Proje Başarı Hikayeleri
Evkur: Nebim V3 POS - PAX A80 EFT-POS Entegrasyonunun hız, güvenilirlik, merkezi kontrol ve esnek ödeme imkanları sayesinde hem operasyonel verimliliğimizi artırdık hem de müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkardık
82 mağaza ve 3.500 çalışanı ile Türkiye’nin en büyük mağazalar zincirleri arasında yer alan, 68.000’in üzerinde çeşitli ürün gamını müşterilerine sunan Evkur iş süreçlerini Nebim V3 ile yönetmeye devam ediyor. Evkur Sistem Altyapı Operasyon Müdürü Yalçın Aydın Nebim V3 POS PAX A80 EFT POS Entegrasyonu ile ilgili görüşlerini paylaştılar.
Firmanızı kısaca tanıtabilir misiniz?
Evkur olarak firmamızın temelleri 1972 yılında Murat Halı Mağazaları adıyla atıldı. 1972 yılından itibaren belirli bir dönem halı sattıktan sonra sektördeki yeni ilerlemeyi görüp ürün gamını genişleterek 1994 yılında resmi olarak EVKUR markası ile Evkur Alışveriş Merkezleri olarak yoluna devam etti. Tek mağazayla başladığımız bu yolculukta, bugün Türkiye genelinde toplam 82 mağaza ve 42 ilde müşterilerimize hizmet vermekteyiz.
1987 yılında sadece halı satışı yapan firmamız ile bugün müşterilerine en çok güven duyulan uluslararası ve yerli markaları; cep telefonu, bilgisayar, elektronik, beyaz eşya, elektrikli ev aletleri, ısıtma-soğutma, spor aletleri, çelik, zücaciye, porselen, ev tekstili, halı, mobilya, kozmetik ve iç giyim ana gruplarından oluşan 68.000’in üzerinde çeşitli ürün gamını sunuyoruz.
Çok katlı mağazalarımız müşterilerimizin alışveriş esnasındaki tüm konfor ve memnuniyeti düşünülerek tasarlanmıştır. Müşterilerimize hem nakit hem de kredi kartıyla ödeme imkânı sağlıyoruz. Ayrıca grup şirketimiz Evkur Finansman A.Ş. sayesinde 36 aya varan taksitli alışveriş imkânı da sunmaktayız.
Evkur olarak, 82 mağazamız, 240 bin metrekare kapalı alanımız ve 3.500 çalışanımızla, Türkiye’nin en büyük mağazalar zincirlerinden biriyiz. Amacımız, geçmişten aldığımız birikimlerimiz, müşteri memnuniyetimiz ve sağlam finansal yapımızla EVKUR A.Ş. olarak Türkiye’nin dört bir yanında faaliyete geçireceğimiz yeni mağazalarımızla büyümemizi sürdürmek.
Nebim V3 POS PAX A80 EFT POS Entegrasyonu projesi ile süreci nasıl yönetiyorsunuz? İşleyişten bahsedebilir misiniz?
Nebim V3 POS & PAX A80 EFT POS entegrasyon projesinde temel amacımız, mağazalarımızdaki ödeme süreçlerini daha hızlı, güvenilir ve hatasız hale getirmekti.
Önceden kasa ve ödeme cihazları ayrı çalışıyordu, bu da hem çalışan hem de müşteri tarafında zaman kaybına yol açabiliyordu. Entegrasyon sayesinde Nebim V3 POS ekranında yapılan işlem doğrudan EFT POS cihazına aktarılıyor. Bu da manuel giriş hatalarını ortadan kaldırdı, işlemleri hızlandırdı ve müşteri memnuniyetini artırdı.
Süreci şu şekilde yönettik. Önce belirlediğimiz pilot mağazalarda devreye alarak test ettik. Çalışanlarımız için eğitimler düzenledik. Yoğun saatlerde kuyrukların azaldığını ve kasa verimliliğinin arttığını gözlemledik. Özellikle kredi kartlı alışverişlerde. Ek imkanlar olarak ise şunları kazandık. Tüm ödeme işlemlerinin merkezi olarak raporlayabiliyoruz. Gün sonu mutabakatlarının çok daha hızlı ve hatasız yapabiliyoruz.
