Proje Başarı Hikayeleri
English Home: Nebim V3'ün her coğrafyada yerel mevzuata uyum sağlaması ile doğru dataya hızla ulaştırması verimliliğimizi üst seviyeye taşıyor
Ev tekstilinden dekorasyona, mutfak ürünlerinden küçük ev aletlerine kadar geniş ürün yelpazesi ile yaşamın her anına şıklık ve konfor katan çözümler mottosu ile yola çıkan English Home yurt içinde 310, yurt dışında 132 mağazası ile hizmet veriyor. Yurt dışı mağazalarının franchise olan 47 mağazasında English Home’da iş süreçlerini Nebim V3 ile yönetmeye başladı. English Home Yurt Dışı Franchise Direktörü Altan Bayrak Nebim V3 geçişi ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızı kısaca tanıtabilir misiniz?
English Home markası 2009 yılında üç mağazası ile Turgut Aydın Holding bünyesine katıldı. Kısa süre içerisinde ev tekstil sektöründe lider konuma yükselme konusunda kendisine bir hedef koydu ve bunu da gerçekleştirdi. Turgut Aydın Holding’i biliyorsunuzdur, bizim büyük kollarımızdan bir tanesi A101 süpermarketleri ve Memorial Sağlık Kurumu. Bunlara ek olarak da ev yaşam grubunda English Home ile beraber ciddi bir öncelik vererek yurt içinde 310 mağazaya ulaştık. Rakam her gün değişiyor. Her gün bir yerlerde bir mağaza açıyor arkadaşlar sağ olsunlar. Yurt dışında da toplamda 132 mağazaya ulaştık. Bunların yaklaşık 47 tanesi franchise. Franchise işinde bizim için zor olan kısmı şu, genelde franchise yapılan ülkeler hem lojistik hem de organize perakende adına zor ülkeler yine de bu ülkelerde faaliyet gösteriyoruz. Biz ekip olarak bir buçuk yıl önce English Home’a katıldık ve English Home’un hem uluslararası franchise aklı değiştiğinde hem de biz kendi koyduğumuz hedefler doğrultusunda şu anda yalnızca Kuzey Amerika Kıtası’nda bir de Avusturalya’da yokuz. Onların dışında her coğrafyada varız.
Nebim V3 ERP’yi tercih etme nedeniniz nedir?
Bir yandan hem kendimi hem de sektörü eleştireyim. İhtiyaçtan hasıl oldu diyelim. Ben daha önceki firmamda ne yapabiliriz diye araştırırken bizim ERP’ye ihtiyacımız olduğunu gördüm çünkü hem sektör hem dünya değişiyor. Data ve bilgiye ulaşmak gerekiyor artı buna ulaşmak da yetmiyor, hızlı ulaşmak ve doğru ulaşmak gerekiyor. Bununla ilgili bir araştırma yaparken ihtiyaçlarımız doğrultusunda Nebim V3’ü duyduk. Sizlerle de bir araya geldik, çok ciddi bir iş birliği yaptık, biz çok memnunduk. Tabi bu memnuniyet ile buraya geldiğimizde burada da büyüme ile beraber kolay çalışabileceğimiz, bizim isteklerimize, işin ihtiyaçlarına karşılık verdiği için, en temelde de doğru bilgi ve hızlı bilgi alabildiğimiz için Nebim V3 iş süreçlerimize fayda sağlıyor. Benim şahsi olarak en büyük tercihim şu, Nebim V3’ün her coğrafyada iş yapabiliyor olması. Bu benim için çok önemli çünkü ben şunu hatırlıyorum, kulaklarını çınlatmış olayım geçmiş şirketimde ben Afrika’ya gideceğim dediğimde patron bana Afrika derken Kuzey Afrika’dan mi bahsediyorsun yok Sahra Afrika’sı demiştim. Sahra Afrika’sında mağazalar açmıştık şimdi burada da açtık. Yine küçük bir bilgi vereyim: Biz Azerbaycan’da Nebim’e daha tam geçirememişken doğru bilgi alamazken, Gabon’dan doğru bilgi alıyoruz ve o mağaza Black Friday’de cuma günü bizim şirket rekorunu kırdı. Biz bu datanın doğru olduğunu gördük ve bunun lansmanını yapıp övünçle paylaşabildik şirkete. Bu hem bizim hem sizin başarınız. Evet sattık ama bunu bir de monite etme kısmı var, monite edip gösterebildik. Ben şimdi bu coğrafyada iş yapabiliyorsam, dünyanın her yerinde, yakın coğrafyalarda sizinle daha rahatlıkla çalışabileceğimi söyleyebiliyorum. Bir sıkıntım olduğunda Nebim ile buraya gireriz ve çözeriz diyorum. Mesela sabah bir görüşme ve anlaşma yaptım, bu anlaşmayı yaparken size bunu yapabilir miyim diye sormadım çünkü dedim ki Tançel bey ve Nebim ekibi bunu bir şekilde yapar.
