Dagi

Dagi Genel Müdür Yardımcısı Şeniz Katgı;

İç çamaşırı, pijama, eşofman ve mayo pazarında lider bir marka olan Dagi 25.yıllarını kutladıkları 2008 yılında Nebim ile yollarının nasıl kesiştiğinden, bir ERP programına neden ihtiyaç duyduklarından ve adaptasyon sürecinden bahsetti. Dagi markasının büyüyen iş hacmi ve artan iş süreçlerinin artık kendilerini entegre ve veri ihtiyaçlarını hızla karşılayabilecekleri bir yapıya ittiğini belirten Katgı, bu nokta sektör deneyimini de göz önünde bulundurarak Nebim'i tercih ettiklerini belirtti.

Dagi markasının oluşturulma sürecinden bahseder misiniz? Türkiye çapında kaç Dagi mağazası var, ileriki dönem için yeni mağaza hedefleri söz konusu mu?

Dagi, 1983 yılında hazır giyim sektöründeki ilk adımlarını attı. O adımlar, büyük ses getirdi. Dagi, karakteri, üretim kalite ve kapasitesi, tasarım anlayışı, pazarlama becerisi, kısaca tüm marka dinamikleriyle dönemin ilerisindeydi. Belki bu yüzden ilk 10 sene boyunca, yabancı marka olarak algılandı. Kendi sektöründe bile kökeniyle ilgili kafa karışıklığı vardı. Zamanla her şey netleşti ve herkes kabul etti.

2008'de 25. yılını kutlayan Dagi, kadın erkek iç çamaşırı, pijama, eşofman ve mayo pazarında liderliğini tescil etti. 2004 yılında, Dagi kuruluşundan sonraki en büyük değişim sürecini yaşadı. Yeni bir ortaklık, daha fazla güç, daha fazla yatırım demekti önce logo yenilendi ardından mağaza sayısı artmaya başladı. 8000 metre karelik kapalı alan üretimi de içine alacak şekilde tekrar yapılandı. Ürünlerde kullanılan hammaddeler değiştirildi. Dagi tüketici zihnindeki sağlam ve kaliteli kumaş algısını daha da pekiştirdi. Kendi bünyemizde 40 mağaza ve 17 adet Konsinye Bayimiz bulunmaktadır. 2013 yılı sonuna kadar da 15 yeni bayilik verilmiştir.

Nebim ve Dagi'nin yolları ne zaman kesişti?

25.yılımızı kutladığımız 2008 yılında gelişmemize paralel olarak, gücümüze güç katmak için bir program arayışını girdik. Sektördeki deneyimine güvendiğimiz Nebim ile yollarımız 2008 yılında arayış sürecimizde kesişti. İlk olarak Nebim Üretim ve Tedarik Yönetimi uygulamaları ile birlikte Nebim ile işbirliğimiz başladı.

Nebim V3 yazılımını ilk kullanmaya başlayan firmalardan birisiniz. Nebim V3'ü Dagi'de kullanıma alma sürecini sizden dinleyebilir miyiz?
2008 yılı itibari ile hızla güçlenmeye devam eden Dagi ve büyüyen iş hacmi, artan iş süreçleri bizleri entegre ve veri ihtiyacımızı hızla karşılayabileceğimiz bir yapıya itti. Bu ihtiyaçlara en iyi cevap verecek yazılımın işbirliği içerisinde olduğumuz Nebim'in yeni ERP çözümü Nebim V3 olduğuna karar verdik. Böylece Aralık 2011 itibari ile Nebim V3 işbirliğimiz başlamış oldu.

Dagi olarak toptan satış süreçlerinizde kampanyaların büyük önem taşıdığını biliyoruz. Nebim V3'ün kampanyalardaki esnekliği sayesinde toptan, perakende ve personeliniz için ayrı kampanyalar tanımlayabilme özelliği ve bu sistematikle ilgili ne düşünüyorsunuz?
Nebim V3 yazılımının perakende kampanya tanımlama özelliklerinin müşteri odaklı ve esnek bir yapıya sahip olması, aynı anda farklı kampanyaları sistemsel olarak yapmaya olanak sağlıyor. Bu sayede satış işlemlerinde kullanıcılardan bağımsız olarak yapılan kampanyaların otomatik olarak hatasız uygulanmasını sağlayabiliyoruz.

Nebim V3'ün iş ortağı yapısı sayesinde konsinye satış noktalarınızın online takibi size ve konsinye firmalarınıza ne tür faydalar sağladı?
Konsinye satış kanalının yapısı sayesinde satış-stok ve kampanya takibi yapılması ve bu süreçlerin sistemsel olarak yönetilebilmesi firmamıza ve konsinye satış kanallarımıza verimlilik sağlamakta. Bu noktada Nebim V3 yazılımı gerekli altyapısını daha da geliştirerek bize gelişmiş çözümler üretiyor ve üretmeye devam ediyor.