Kampanya, taksit ve farklı ödeme planlarının POS üzerinden doğrudan yönetilebilmesi de bir avantaj bizim için. Entegrasyon sayesinde finansman sistemimizle uyumlu çalışarak müşteriye daha hızlı bir şekilde cevap verebiliyoruz. Hem kart ve ödeme tarafında hataları kaldırıyoruz hem de hızlı bir şekilde yönetiyoruz. Kısacası entegrasyon bize sadece hız değil, aynı zamanda yönetilebilirlik, güvenlik ve yeni finansal esneklik imkanları kazandırdı.
Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
Projeyi fiili kullanıma alırken en önemli deneyimimiz, planlama aşamasında öngörülenlerle sahadaki gerçek ihtiyaçların farklı olabileceğini görmemiz oldu. Bu nedenle öngörülerimiz olarak, uygulama öncesi mutlaka küçük çaplı pilot çalışmalar yapılmalı. Çalışanların ve kullanıcıların geri bildirimleri sürece dahil edilmeli. Teknik altyapı kadar, eğitim ve iletişim boyutu da ihmal edilmemeli. Teknik olarak cihazı kurmak aslında orada birtakım şeyleri tamamlıyor ancak iletişim ve eğitim tarafı zayıf kalırsa süreci biraz daha geriletiyor.
Bu geçişteki en önemli noktamız ise, ortaya çıkan hatalar ve geri dönüşler, süreci geliştirmek için değerli birer fırsat olarak görülmeli. Bizim tecrübemiz ve saha operasyonlarındaki geri bildirimimiz gösteriyor ki, sadece teknik olarak hazır olmak yetmiyor; kullanıcı adaptasyonu, kullanıcı eğitimi, sahada bu cihazı kullanacak kişilerin de cihazı anlamaları, bilmeleri gerekiyor. Bu konuda eğitim tarafını da güçlendirmemiz gerektiğini anladık.
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
Bu uygulamanın bize sağladığı en önemli faydaları birkaç boyutta anlatabilirim. Birincisi hız ve verimlilik. En büyük kazanımımız, alışveriş sırasındaki ödeme sürecinin çok daha hızlı hale getirdik. Eskiden kasiyer tutarı POS’a giriyordu. Kartı alıyordu müşteriye kart üzerinden tekrar işlem yapılıyordu. Şimdi otomatik olduğu için Nebim POS üzerinden PAX A80 cihazla eşleşiyor, işlem süresini kısaltarak sadece müşteri şifresini girerek alışverişi bitiyoruz.
İkincisi hatasız işlem ve güvenilirlik oldu. Manuel giriş olduğu için malum kasiyerler hata yapabiliyor. Tutarı yanlış yazabiliyor, çekim hatalı olabiliyor, taksiti hatalı yazabiliyor. Bunları neredeyse sıfıra indirdik. Bütün riskleri ortadan kaldırdık. Bu da hem müşteri memnuniyetini artırdı hem de gün sonu mutabakatlarını çok daha güvenli ve hızlı yapmamızı sağladı.
Merkezi kontrol ve raporlama var ve cihaz takibi bizim yönetimimizde ve POS ile entegre olduğu için artık merkezi olarak anlık takip edebiliyoruz. Bu da hem finans hem de operasyon ekiplerimiz için çok büyük kolaylık sağlıyor. Günlük, haftalık ya da aylık bazda alınan raporlarla satış ve ödeme süreçlerini çok daha şeffaf bir şekilde yönetiyoruz.
Esneklik ve ek imkanlar geliyor tabi ki. Entegrasyon sayesinde kampanyaları, taksit seçeneklerini ve farklı ödeme planlarını doğrudan POS üzerinden yönetebiliyoruz. Böylece müşterilerimize çok daha esnek ödeme imkanları sağlıyor.
Müşteri memnuniyeti ve çalışan verimliliği ile tüm bu faydalar bir araya geldiğinde, müşterilerimiz daha kısa sürede, hatasız ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşıyor. Çalışanlarımız da teknik işlemlere vakit harcamak yerine, müşteriye odaklanabiliyor.
Kısacası; hız, güvenilirlik, merkezi kontrol ve esnek ödeme imkanları sayesinde hem operasyonel verimliliğimizi artırdığımızı hem de müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkardığımızı söyleyebiliriz.
Demo Talebi
Nebim V3 hakkında daha fazla bilgi almak ve Nebim V3 demolarını izlemek üzere ziyaret edilmek için demo talebinde bulunun.