Nebim V3 ile hangi iş süreçlerinizde daha verimli bir işleyiş sağladınız?
İki tane memnuniyet var diyeyim. Birincisi benim tarafım, ikincisi partner tarafı. Siz de yaşadınız, bize de bunu geri bildirim olarak veriyorlar. Doğal olarak orada ticaret yapan insanlar bir program kullanıyorlar ama sizin programınızı gördüklerinde ya da kullandıklarında kendi diğer şirketlerinde, diğer işlerinde de bunu daha geniş perspektifte kullanıyorlar, bu güzel. Bir ikincisi benim için önemli olan şu, ben bir dönem ürün planlama da yaptım. Bütün ekip arkadaşlarıma söylüyorum, biz insana yönelik bir iş yapıyoruz, biraz da duygusal bir iş. Sonuçta bir karar vermek için dataya ihtiyacımız var. Bu datanın da doğru olması gerekiyor. Benim hep söylediğim bir cümle vardır arkadaşlar söylerler, iki kere iki dünyanın her yerinde dört, değişmez. Bizim o iki kere ikiye göre karar almamız gerekiyor. Mağazayı çok beğenmişiz, AVM’yi çok beğenmişiz, iyi satış yapmışız, iyi kar elde etmişiz veya tam tersi. Bunları görmemiz lazım ki, buna göre pozitif ya da negatif kararlar alabilelim. Benim için en büyük kriter data doğruluğu ve hızı.
Nebim ile olan iş birliğimiz ile ilgili gelecek planlarınızdan bahseder misiniz?
Biz ilk başladığımızda English Home için 2028 vizyonu diye bir şey ortaya koyduk ve önce hedef kıtalar ve daha sonra da hedef pazarlar, ülkeler belirledik. Tabi malumunuz pandemiden sonra dünya konjonktürü çok hızlı değişiyor. Ne olacağı hiç belli olmuyorken önümüze yeni fırsatlar ya da yeni engeller çıkabiliyor. Tabi en büyük engellerden bir tanesi Türkiye’deki bütün ihracatçı firmalar için şu anda dolar kuru. Herkes işin olumsuz tarafından bakıyor ama ben farklı bir perspektiften bakıyorum, aslında bunlar bir fırsat. Tabiri caiz ise antrenman yapmak, ana maça hazırlanmak, hataları ve eksikleri tamir etmek için bir dönem. Biz bu dönemde iyi hazırlanırsak eninde sonunda bu dünya ticareti eskisinden daha iyi olacak, buna hazır olmamız gerekiyor. 2024’ü böyle geçirdik, 2025’in de bir kısmının böyle geçeceğini, ikinci altı aylık bölümde daha iyi olacağını düşünüyorum. Bu noktada da çalışmalarımız var, yeni ülkelerde, özellikle Arap coğrafyasında bir Suudi Arabistan operasyonumuz var. Buna ek olarak farklı bir projemiz, şirket olarak aldığımız stratejik bir karar var. Bu da hem Orta Asya’da hem de Balkanlarda önümüzü açacak, mevcut mağazalarımıza ek mağazalar açarak açıkçası biraz da uluslararası ticaret modelimizi değiştireceğiz. Kendimize bu süreç için franchise veren Avrupalı ve sadece franchise ile büyüyen markalardan rol modeller alıyoruz. Nike’ı alıyoruz, Nike nasıl bütün dünyada hem kendi mağazasını açıyor hem franchise açıyor hem de toptan veriyor ve markaya zarar vermeden markayı büyüterek devam ediyor, bunları kendimize modelliyoruz. Latin Amerika var, Afrika devam edecek, çok yakında Combo gelecek. Mısır var arkasından Tunus ile beraber bu yıl içerisinde Kuzey Afrika’yı tamamen kapatmayı planlıyoruz. Suudi Arabistan dediğim gibi gelecek, bir de Latin Amerika’da bir iki görüşmemiz var. Orası henüz oturmadı ama orası oturduğunda bölge bambaşka bir pazar. Benim bu işte bir idealim vardı, bir önceki firmada aşağı yukarı gerçekleştirmiştik, üzerine güneş batmayan bir retail operasyonu kurmak, inşallah gerçekleştireceğiz ve yapabilirsek iş süreçlerimize çok önemli katkısı olacak. 2025 ile beraber artık bu vizyon için çalışmalarımıza hız vereceğiz.

Demo Talebi
Nebim V3 hakkında daha fazla bilgi almak ve Nebim V3 demolarını izlemek üzere ziyaret edilmek için demo talebinde bulunun.