Serkan Çanta: Nebim V3 ile B2B ve B2C Süreçlerimizi Daha Efektif Bir Şekilde Yönetmeye Başladık

Kadın çantası ve cüzdanı üzerine hem üretim hem de ithalat yaparak hizmet veren Serkan Çanta tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor ve yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. Serkan Çanta e-Ticaret Yöneticisi Osman Taruz Nebim V3 ERP genel işleyişinin yanı sıra B2B ve B2C entegrasyonları hakkında görüşlerini paylaştı.

Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

“Uzun zamandır kadın çantası sektöründe, kadın çantası ve cüzdanı üzerine hem üretim hem de ithalat yaparak hizmet veren bir firmayız. Hem kendi bünyemizdeki markaların hem de uluslararası markalara ait ürünlerin ülkemizdeki birçok zincir mağaza ve bayiler üzerinden satışını gerçekleştiriyoruz. Ayrıca e-Ticaret üzerinden de son kullanıcılara satış yapmaktayız.”

Nebim V3 B2B ve B2C uygulamaları ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?

“B2C kısmında süreç bizde sipariş aşamasından başlıyor. Siparişten son kullanıcıya kadar olan süreci tamamen Nebim V3 ile çözüyoruz. Pazarlama, depo ve sevk yönetimini, envanter yönetimini tamamen Nebim V3 üzerinden entegre ediyoruz. Tüm işlemlerimizi burada gerçekleştiriyoruz. Hem bu süreci hatasız ve kusursuz bir şekilde yönetmemizi sağlıyor, hem de raporlamalar konusunda da bize büyük katkısı oluyor.

B2B kısmında da muhasebe kısmından tutunda tüm sevk, idare, depo yönetimi kısmını tamamen birbirine bağlı otomasyon ile yönetiyoruz. Her birimi Nebim V3 üzerinden birbiri ile konuşturup hem akışı hızlandırıyoruz hem de olabildiğince hatasız bir iş akışı sağlıyoruz. Bu da bizim işimizi kolaylaştırıyor tabi. Süreci doğru yönetmemizi sağlıyor.

Nebim ile temasımız aslında daha öncesinden başlıyordu. Daha öncesinde çok efektif kullanmadığımızı hissediyorduk ama bir türlü doğru tarafa geçmeyi başaramıyorduk. Temsilcimizi değiştirdik ve onun da yardımı ile geleneksel işletme anlayışımızı Nebim’e uygun hale getirerek süreci daha efektif yönetmeye başladık. Test aşamaları bizim için çok faydalı oldu. Programı daha iyi anladık. Kendi alışkanlıklarımızı da üzerine entegrasyonlar sayesinde uygulayınca bizim için dört dörtlük oldu açıkçası. Süreçleri çok hızlı bir şekilde yürütüyoruz. Çok memnunuz.“

Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?

“Daha önce ağırlıklı olarak muhasebe kısmını kullanıyorduk. Sipariş, sevk ve depo kısmında onu gördük ki biraz veri tabanı gibi kullanıyormuşuz. Doğru raporlama elde edebilmek için daha farklı modüller kullanmamız gerekiyordu. İş akışı için rezervasyon ve sevk kısmını daha öncesinden doğru oluşturamadığımız gördük. Son aşamada bunları doğru bir şekilde bütünleştirdik. Yaklaşık iki aylık test aşamamız oldu. Bu test aşamasında hem biz doğru eğitimi aldık hem de geleneksel alışkanlıklarımızı törpüleyerek, Nebim V3 ERP’ye uygun hale getirip alışkanlıklarımızı bir yerde güncelledik. Sonrasında canlı kullanıma geçince bu süreci başarılı bir şekilde atlattık. Şu anda gayet hızlı ve efektif bir şekilde çalışıyoruz. Biz entegrasyon kısmını Nebim V ile değil de dışarıdan müdahale ile kullanıyorduk. 3.parti yazılımlarla bu işi yapıyorduk. Aslında her şey Nebim V3’ün içerisinde varmış biz sonradan keşfettik. Bunları kullanmayı öğrendik. Şu aşamada bizim sadece kendi bünyemiz içerisindeki çalışma şeklinin yenilenmesinin, modernleşmesinin dışında bayilerimize de kendi yaşadığımız kolaylıkları yansıttık.

B2B tarafında ise, online web sayfamız tarafında bayilerimize hesap ekstrelerine ulaşabilme imkânı, oradan direk sipariş verme imkanlarını sağladık. Bu anlamda hem biz hem de bayilerimiz süreçten memnun. Bu tür entegrasyonları yapmış olmamız da bizim firmamıza değer katmış oldu.”

Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?

“Öncelikle temel fayda tüm departmanların birbiri ile doğru iletişim sağlaması oldu. Bu da bizim üretimden sevke kadar tüm aşamalarda bir ivme, hız yakalamamızı sağlıyor. Hatayı da minimize etmiş oluyor. Biz kendi bünyemizde üç farklı şirketten oluşuyoruz. Biz üç farklı şirketi de Nebim V3 ERP üzerinde tek ekranda yönetme imkânına kavuştuk. Tüm şirketlerimizin birbiri ile iletişim kolayca iletişim sağlıyor. Otomatik faturalamadan tutun da bilançolara kadar tüm hepsini tek ekranda görebiliyoruz. Nebim V3’ün mükemmel bir raporlama sistemi var. Analiz açısından çok önemli bir katkısı var. Daha önce bizim görmediğimiz, aklımıza gelmeyen raporlama sistemi bize farklı verileri veriyor. Bu da hem planlamamızı hem de vizyonumuzu belirlemede büyük bir katkı sağlıyor.

B2B tarafında web sitemizden bayilerimizle iletişime geçiyoruz. Web sitemizden hem sipariş verebiliyorlar hem de hesap ekstreleri bilgilerini edinebiliyorlar. Farklı ve değişik bir deneyim oldu bize katkısı.”

Nebim V3 B2B ve B2C uygulamasını keşfetmek için tıklayın>>

Demo Talebi

Nebim V3 hakkında daha fazla bilgi almak ve Nebim V3 demolarını izlemek üzere ziyaret edilmek için demo talebinde bulunun.