Firma giderlerinizi yönetirken nasıl bir sistem kurdunuz? Nebim V3 maliyet merkezleri yapısı masraflarınızı yönetmek adına süreçlerinize nasıl bir katkı sağladı?

Şirketimizde oluşan masrafları Nebim V3 sayesinde belirlediğimiz oranlarda bütün birimlere ve mağazalara dağıtabilir hale geldik. Bu sayede karlılığımızı daha gerçekçi bir şekilde görmüş oluyoruz. Nebim V3'ün Maliyet Merkezi Dağıtım Hiyerarşisi Özelliğini kullanarak merkez ofis, üretim ve mağazalar için maliyet merkezleri tanımladık. Tüm masraf kalemleri oluşturulan maliyet merkezi hiyerarşisindeki ilgili seviyelere tanımlandı ve detaylı analizler yapabilir hale geldik.

Direkt maliyetleri ilgili maliyet merkezinin kendisine tanımlayabildiğimiz gibi ve dolaylı maliyetleri, merkez departmanlara ve ardından satış noktalarına paylaştırabiliyoruz. Bu sayede maliyet merkezlerinin maliyet ve karlılık raporlarını daha gerçekçi bir şekilde raporlayabiliyoruz.

Finansal borç ve alacaklarınızı Nebim V3 ile hangi seviyede takip edebiliyorsunuz? Bakiye riski yönetimiyle ilgili neler yapıyorsunuz?

Nebim V3 programında bulunan Otomatik Borç-Alacak Kapama uygulaması sayesinde yapılan ödemeler ve tahsilatlar cari hesaplar ile doğru ve hızlı bir şekilde eşleştirebiliyoruz. Ayrıca bizim için özel olarak geliştirilen Yaşlandırma Raporu ile sonuçları takip edebiliyoruz.

Nebim V3'ü, Nebim V3'e geçmeden önce kullandığınız yazılım ile karşılaştırdığınızda, Nebim V3'ün size en çok fayda sağlayan birkaç özelliğini bizimle paylaşır mısınız?

Nebim V3'ün bizlere sağladığı pek çok fayda var. Nebim V3 öncesi olarak değerlendirdiğimizde; öncelikle önceki sorularda da bahsettiğimiz üzere kampanyalardaki esneklikten söz edebiliriz. Bu uygulama ve esneklik sayesinde eskiden yapamadığımız toptan, perakende ve personel için ayrı kampanyalar tanımlayabiliyoruz. Nebim V3 ile gelen yeniliklerden biri de; Bankadan Gelen Pos Gelirleri Verilerini Al uygulaması sayesinde verileri excel veya metin dosyası olarak Nebim V3 programına sorunsuzca aktarabilmemiz oldu.

Bir başka fayda sağladığımız uygulama da Raporlama Yöntemleri. Raporlarda; tanımlanan yetkili kullanıcılar ile dizaynda değişiklikler yapılabiliyor. Bu sayede önceden yaşadığımız veri kirliliğini yaşamıyoruz ve sadece istenilen bilgilerin raporlanmasını sağlayabiliyoruz.

Bunların yanı sıra; Pivot raporlama yöntemi ile istediğimiz kırılımlarda "sürükle bırak" yöntemi ile istediğimiz bilgileri detaylandırabiliyor ve özet halinde alabiliyoruz. Kullanıcılara özel raporlarda geliştirebiliyoruz.

Bir başka fayda sağladığımız uygulamada Nebim V3 CPM uygulamasıdır. Uygulama sayesinde veri ambarından raporlama yöntemiyle farklı anahtar performans göstergelerini kullanarak karar almaya yardımcı raporlar oluşturabiliyoruz.

Aynı zamanda Nebim İş Zekası Uygulaması ile mağazalar koordinatörü, ürün yöneticisi, mağaza müdürü gibi farklı kullanıcı rolleri bazında tasarlanan hazır Dashboard'ların firmamıza uyarlayabiliyoruz. Ve bu dashboardlar sayesinde belirlenen hedefe ve bir önceki yılın gerçekleşen verilerini karşılaştırarak zamanında önlem alabiliyoruz. Bunlara ek olarak Nebim V3 Mobil Ciro uygulaması da benim ve mağaza koordinatörlerimizin sıklıkla kullandığı ve verim aldığımız uygulamalardandır.

Önümüzdeki dönemler için Nebim ile ilgili beklenti ve hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

Önümüzdeki dönemler için Nebim ile ilgili planlarımız arasında bütçe yönetimi, planlama ve İş zekası uygulamaları ile değer tespit ölçümlemesi yapmak var.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.