Yargıcı


Oğul Sipahioğlu

Yargıcı | Genel Müdür

70 adet mağazası, giyimden aksesuara, kozmetikten dekorasyona uzanan zengin ürün yelpazesi ile hizmet veren, yarım asra yaklaşan deneyimiyle modern ve şehirli kişilerin vazgeçilmez tercihlerinden biri olan Yargıcı, iş süreçlerini Nebim V3 ile yönetmeye devam ediyor. Nebim’i işlerinin omurgası olarak nitelendiren Yargıcı Genel Müdürü Oğul Sipahioğlu Nebim V3 İş Zekası ile ilgili görüşlerini paylaştı.

Yargıcı 1978 yılında kurulmuş 47 yıllık bir şirket. Biz kendimizi bir moda markası olarak tanımlıyoruz ama konfeksiyon, ayakkabı, çanta kategorilerinin yanında aksesuar ve mobilya ürünlerinin de satışını gerçekleştiriyoruz. Kendimizi perakendeci olarak tanımlamayı seviyoruz çünkü yıllık gelirimizin çok büyük kısmı kendi mağazalarımızdan geliyor. Emir Yargıcı ama 2025 yılının başında Tims Group Yargıcı’nın tüm hisselerini satın alana kadar son 12 yıldır bir fon şirketiydik. Şirketin 70 adet mağazası var. Bunların 40 tanesi kendilerinin, geri kalanı da bayilerinin. 5 tanesi yurt dışında, diğerlerinin de tamamı Türkiye’de olan bir mağazacılık yapısı var. 

Kendini mağazacı ve perakendeci olarak tanımlayan bir şirket olduğumuz için hayatımızın büyük bir kısmı sahada geçiyor. Dolayısıyla veriye hızlı ve kolay ulaşmak hayatımızın çok önemli bir parçası haline gelmiş vaziyette. Mağaza ziyaretleri sırasında şu mağazanın cirosu neydi, farklı kategorilerdeki satışları neydi, geçen seneki nasıldı, bir çırpıda o veriye ulaşabilmek bizim sahadaki işi yönetmemiz, daha doğrusu anlamlandırıp eğer bir problemimiz varsa o problemi tespit etmemiz veya işlerimiz iyi gidiyorsa neresi iyi gidiyor, neden iyiye gidiyora baktığımız hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Çünkü öncesinde veriye ulaşmak kadar veriyi anlamlı bir rapora dönüştürmek de bir problemdi. Bunun görselleşerek daha anlamlı hale gelmesi konuydu. Saha ekiplerini bilenler bilir onlar çok fazla rakamla uğraşmayı sevmezler, excel tablolarının içinde boğulurlar ve hızlıca istediklerine ulaşmayı severler. Nebim İş Zekâsı da tam olarak bize bunu sağladı. 

"İşimizin omurgası Nebim V3 üzerinden gerçek zamanlı dataya ulaşmak, datayı rapor haline getirmekle uğraşmayıp o datanın bize ifade ettiği şeyleri aksiyona dökebilmek bizim için çok kıymetli oldu"

Nebim V3 İş Zekası gerçek zamanlı dataya ulaşmak, datayı rapor haline getirmekle uğraşmayıp o datanın bize ifade ettiği şeyleri aksiyona dökebilmek anlamında çok kullandığımız, elimiz ayağımız haline geldi. Bir de daha öncesinde başka firmalarla benzer deneyimleri yaşadıktan sonra işimizin omurgası Nebim’in üzerinden bu işi halledebilmek de hem kolaylık anlamında hem de farklı ihtiyaçlarımızı hızlıca İş Zekâsı formülü üzerinden hayata geçirebilme kolaylığı yarattığı açısından da çok kıymetli oldu. Saha ekiplerimiz, kalite kontrol tarafından satış yöneticilerimize, kategori ekiplerine kadar farklı farklı rapor formatları ile kendi istedikleri hazır formatları oluşturdular, ihtiyaçlarına göre de bunları kolayca değiştirip revize etme imkanları da oldu. Bütün datamız zaten Nebim’in üzerinde, şirketin omurgası diyoruz. Orada olan her şeyi elimizin altındaki görsellerle de destekli bir şekilde kullanabilmek iş süreçlerimizi çok kolaylaştırdı, ondan önce ne yapıyormuşuz gerçekten bilmiyorum.

