Webinar Kaydını İzleyin, İzinlerini İYS'ye Aktaran Nebim Kullanıcılarının Deneyimlerini Dinleyin

Webinar Kaydını İzleyin, İzinlerini İYS'ye Aktaran Nebim Kullanıcılarının Deneyimlerini Dinleyin

07.05.2021


İYS için Zaman Daralıyor. İYS'ye İzinlerin Aktarımı için Son Tarih 31 Mayıs!
Özellikle 150 bin adetin altında iletişim adresi olan firmaların sahip oldukları iletişim adreslerinin izinlerini 31 Mayıs 2021'e kadar İYS'ye aktırmaları gerekiyor.

10 Mayıs Pazartesi günü gerçekleşen webinar'da "Nebim V3'ün KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS Entegrasyonu" çözümüyle ilgili detaylar paylaşıldı. Ayrıca 31 Mayıs'a kadar firmaların yapmaları gereken işlemler hakkında detaylarında paylaşıldığı webinar'a panelist olarak katılan Gözalan Group, İpekyol, Kiğılı ve Dilasima Group (Vetrina) firmalarından değerli konuşmacılar, kendi firmalarında Nebim ile İYS entegrasyon süreçlerini nasıl yönettiklerini katılımcılar ile paylaştılar.

Konuşmacılar:

Gözalan Group Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Raşit Gülhan

“İYS geçiş sürecinde aktarmayı planladığımız devir datalarımızı yani ERP, B2C, 3.parti yazlımlar üzerinden gelen tüm datalarımızı düzenledik. Çözüm ortağımız ile birlikte izin onay durumlarına göre Nebim V3 ERP'ye datalarımızın aktarımını gerçekleştirdik. Aktarılan datalarımızın CRM departmanımız tarafından Nebim V3 ERP üzerinden İYS dosyaları hazırlandı ve kontroller sonrası iş ortağımız MobilDev ile paylaştık. Böylece İYS platformuna da veri aktarımı sürecini başlatmış olduk. 
Daha öncesinde ıslak imzalı formlar topluyorduk. Islak imzalı olarak izin formlarının alınması, formların güvenliğinin sağlanması ve saklanması, formlar üzerinden alınan verilerin ERP sistemine aktarılması, ihtiyaç duyduğunuz anda formların ulaşılabilir olması vb. zorlu süreçler vardı.  İYS entegrasyonuyla birlikte izinlerimizi dijital çağa uygun olarak almaya başladık. Verilerin Nebim V3 ERP üzerinden tek bir kaynaktan yönetilmesi, iş yapış şeklimizi hızlandırdı ve kolaylaştırdı. İletişimin doğru yapılmadığı bir durumda, kampanya veya ilgili duyurunun verimsizliğinin yanında en önemlisi müşteri kaybına ve hatta müşteri şikâyetine kadar gidebilecek bir sürecin başlamasına sebep oluyordu. Nebim V3 ERP ve MobilDev arasında kurulan entegrasyon ile mağazalarımızda POS ekranları üzerinde başlatılan sürecin İYS’nin istediği formatta doğru ve güvenli şekilde 72 saatte işlenmesi sağlanıyor. İYS yönetmeliğine uygun hareket ettiğimiz için ileride yaşanabilecek idari ve maddi yaptırımlardan da korunmuş oluyoruz.


İpekyol Kampanya Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Müdürü Selamet Bostan

“İYS ile birlikte artık imzalı formları ortadan kaldırdık. Mağazalarımız şu anda müşterimiz geldiği zaman SMS ile bir link gönderiyor. Müşterimiz bu linki tıklayarak şu anda hem ETK hem KVKK hem de sadakat kartını görüyor ve herhangi birisini ya da üçünü birden onaylıyor. Onayına istinaden karşı kodu da mağazamıza vermiş oluyor. Bu sayede ETK ve KVKK onaylarını toplama konusunda çok hızlanmış olduk. Öte yandan toplanan bu izinler iş ortağımız ile birlikte Nebim V3 üzerinden İYS’ye de akmaya başladı. Yani mağazaya ziyaretçi geldiği zaman müşterimiz olduğu anda direk İYS’ye de bilgisini verebiliyor olduk. Bu bizi çok fazla hızlandırdı. Hatta sadakat kartını da içerisine koyduk. Böylelikle gecikme yaşamıyoruz artık. Müşterilerimiz neleri onayladıklarını görüyorlar. Güzel bir müşteri deneyimi sağladık. Aslında burada yine süreçlerimiz aynı fakat dijitalleşmiş olduk ve hızlandık. Maliyetlerden de kurtulmuş olduk. 
Öte yandan tabi bunun online ayağı da var. Bir de birikmiş datamızı da İYS’ye göndermemiz gerekiyordu. Öncelikle birikmiş datamızı Nebim V3 üzerinden İYS’ye nasıl göndereceğimiz konusunu konuşmaya başladık. Nebim bize bir sihirbaz uygulaması ile çok kolay kural setlerimizi girdik. Kural setlerimize göre de verilerimizi işaretledik. Bu işaretleme ile bu form mağazadan geldi, bu form onlinedan geldi, bu ıslak imzalı gibi belirlemeler yaptık. Çünkü İYS’de bu formatta istiyordu ve İYS’nin kendi istediği formatlarda böylelikle Excel’ler oluşturduk. Yani bir tuşa bastık sadece Ecellerimiz oluştu ve o Excel’leri iş ortağımıza verip İYS aktarımını sağladık.”  
          

