14.09.2020
2014 yılından buyana faaliyet gösteren, hazır giyim
sektörünün önemli markalarından olan İlvi Nebim V3 ile yeni projeler geliştirmeye
devam ediyor. İlvi Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Müdürü Ener Orak Nebim
V3 İş Zekâsı projesi hakkında görüşlerini paylaştı.
İlvi Ayakkabıyı kısaca tanıtır mısınız?
"İlvi Ayakkabı henüz 6 yaşını doldurmuş fakat sektörde
koleksiyonları ile, uygulamaları ile, yöntemleri ile takip edilen bir firma.
Dört mağazası, toptan ve online satış kanalları ile tüm dünyadaki müşterilerine
hizmet veriyor."
Nebim V3 İş Zekâsı projesinin uyarlama sürecinden biraz bahseder misiniz? Ne gibi zorluklarla karşılaştınız ve bu zorlukları nasıl aştınız?
"Bizim verimiz aslında düzenli bir veriydi. Datamız, ürün
özellikleri, hiyerarşi yapısı, maliyet merkezi gibi kurgularımız öncesinde
hazırlanmıştı. Dolayısı ile hazır Dashboard’lara uyum sağlarken çok fazla vakit
harcamadık. Sunuculardan kaynaklı performans artırma ihtiyacı gerekti ve artış
yapmamız yarar sağladı diyebilirim. Çok fazla bir zorlukla karşılaşmadık. Projeyi
hızlı bir şekilde canlıya aldık."
İlvi Ayakkabı Nebim V3 İş Zekâsı Uygulaması ile ne gibi
faydalar sağladı?
"İlvi Ayakkabı olarak biz ham verinin önemini biliyoruz. Tüm
departmanlarımızda veri girişini teşvik ediyoruz. Verinin işlenmesinin bizi
doğru sonuçlara götüreceğini inanıyoruz. Bu noktada İş Zekâsı ile doğru
analizler gerçekleştirebiliyoruz. Nebim V3 İş Zekâsı bize hazır Dashboard’lar
ile yıllardır birikmiş know-howları hızlı bir şekilde süreçlerimize uyarlamamızı
olanak sağladı. Bu noktada uzun vakitler alan raporlarımızı çok hızlı bir
şekilde kişinin kendi raporlarını ve filtrelerini oluşturabileceği, cep
telefonu, mobil, tabletler, bilgisayarlar yani internete bağlanan tüm cihazlar
üzerinden ulaşabilecek şekilde alabilir ve kullanabilir hale geldik. Raporlama
ihtiyaçlarımızın neredeyse tümünü Nebim V3 İş Zekâsı uygulaması ile
karşılıyoruz. Ciddi de bir hızlanma ve aynı oranda raporlamalara harcadığımız
zamandan ciddi bir tasarruf sağlıyoruz. Hazır Dashboard’lar sayesinde canlı
raporlarımızı, perakende satış raporlarımızı, satın alma raporlarımızı anlık
olarak alabiliyoruz. Örneğin; iade sebeplerini analiz edebiliyoruz. İade sebeplerini, iadeyi alan satış
danışmanlarını, ürünü üreten üreticiyi ve mağazanın bulunduğu lokasyon detayını
kolaylıkla görebiliyor ve değerlendirebiliyoruz. Doğru tedarikçi ile
çalıştığımızı anlayabiliyoruz. Ya da ürün grubunun tamamı ile alakalı bir yorum
yapabiliyoruz. Sadece bir rapordan bahsediyorum. Canlı satış raporlarını anlık olarak
görebiliyoruz. Yine istenilen her an internete bağlanan cihazlar aracılığı ile
istenilen filtreler oluşturulduğu takdirde raporlara erişim her noktadan, her
cihazdan ve platformdan sağlanabiliyor. Neredeyse raporlama organizasyonumuzun
tamamı Nebim V3 İş Zekâsı üzerinden istediğimiz cihazdan ve istediğimiz yerden
platform bağımsız olarak sağlanabiliyor."
Bu raporları hangi departmanlar alıyor ve ne gibi
faydalar sağlanıyor?
"Muhasebe birimlerimizde, ürün yönetiminde ve mağazalarımızda
kullanıyoruz. Mağazalarımızda mağaza müdürlerinin kullanımına sunduk mağaza
müdürleri kendi personellerinin hedeflerini, satışlarını, iadelerini, mağazalarının
dönüşüm oranlarını yani satışa dönen ziyaretçileri bu vesile ile takip
edebiliyorlar ve bu sayede ciddi verim sağlıyoruz. Aynı zamanda mağaza
sorumlularının, mağaza müdürlerinin sürekli bundan haberdar olmasını sağlamamız
gerekmiyor. Bununla alakalı da onlara aslında sorumluluk yüklemiş oluyoruz.
Çünkü biz bunu yönetim raporlarında zaten takip ediyorken, onların da
kullanımına sunarak bu noktada ciddi bir verim artışı sağlamış olduk."
Yönetime sunduğunuz ne tip raporlar var onları da
paylaşabilir misiniz?
"Yöneticilerimiz, kendi platformlarından, cep telefonlarından, tabletlerinden tüm raporlara internetin olduğu her yerden erişim sağlayabiliyorlar. Ürün bazında, tedarikçi bazında satışları inceliyorlar. Geçen seneler ile karşılaştırıyorlar ve karlılık analizi yapıyorlar. Hızlı ve anlaşılır sonuçlar elde edebiliyoruz."