimizi görüntülü arama ile ya da WhatsApp ile iletişime geçiyor. Satış
danışmanı telefon üzerinden veya WhatsApp’ dan müşterimizin satın almasını
düşündüğü ürünleri stil danışmanlığı vererek de müşteri ile paylaşıyor. Müşterimizin
beğendiği ve satın almak istediği ürünler Nebim V3’e uzaktan satış siparişi
olarak giriliyor ve müşterimizin cep telefonuna SMS ile bir link gönderiliyor.
Müşterimiz bu linkten satın almayı düşündüğü ürünlerin fotoğraflarını,
fiyatlarını, varsa uygulanan kampanyaları ve ne kadar ödeyeceğini görebiliyor.
Ödeme tuşuna ile pratik ve güvenli bir şekilde ödeme yaparak işlemi tamamlıyor.
Yapılan ödeme bilgisi anlık olarak Nebim V3 tarafına ilgili mağazanın satışı
olarak aktarılıyor ve bu aktarım esansında ödemenin yapıldı bilgisi mağazaya da
e-Posta olarak gönderiliyor. Müşterimiz de böylece mağazamıza gitmeye gerek
kalmadan bulunduğu yerden alışverişini güvenli bir ortamda tamamlamış oluyor.
Bu projeyi hayata geçirirken öncelikli olarak kendi saha
ekiplerimizin görüş ve önerilerinin çok önemli olduğunu düşündüğümüz için 4
Mayıs tarihinde saha ekiplerimizin ve Nebim’in katıldığı ilk proje toplantımızı
gerçekleştirdik. Sonrasında 28 Mayıs tarihinde projenin ilk teknik toplantısını
yaptık. Teknik toplantıyı takiben çok kısa bir sürede 9 Haziran tarihinde
projenin lansmanını yaptık ve ilk gün uzaktan satış ve tahsilat işlemini
gerçekleştirdik. Türkiye’de Nebim kullanan firmalar içerisinde bu hizmeti
müşteri ile buluşturan ilk firma olmaktan çok mutluluk duyuyoruz. Önümüzdeki
dönemde de müşterilerimize verdiğimiz hizmeti geliştirmeye katkıda bulunduracak
yeni projeler yapmaya devam edeceğiz.”
Faik Sönmez Mağazalar Koordinatörü Kadriye Türk: “Malum
yeni bir dönemden geçiyoruz. Bu dönemde müşterilerimizin hassasiyet ve
çekincelerini de anlayarak onlara her zaman olduğu gibi ayrıcalıklı bir hizmet
vermeyi amaçladık. Bu ayrıcalıklı hizmet ile Türkiye’de bir ilki
gerçekleştirdik. Proje tüm saha ekibi tarafında çok sahiplenildi ve canlıya
alındığı ilk gün ilk uzaktan satış ve tahsilat işlemimizi gerçekleştirdik. Bu
hizmetin müşterilerimize verilmesini çok değerli ve çok önemli buluyoruz.
Müşterilerimiz, online alışveriş sitelerinden yaptıkları alışverişlerden farklı
olarak, alışkın oldukları mağaza ve satış ekiplerinden tercihe bağlı olarak görüntülü
veya sesli canlı bir görüşme ile stil danışmanlığı hizmet alıyor. Burada talep
ve önerilerini veya tadilat taleplerini de paylaşabiliyorlar. Bu süreç verilen
hizmeti daha da değerli kılıyor.”
Faik Sönmez İstinye Park Mağaza Müdür Yard. Tülay Yılmazer: “Biz müşterilerimize zaten uzun zamandır telefonla, WhatsApp’la, ya da görüntülü görüşme ile iletişim halindeydik ancak işlemi o anda ödeme alamadığımız için tamamlayamıyor ve müşterilerimizin mağazaya gelerek ödeme yapmaları gerekiyordu. Bu projeyle birlikte artık müşterilerimiz evden çıkmadan da ödemelerini gerçekleştirebiliyor. Böyle bir projeyi bize sunduğunuz için çok şanslıyız.”
Projeyi canlı kullanıma alırken herhangi bir zorluk yaşadınız mı ve nasıl çözümlediniz?
Faik Sönmez İş Geliştirme ve Bilgi Sistemleri Direktörü Berkan
Çiçek: “Aslında çok zorluk yaşadığımızı söyleyemem. Çünkü içeride teknik
olarak bir IIS serverımız vardı. Nebim V3 kullananların önemli bir bölümü mobil
web ciro uygulamasını kullanıyorsa bundan dolayı kendi içlerinde bir IIS
serverları zaten vardır. Biz bu IIS serverı hızlıca özellikle BulutTahsılat
ayağı için yeni bir eklenti yaparak hızlıca altyapı ayarlarımızı tamamladık.
Bizim için aslında çok zorlu bir teknik süreçler yoktu. Tabi bu projenin hızlı
olmasında birkaç tane temel yaklaşım var. Birincisi Nebim ekiplerinin konuya
sahip çıkması, ikincisi mağazacılık ekibinin bunu başta Kadriye Hanım ve ekibi
olmak üzere sahiplenmesi ve de tabi bizim IT ekibimizin projenin ilk başladığı
günden beri çok sıkı destek vermesiyle projeyi hızlıca hayata geçirmiş olduk.
Bu vesileyle projede yer alan tüm ekplere; Nebim’e, mağazacılık ekibimize,
kendi IT ekibime ve de BulutTahsilat ekibine çok teşekkür ediyorum. Çok kısa
sürede iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum.”