ERP ile Tam Kontrol, BT Haber Perakende Dosyası

Nebim Sponsorluğunda Hazırlanan BT Haber Perakende ve Teknoloji Eki

2010 yılı rakamlarına göre Türkiye'de perakende sektörü hızla büyüyerek 280 milyar liranın üzerine çıktı. BThaber Gazetesi de hızla büyüyen perakende sektörüne özel bir ek hazırladı.

BT Haber tarafından Nebim sponsorluğunda hazırlanan "Perakende ve Teknoloji" ekinde sektöre özel geliştirilen teknolojilere ve yeni nesil kavramlara yer verildi.


Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu:
ERP ile Tam Kontrol

Türkiye'deki perakende sektörünün gelişmesine paralel olarak mağaza sayıları hem Türkiye'de hem de yurt dışında artıyor. Birleşmiş Markalar Derneği; Türk perakendecilerinin yurt dışındaki mağazalarının sayılarının 2023'te yirmi bini bulacağını öngörüyor. Gelişmekte olduğunu gördüğümüz bir trend; perakendeci firmaların, yurt dışında açtıkları kendi mağazalarının ve birlikte çalıştıkları yurt dışı firmalarına bağlı mağazaların satış ve stok yönetimlerinin, Türkiye'deki mağazaların satış ve stok yönetimleri ile aynı şekilde, entegre ve online olarak yönetmeleri. Yurt dışı mağazaların merkezden ve entegre bir şekilde yönetilmeleri, merkezde ürünü ve satışları yöneten ve izleyen ekibin operasyonları daha verimli yönetebilmesini sağlıyor. Bugün Nebim'in ERP'sini kullanan perakendeciler; Rusya, Ukrayna, Azerbaycan, Almanya ve Çin örnek olmak üzere faaliyet gösterdikleri tüm ülkelerde mağazalarını sanki Türkiye'deymiş gibi yönetebiliyorlar.

Ürünün Yönetiminde Farklı Öncelikler

Perakende sektörüne özel olarak gözlemlediğimiz bir başka trend ise ürünün nasıl yönetildiği ile ilgili. Ürünün satın alımı, fiyatlandırması, mağazalara gönderilmesi gibi işlemler ile ilgili operasyonel kararlar alınırken, eskiden ürünün geçmiş haftalardaki ve geçmiş sezonlardaki performansına bakılıyordu. Oysa bugün, gelecek sezon ile ilgili Merchandise planlarının ve bütçelerin ERP ile entegre bir şekilde yapıldığını görüyoruz. Nebim'in sunduğu ERP'nin Merchandise planlama ve ürün tahsisat/tamamlama/transfer çözümleri de bunu destekliyor.

Perakendeye özgü olarak eklemek istediğim bir başka sektörel özellik ise müşteri sadakat ve müşteri ilişkileri yönetimini destekleyen indirim kampanyaları. Türkiye'de perakende firmalarının merkezden yönettikleri ve yürürlüğe aldıkları indirim kampanyaları hem çok yaratıcı olabiliyor, hem de kampanyaya girme kararı çok hızlı uygulanıyor. Bu da ERP'nin Nebim'in sunduğu gibi sektörel, son derece parametrik ve esnek olmasını gerektiriyor.

Kaynak: BT Haber Perakende ve Lojistik Dosyası Temmuz 2013

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.