Burada ana konu Nebim’in neyi yayıp neyi yapamadığından veya İş Zekâsı toolunun sunduğu imkanlardan ziyade biz neyi istiyoruz, neye ihtiyacımız var, hangi formatta istiyoruzu belirlemekti, aslında kendi içimizde yaptığımız şeyler hazırlık aşamasıydı. Çünkü böyle bir proje var, imkân var denildiğinde her departmandan sonsuz talepler ve ihtiyaçlar akmaya başladı. Onları önceliklendirmek, fazlandırmak ve en ihtiyaç duyulan şeyi en ihtiyaç duyulan hali ile Nebim’e aktarabilmek bir konuydu. O hazırlık aşaması aslında lansmanı kolaylaştıran veya zorlaştırma potansiyeli olan çünkü neticede ihtiyaçlar ve talepler sonsuz ama zaman sınırlı, o tarafta uzun bir zaman harcadık. Hangi rakamsal ihtiyaçlarımız Nebim İş Zekâsına hangi formatta aktaralım konusu hazırlık aşaması bizim için öncelikliydi. Daha iyi bir hazırlık aşaması, daha somutlaştırılmış, detayına kadar düşünülmüş talepleri firmaya iletmekti. Ondan sonrası zaten kolay gitti.

Ben Yargıcı’nın eski satış direktörüyüm, o yüzden yıllardır da sahada o anlık ciro, anlık cironun alt kırılımları, kategori kırılımı, mağaza kırılımı ve perakende metriklerine hızlıca ulaşmak, birini aramadan, birinden rapor istemeden, e-maillerin arasında en son gönderilmiş raporun içinde istediğim datayı ararken kaybolmadan, ayak üstü yöneticimle sohbet ederken bile, bir kahve içerken konuyu rakama ve somut veriye dayandırabilmekle ilgili önemli ihtiyaçlar olur. Veriyi konuşmazsanız, rakamı, metriği konuşmazsanız bugün müşteri gelmedi, yağmur yağdı, AVM bugün çok boş ötesine geçmiyor konuşmalarınız. Konuşmaları aksiyona dökebilecek bir plana oturtturabilmek için önce veride ortaklaşmanız gerekiyor. Bunun için de veriye istediğiniz anda, gerçek zamanlı olarak, kolay ulaşmanız gerekiyor. 

"Nebim V3 İş Zekası ile hem ihtiyaç duyduğum veriye ulaşabiliyorum hem de uygulamanın dinamik yapısı ile farklı görsellere sadece tıklayarak o görsel detayında işi daha da alt katmanlara kadar inceleyebiliyorum"

Benim gün içinde işte olayım, dışarıda olayım, ziyarette olayım, evde olayım farketmez, kapanış cirosunu tahmin etmekten tutun hangi mağazanın o gün nasıl performans gösterdiğini, hangi metriklerde eksik kaldığını, satış ekibine telefonla ulaşıp bir şeyleri sıkılaştırmam gerekip gerekmediğine varıncaya kadar görmek için gerçekten Instagram’dan sonra en çok girdiğim uygulama Nebim V3 İş Zekâsı uygulaması. Hem tek bir sayfada bütün ihtiyaç duyduğum veriye ulaşabiliyorum hem de onun dinamik yapısı ile farklı görsellere sadece tıklayarak o görsel detayında işi daha da alt katmanlara kadar inceleyebiliyorum. Kendi adıma mağazacılık tarafında satış takip ve metriklerle ilgili konularda kullanıyorum. Daha önce planlanmamış bir toplantıya beş ya da on dakikada hazırlanmama yarıyor. O anlamda da işte Instagram’dan sonra en çok girdiğim uygulama haline geldi.  

Biz kullandıkça, yapabildiklerini anladıkça, taleplerimizle daha fazla veriye ve daha kolay veriye ulaşma konusunda da planlarımız projelerimiz var. Her departman diğer departmanın kullandığını görünce ben de bundan istiyorum dedikçe hem biz de heyecanlanıyoruz hem de birçok vakit alan, elimizi oyalayan işimizi daha kolayca halledebilir hale geleceğiz. O yüzden de biz mutlu bir kullanıcıyız. 

Demo Talebi

Nebim V3 hakkında daha fazla bilgi almak ve Nebim V3 demolarını izlemek üzere ziyaret edilmek için demo talebinde bulunun.