Turkuaz Optik: Nebim V3 ile Optik Sektörüne Dair Tüm Gereksinimleri Karşılıyor ve Verimli Bir Şekilde Çalışabiliyoruz

Turkuaz Optik: Nebim V3 ile Optik Sektörüne Dair Tüm Gereksinimleri Karşılıyor ve Verimli Bir Şekilde Çalışabiliyoruz

01.06.2021


Turkuaz Optik tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetmeye başladı. Turkuaz Optik Pazarlama Direktörü Alev Keskin Nebim V3 ERP ve optik süreçleri hakkında görüşlerini paylaştı.

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
“Turkuaz Optik aslında sektörde çok eski bir firma. Yaklaşık 20 senedir bu sektördeyiz. Timur Sağlam’ın önderliğinde son geldiği noktada kurumsallaşmaya karar vermesiyle birlikte perakendeden çıkarak toptancılığa yönelerek distribütörlük alanında kendini geliştiriyor. Turkuaz Optik olarak birçok dünya markasının Türkiye distribütörlüğünü yapmaktayız. Tom Ford, Modo, Dsquared, Moncler, Hally and Son gibi markalar var. Ürün ağımızı farklılaştırarak birbirinden farklı koleksiyonları bir araya getirmeye çalışıyoruz.” 
Nebim V3 ERP ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
“Nebim V3’e geçmeden önce kullandığımız sistemin online pazar trendlerinin değişmesi ile online pazar yerlerine entegrasyon, ÜTS (Ürün Takip Sistemi)’nin devreye girmesi gibi optik sektörüne özel spesifik konularda tıkandığı için baya uzun araştırma dönemimiz oldu. Nebim’i zaten optik sektöründe sürekli duyuyorduk ve iyi geri dönüşler alıyorduk. Bu aşamada kararımızı Nebim’den yana yaptık.  Şirketin her alanında ithalatında, ürünlerin etiketlenmesinde, fatura edilmesinde, ürün takip sistemine kaydedilmesinde, finans gibi şirketin her alanında Nebim V3 ERP’yi kullanmaya başladık.”

Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşır mısınız?
“Karar verdikten sonra en başta birlikte çalıştığımız Nebim çözüm ortağının optik sektöründe çok fazla deneyimi vardı. Sektörden de biliyorduk. Bizi çok iyi anladılar. Optik sektöründe yaşanan problemler, ekartmanlar, size’lar, renkler vs gibi çok detaylı ürün özelliklerini nasıl hayata geçireceğimizi planladık. Öte yandan tabi B2B ile entegrasyonu da bir arada düşünerek finans, pazarlama, raporlama tüm süreci bir arada düşünerek bu projeyi planladık. Analizlerin iyi yapılması çok önemli. Hatta finans tarafında bu analizlerin yapılmasında gerekli desteği kendi tarafımızdan eksik bir bilgi ile başlasak da Nebim’in çok büyük desteğini gördük. Analizlerin iyi yapılması uzun vadede neyi nasıl kullandığınızı, ürünlerin hangi aşamalardan geçtiği, giriş - çıkışların neye göre yapıldığı, hesap bağlantılarının nasıl olduğu gibi süreçleri direkt etkilediği için analizleri iyi yapıp projeyi buna göre biçimlendirdik.”

Nebim V3’ün sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Çok hızlı ve düzenli bir şekilde rapor almaya başladık. Bundan önceki sistem 20 senelik olduğu için çok hantallaşmıştı artık. Nebim V3’e geçişle birlikte hemen üç ayın sonunda karlılık analizleri yapmaya başladık. Envanter raporlarını istediğimiz detayda çekebiliyoruz. Kurguladığımız raporların düzenli bir şekilde istediğimiz saatte önümüze gelecek şekilde ayarlanması çok müthiş bir şey oldu. Artık her seferinde rapor kurgulamak için bir zaman kaybı olmuyor. Oturmuş bir şirket olduğumuz için eski sistemden kaynaklı nelere ihtiyacımız var, nerelerde eksiğiz var olduğunu çok iyi biliyorduk. Bu eksikleri de Nebim çok iyi tamamladı. Özellikle ÜTS sistemi optik sektöründe çok önemli bir konu. ÜTS’de dışarıdan herhangi bir programa ihtiyaç kalmadan sistemin içinden ÜTS’ye bildirim yapılacak dosyanın otomatik bir şekilde oluşturabilmesi, burada gerekli tüm bilgilerin tek bir tuşla alınabilmesi daha sonra ürünler ÜTS’ye yüklendikten sonra tüm ürünlerin otomatik bir şekilde bayilere bildirimlerinin yapılması bizim için çok önemliydi.“