Kiğılı Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Müdürü Erhan Tav

“İYS ile beraber Nebim V3 POS ekranlarında Pop Up uyarıları uygulaması bizim için çok iti bir çözüm oldu. Daha önce müşterilerimiz kısa numara üzerinden SMS ile onay iptali yaparken, İYS’nin hayatımıza girmesi ile beraber müşterilerimiz İYS’nin ilgili platformu üzerinden girip onay ve ret işlemlerini yapmaya başladılar. Bu süreç baya bir kolaylaştı aslında. Dolayısı ile aradaki entegrasyonun stabil olması onay ve retlerin anlık olarak sisteme akması çok önemli bir hale geldi. Biz de Nebim ve MobilDev ile beraber yürüttüğümüz İYS projesinde bu stabilliği yakaladık diyebilirim. Kampanya ve CRM faaliyetlerinin yürütülmesi noktasında izin onayını iptal eden müşterilerin offline ya da online mağazalardan yaptıkları işlemlerde tekrar izin almanız gerekiyor. Müşterilerin alışveriş sıklığı göz önünde bulundurulduğunda da izinsiz bir müşterinin mağazayı ziyaret sırasında satış işlemini alan arkadaşımıza sistemin Pop Up ekranlarla yapılan uyarılar sayesinde izin alma süreçlerimizi kontrollü bir şekilde yürütebiliyoruz. Bizde 3,5 – 4 milyon civarında müşteri datası var. Bu dataların hazırlama süreci, ıslak imzalı form dediğimiz 2016 öncesi müşteriler ile başladı. Sonrasında birden fazla farklı platformdan toplamış olduğumuz izinleri bir araya getirdik ve uygun formatta Nebim ile beraber Nebim V3 ERP sistemine aktarımını sapladık. Sonrasında veri desenine uygun topladığımız izinleri MobilDev üzerinden de İYS platformuna aktardık. İYS platformunun canlıya alınması ile birlikte sistemin akışını biraz kontrol ettik. Şu anda Nebim V3 - MobilDev entegrasyonu ile beraber sorunsuz bir şekilde İYS platformunu kullanıyoruz diyebilirim.”

Vetrina (Dilasima Group) Halkla İlişkiler ve Pazarlama Müdürü Merve Güngül

“İYS başvurusunu yaparken doğru zamanlama yapabilmek çok önemli. Evrak işlemlerini bir an önce tamamlayıp diğer aşamalara hızlıca yönelmek gerekiyor. Bizim için bu süreç biraz farklı işlemişti açıkçası çünkü yabancı birçok markanın Türkiye temsilciliği üstleniyoruz. Normalde Türkiye’de markası tescilli firmalar, marka tescil belgesini İYS’ye sunarak başvuruyu tamamlayabiliyorlardı. Fakat bizim için senaryo biraz daha farklı oldu. Yabancı firmalarla olan iş bağlantımızı ve bu markaların Türkiye’de kullanım haklarının bizde olduğunu kanıtlayan ticari anlaşmaları İYS tarafına sunmak durumunda kaldık. Tabi bu evrakların İtalya tarafında hazırlanması, onaylanması vs. bizim tahminimizden oldukça uzun bir süre aldı. O yüzden doğru planlamayı yapabilmek çok önemli. Benzer firmaların bu noktaya dikkat etmeleri gerektiğini söyleyebilirim. Bizim tüm markalarımız farklı tüzel kişiliklere sahip dolayısı ile KVKK ve ETK sürecini tüm firmalarımız için ayrı ayrı yönetiyorduk. Tabi hukuki danışmanlık alarak ilerledik bu süreçte. Çünkü bizim için en önemli şeylerden bir tanesi bu süreci hem mevzuata uygun şekilde yürütebilmekti. SMS onay metinlerinin hazırlanması, aydınlatma metinlerinin revize edilmesi, ETK açık rıza metinlerinin hazırlanması, bu metinlerin SMS’lere yedirilmesi ve benzeri konularda hep avukatların yönlendirmesi ile ilerledik. O yüzden mutlaka bu tarz konularda avukatlarla iletişime geçerek en doğru şekilde hareket etmek gerekiyor.”