19.03.2021
Kadın
çantası ve cüzdanı üzerine hem üretim hem de ithalat yaparak hizmet veren Serkan
Çanta tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor ve yeni projeler
geliştirmeye devam ediyor. Serkan Çanta e-Ticaret Yöneticisi Osman Taruz Nebim
V3 ERP genel işleyişinin yanı sıra B2B ve B2C entegrasyonları hakkında
görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Uzun zamandır kadın çantası
sektöründe, kadın çantası ve cüzdanı üzerine hem üretim hem de ithalat yaparak
hizmet veren bir firmayız. Hem kendi bünyemizdeki markaların hem de uluslararası
markalara ait ürünlerin ülkemizdeki birçok zincir mağaza ve bayiler üzerinden
satışını gerçekleştiriyoruz. Ayrıca e-Ticaret üzerinden de son kullanıcılara satış
yapmaktayız.”
Nebim V3 B2B ve B2C uygulamaları ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir
misiniz?
“B2C
kısmında süreç bizde sipariş aşamasından başlıyor. Siparişten son kullanıcıya
kadar olan süreci tamamen Nebim V3 ile çözüyoruz. Pazarlama, depo ve sevk
yönetimini, envanter yönetimini tamamen Nebim V3 üzerinden entegre ediyoruz.
Tüm işlemlerimizi burada gerçekleştiriyoruz. Hem bu süreci hatasız ve kusursuz bir
şekilde yönetmemizi sağlıyor, hem de raporlamalar konusunda da bize büyük
katkısı oluyor.
B2B
kısmında da muhasebe kısmından tutunda tüm sevk, idare, depo yönetimi kısmını
tamamen birbirine bağlı otomasyon ile yönetiyoruz. Her birimi Nebim V3
üzerinden birbiri ile konuşturup hem akışı hızlandırıyoruz hem de olabildiğince
hatasız bir iş akışı sağlıyoruz. Bu da bizim işimizi kolaylaştırıyor tabi.
Süreci doğru yönetmemizi sağlıyor.
Nebim ile
temasımız aslında daha öncesinden başlıyordu. Daha öncesinde çok efektif
kullanmadığımızı hissediyorduk ama bir türlü doğru tarafa geçmeyi
başaramıyorduk. Temsilcimizi değiştirdik ve onun da yardımı ile geleneksel
işletme anlayışımızı Nebim’e uygun hale getirerek süreci daha efektif yönetmeye
başladık. Test aşamaları bizim için çok faydalı oldu. Programı daha iyi
anladık. Kendi alışkanlıklarımızı da üzerine entegrasyonlar sayesinde
uygulayınca bizim için dört dörtlük oldu açıkçası. Süreçleri çok hızlı bir
şekilde yürütüyoruz. Çok memnunuz.“
Projeyi
fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle
paylaşır mısınız?
“Daha önce ağırlıklı olarak
muhasebe kısmını kullanıyorduk. Sipariş, sevk ve depo kısmında onu gördük ki
biraz veri tabanı gibi kullanıyormuşuz. Doğru raporlama elde edebilmek için
daha farklı modüller kullanmamız gerekiyordu. İş akışı için rezervasyon ve sevk
kısmını daha öncesinden doğru oluşturamadığımız gördük. Son aşamada bunları
doğru bir şekilde bütünleştirdik. Yaklaşık iki aylık test aşamamız oldu. Bu
test aşamasında hem biz doğru eğitimi aldık hem de geleneksel
alışkanlıklarımızı törpüleyerek, Nebim V3 ERP’ye uygun hale getirip
alışkanlıklarımızı bir yerde güncelledik. Sonrasında canlı kullanıma geçince bu
süreci başarılı bir şekilde atlattık. Şu anda gayet hızlı ve efektif bir
şekilde çalışıyoruz. Biz entegrasyon kısmını Nebim V ile değil de dışarıdan
müdahale ile kullanıyorduk. 3.parti yazılımlarla bu işi yapıyorduk. Aslında her
şey Nebim V3’ün içerisinde varmış biz sonradan keşfettik. Bunları kullanmayı
öğrendik. Şu aşamada bizim sadece kendi bünyemiz içerisindeki çalışma şeklinin
yenilenmesinin, modernleşmesinin dışında bayilerimize de kendi yaşadığımız
kolaylıkları yansıttık.
B2B tarafında ise, online web sayfamız tarafında bayilerimize hesap ekstrelerine ulaşabilme imkânı, oradan direk sipariş verme imkanlarını sağladık. Bu anlamda hem biz hem de bayilerimiz süreçten memnun. Bu tür entegrasyonları yapmış olmamız da bizim firmamıza değer katmış oldu.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Öncelikle temel fayda tüm
departmanların birbiri ile doğru iletişim sağlaması oldu. Bu da bizim üretimden
sevke kadar tüm aşamalarda bir ivme, hız yakalamamızı sağlıyor. Hatayı da
minimize etmiş oluyor. Biz kendi bünyemizde üç farklı şirketten oluşuyoruz. Biz
üç farklı şirketi de Nebim V3 ERP üzerinde tek ekranda yönetme imkânına
kavuştuk. Tüm şirketlerimizin birbiri ile iletişim kolayca iletişim sağlıyor.
Otomatik faturalamadan tutun da bilançolara kadar tüm hepsini tek ekranda
görebiliyoruz. Nebim V3’ün mükemmel bir raporlama sistemi var. Analiz açısından
çok önemli bir katkısı var. Daha önce bizim görmediğimiz, aklımıza gelmeyen
raporlama sistemi bize farklı verileri veriyor. Bu da hem planlamamızı hem de vizyonumuzu
belirlemede büyük bir katkı sağlıyor.
B2B tarafında web sitemizden
bayilerimizle iletişime geçiyoruz. Web sitemizden hem sipariş verebiliyorlar
hem de hesap ekstreleri bilgilerini edinebiliyorlar. Farklı ve değişik bir
deneyim oldu bize katkısı.”
Nebim V3 B2B ve B2C uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>