Proje Başarı Hikayeleri
Yargıcı: Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile teslimat sürelerimizi kısaltıp lojistik maliyetlerimizi azaltırken, operasyonel verimliliğimizi ve müşteri memnuniyetini artırdık
1978 yılında kurulan, giyimden aksesuara, kozmetikten dekorasyona uzanan zengin ürün yelpazesi, yarım asra yaklaşan deneyimiyle modern ve şehirli kişilerin vazgeçilmez tercihlerinden biri haline gelmiş olan ve butik bir hizmet anlayışıyla müşterilerine hizmet veren Yargıcı iş süreçlerini Nebim V3 ile yönetmeye devam ediyor. Yargıcı IT Direktörü İnanç Delibalta, ERP Yöneticisi Bahadır Özyılmaz ve E-Ticaret Yöneticisi Utku Özbulur, Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile ilgili görüşlerini paylaştılar.
İnanç Delibalta- IT Direktörü
Yargıcı 1978 yılında Osmanbey’de Emir yargıcı tarafından kurulmuş erkek gömlekleri satan bir mağazacılık firması. Zamanla erkek gömleklerinin yanına kadın koleksiyonları dahil edilmiş. Şu anda ise hem aksesuar hem de dekorasyon ürünleri satan bir mağazacılık firması haline gelmiştir. Yargıcı’nın felsefesi şehirli kadına hitap etmektir. Şu anda her sezon farklı coğrafyalardan ilham alarak çalışan şehirli kadına özel ve zamansız tasarımlar yapmaktadır.
Yargıcı 2011 yılında Kuveytli bir fon firması ile ortaklık kurmuştur. Bugüne baktığımızda 2025 yılı itibarı ile Tims Production tarafından satın alınmış ve Tims Production çatısı altında iş süreçlerini yürütmektedir.
Bahadır Özyılmaz - ERP Yöneticisi
Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi uygulaması ile süreçlerimizi şu şekilde yönetmekteyiz:
Yargıcı.com ve pazar yerlerinde oluşan siparişlerimiz, entegratör üzerinden Nebim V3’e gönderilmekte, daha sonra Perakende Sipariş Karşılama kavramsalda belirlediğimiz algoritmaya göre dağıtımı ilgili alanlara yönlendirmekte. Yönlendirme alan mağaza Nebim V3 POS üzerinden, depoda ise lojistik entegrasyonu üzerinden fatura oluşturulmaktadır. Kullanmış olduğumuz algoritma ile sipariş bütünlüğüne göre öncelik merkez depo, sonra tek paket ile mağazadan, tek paket şeklinde karşılanamıyor ise en az bölünme ile dağıtılacak şekilde kurguladık. Bu standart dağıtım senaryosu, tabii ki bu senaryo geliştirildi. İptal ve iade süreçlerini de Perakende Sipariş Karşılama ile birlikte geliştirdiğimiz iptal ve iade servisleri ile gerçekleştiriyoruz.
Siparişler hazırlandıktan sonra kargo süreçleri ve takibi için Kargo entegrasyonunu da Nebim ile birlikte hayata geçirdik. Bunlar Perakende Sipariş Karşılama ve etrafında geliştirilen uygulamaların çıktılarıdır.
Projeyi fiili kullanıma alırken geçirilen iyi bir test süreci, canlı ortamda sürpriz yaşama ihtimalini büyük ölçüde azalttı. Stres testleri ve entegrasyon testlerini detaylı ve gerçek senaryolara uygun şekilde yapmak kritik önem taşıyor. Belirli bir bölgedeki mağazalarda pilot kullanım başlattık. Böylece gerçek kullanıcı geri bildirimlerini erken aşamada alarak gerekli optimizasyonları yapabildik.
Mağaza personeline, çağrı merkezi ekiplerine ve depo operasyonlarına yönelik kısa ama hedef odaklı eğitimler verdik. Bu sayede canlıya geçiş sırasında çok daha az destek talebi aldık.İlk günlerde sistemin davranışını gerçek zamanlı izlemek için özel dashboardlar hazırladık. Sipariş yönlendirme, stok güncellemeleri gibi kritik işlemler anlık olarak takip edildi. Son olarak tavsiyem, her ne kadar teknik testler kusursuz olsa da, canlı ortamdaki kullanıcı davranışları her zaman farklılık gösterebiliyor. Bu nedenle, sistem esnekliği ve hızlı müdahale kapasitesi çok önemli. Ayrıca son kullanıcıların geri bildirimini almak ve hızlıca aksiyon almak, projeye olan güveni ciddi anlamda artırıyor.
Utku Özbulur - E-Ticaret Yöneticisi
Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi uygulamasının sağladığı en önemli faydalar, geliştirdiğimiz Order Management System’in canlıya alınmasıyla birlikte operasyonel verimlilik, müşteri memnuniyeti ve karar destek süreçlerinde belirgin iyileşmeler. Uygulamanın öne çıkan faydalarını şöyle özetleyebilirim:
Sistem, B2C kanalından gelen siparişleri gerçek zamanlı stok, lokasyon ve lojistik parametrelerine göre en uygun mağaza veya depo kaynağına yönlendirerek teslimat sürelerini kısalttı, lojistik maliyetleri azalttı.
Tüm siparişlerin, tedarik ve teslimat adımlarının uçtan uca izlenebilir hale gelmesi sayesinde operasyon ekipleri daha proaktif müdahalelerde bulunabiliyor. Bu, özellikle yoğun kampanya dönemlerinde hatasız işlem oranını artırdı.
Merkez depo ve mağazalardaki stokların senkronize biçimde görüntülenmesi ve yönetilmesi, satış kayıplarını minimize ederken, ürün bulunurluğunu artırdı. Stok fazlalığı ve stok-out riski önemli ölçüde azaldı.
Teslimat hızındaki iyileşme, sipariş takibinin şeffaflaşması ve doğru ürün yönlendirmesi sayesinde son kullanıcı memnuniyetinde anlamlı bir artış gözlemlendi. Bu durum sadık müşteri oranlarını da olumlu etkiledi.
Sistem, sipariş akışı, teslimat performansı, kaynak bazlı yük dağılımı gibi metrikleri üst yönetime sunarak stratejik karar alma süreçlerini güçlendirdi. Bu veriler, özellikle pazarlama ve satış stratejilerinde yön gösterici oldu.
Geliştirilen altyapı, farklı kanal, ürün grubu veya ülke operasyonlarının eklenmesine açık şekilde tasarlandı. Bu da sistemin gelecekteki genişleme planlarına uyumlu çalışmasını sağladı.
İnanç Delibalta- İT Direktörü
Projenin içinde olan arkadaşlarımız projenin davranışları ve sonuçları ile ilgili bilgiler verdiler. Bu projenin hayata geçirilmesinde bize destek olan Nebim ailesine, ilgili ekiplere teşekkür ederim.

Demo Talebi
Nebim V3 hakkında daha fazla bilgi almak ve Nebim V3 demolarını izlemek üzere ziyaret edilmek için demo talebinde bulunun.